Οι παγκόσμιες αποστολές (shipments) υπολογιστών μειώθηκαν κατά 13,4% σε ετήσια βάση, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα του Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker της International Data Corporation (IDC).
Αυτό, όπως αναφέρεται, είναι το έκτο συνεχόμενο τρίμηνο συρρίκνωσης της αγοράς, κάτι που προκαλείται από τους αντίξοους μακροοικονομικούς «ανέμους», την αδύναμη ζήτηση και τη μετατόπιση των προϋπολογισμών μακριά από τις αγορές νέων συσκευών. Εντούτοις, η αγορά σημείωσε καλύτερες επιδόσεις από αυτό που έδειχναν οι προβλέψεις.
Η αδύναμη ζήτηση οδήγησε τα επίπεδα των αποθεμάτων να παραμείνουν πάνω από το κανονικό για περισσότερο από το αναμενόμενο. Μέχρι στιγμής, κανένας κατασκευαστής Η/Υ δεν έχει μείνει αλώβητος από τις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η αγορά. Εκτός από την Apple και την HP, όλες οι κορυφαίες εταιρείες του χώρου παρουσίασαν διψήφια πτώση κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Ωστόσο, η Apple επωφελήθηκε από μια ευνοϊκή σύγκριση από έτος σε έτος, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα εφοδιασμού κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2022, λόγω των διακοπών λειτουργίας στην αλυσίδα εφοδιασμού, κάτι που σχετιζόταν με τον COVID. Εν τω μεταξύ, η HP αντιμετώπισε υπερπροσφορά αποθέματος το περασμένο έτος και, πλέον, πλησιάζει σε κανονικά επίπεδα, επιτρέποντας στον ρυθμό ανάπτυξής της να ξεχωρίσει κάτι τη διάρκεια αυτής της ύφεσης.
«Το αυξημένο απόθεμα “τραβά” προς τα κάτω, για άλλη μια φορά, την αγορά», δήλωσε ο Jitesh Ubrani, διευθυντής έρευνας, Mobility and Consumer Device Trackers, IDC. «Και παρά το γεγονός ότι αυτά τα ζητήματα υποχωρούν σιγά σιγά, πολλοί προμηθευτές εξαρτημάτων συνεχίζουν να προσφέρουν μειωμένες τιμές σε μια προσπάθεια να εκκαθαρίσουν το απόθεμά τους, αν και οι κατασκευαστές υπολογιστών και τα κανάλια εξακολουθούν να είναι προσεκτικοί σε σχέση με τα νέα συστήματα, λόγω της μειωμένης ζήτησης».
«Το roller coaster της προσφοράς και της ζήτησης που αντιμετώπισε η βιομηχανία των υπολογιστών τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν εξαιρετικά προκλητικό», δήλωσε ο Ryan Reith, αντιπρόεδρος, Client Device Trackers, IDC. «Οι εταιρείες δεν θέλουν να πιαστούν με έλλειψη προσφοράς όπως το 2020 και το 2021, αλλά, την ίδια στιγμή, πολλές φαίνεται να διστάζουν να βάλουν το μεγάλο στοίχημα στην ανάκαμψη της αγοράς.
Από την πλευρά των καταναλωτών, βλέπουμε μια επιστροφή σε προ-πανδημικές συνήθειες, όπου οι ανάγκες για computing μοιράζονταν σε πολλές συσκευές και πιστεύουμε ακράδαντα ότι το πορτοφόλι τους θα ευνοήσει τα smartphone έναντι των υπολογιστών. Από την εμπορική πλευρά, οι μειώσεις του εργατικού δυναμικού (για πολλές μεγάλες εταιρείες) καθώς και η εισαγωγή της generative AI πρόσθεσε περισσότερη σύγχυση ως προς το πού θα τοποθετηθεί ένας ήδη μειωμένος προϋπολογισμός».