Οι αξιωματούχοι της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας θα συναντηθούν τον Ιανουάριο, για να πραγματοποιήσουν συζητήσεις σχετικά με τις αυξημένες παρεμβολές στα συστήματα GPS από κυβερνοεπιθέσεις που βγάζουν τα αεροπλάνα εκτός πορείας, όπως δήλωσε στέλεχος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Τα περιστατικά «spoofing» του παγκόσμιου συστήματος εντοπισμού GPS έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες. Κατά τη διάρκεια αυτών των συμβάντων, πλαστά σήματα αλλάζουν την αντίληψη του χρόνου ή της τοποθεσίας, θέτοντας μια σημαντική απειλή για τα αεροπλάνα, τα πλοία και τον στρατό.
Το σύστημα πλοήγησης ενός αεροπλάνου που έχει υποστεί επίθεση αυτού του τύπου δείχνει στον κυβερνήτη ότι βρίσκεται σε διαφορετικό μέρος – κάτι που αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια, εάν ένα τζετ οδηγηθεί να πετάξει στον εναέριο χώρο μιας εχθρικής χώρας. Το spoofing είναι συνηθισμένο γύρω από ζώνες συγκρούσεων και περιοχές με ευαίσθητους στρατιωτικούς στόχους.
«Επειδή έχει εκτοξευθεί, πρέπει επειγόντως να βρούμε μια λύση για αυτό», δήλωσε ο Nick Careen, επικεφαλής operations, safety και security της IATA, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη.
Ο ίδιος δεν διευκρίνισε την ημερομηνία που θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση της βιομηχανίας, αλλά είπε ότι οι συνομιλίες μεταξύ των κυβερνήσεων, του στρατού και των κατασκευαστών αεροπλάνων έχουν γίνει πιο πιεστικές.
Τους τελευταίους μήνες, οι κατασκευαστές έχουν εκδώσει σχετικές οδηγίες, καθώς η συμβουλευτική OPSGROUP επισήμανε μια έξαρση στο spoofing με στόχο αεροσκάφη σε όλη τη Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένου του Ιράκ, του Ιράν και του Ισραήλ, αλλά και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.