Διαμάχη έχει ξεσπάσει μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών εταιρειών με επίκεντρο τις αρκετές χιλιάδες εκατομμύρια ευρώ που είναι το κόστος για την αποστολή των μηναίων ή διμηνιαίων λογαριασμών στους καταναλωτές.
Διαιτητής είναι η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) που έχει την ευθύνη ρύθμισης των δύο αγορών, ενώ το θέμα έχει βγει στο προσκήνιο ενόψει του νέου κανονισμού γενικών αδειών στις τηλεπικοινωνίες.
Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες έχουν ζητήσει, ενόψει του νέου κανονισμού, να πάμε σε καθολικό σύστημα e billing, δηλαδή να καταργηθεί η υποχρέωσή τους να αποστέλλονται οι λογαριασμοί μέσω του παραδοσιακού ταχυδρομείου, εκτός βεβαίως αν το ζητήσει ο συνδρομητής τους. Σήμερα, βάσει του ισχύοντος πλαισίου, είναι υποχρεωμένοι να αποστέλλουν με γράμμα τους λογαριασμούς και μόνον αν συμφωνήσει ο καταναλωτής τους λαμβάνει ηλεκτρονικά.
Προφανώς το όλο θέμα δεν είναι απλό γιατί μια τέτοια μετάβαση, όσο και αν είναι εκσυγχρονιστική, θα στερήσει σημαντικά έσοδα και θέσεις εργασίας από τις ταχυδρομικές εταιρείες. Από την άλλη μεριά οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες επικαλούνται την τεράστια μείωση εσόδων που έχουν υποστεί τα χρόνια της κρίσης και την ανάγκη εξοικονόμησης πόρων για τις επενδύσεις που πρέπει να κάνουν. Η ΕΕΤΤ προφανώς βρίσκεται στη μέση με τη θέση της να είναι εξαιρετικά δύσκολη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να αποφασιστεί μια περίοδος προσαρμογής για τα ταχυδρομεία (το πολύ δύο χρόνια, μπορεί να είναι και μικρότερη) και μετά να αλλάξει ο κανονισμός, στην κατεύθυνση που ζητούν οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την τελική απόφαση.