Σε μια εποχή κατά την οποία ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνεται συνεχώς, η Microbase, με επικεφαλής τον Managing Director, Αντώνη Ψαρά, έχει χαράξει μια ξεχωριστή παρουσία στον τομέα των telecoms. Από την ίδρυσή της το 2003 και με έμφαση στην ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακού λογισμικού, έχει ακολουθήσει μια διαδρομή ανάπτυξης και εξέλιξης που αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες αλλαγές στον τεχνολογικό τομέα. Σήμερα, το ολοκληρωμένο σύνολο υπηρεσιών που προσφέρει, το οποίο εκτείνεται από τηλεπικοινωνιακές λύσεις έως υπηρεσίες κυβερνοασφάλειας και cloud, την τοποθετεί ως βασικό παράγοντα του digital transformation της χώρας μας, παραδίδοντας «οποιοδήποτε τηλεπικοινωνιακό έργο, οποιασδήποτε κλίμακας».
Όπως υποστηρίζει ο κ. Ψαράς, σε συνέντευξη που μας παραχώρησε σε ένα πρόσφατο επεισόδιο των SmartTalks, σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Microbase αποτέλεσε η ανάπτυξη της πρώτης cloud τηλεπικοινωνιακής υποδομής στην Ελλάδα, κάτι που συνέβη στο μακρινό, πια, 2006 – μια απόδειξη του καινοτόμου πνεύματος και των τεχνικών δυνατοτήτων της. Αυτή η υποδομή, που προσφέρθηκε ως telecom-as-a-service (TaaS), έθεσε τις βάσεις για μια σειρά προϊόντων και λύσεων που αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά του χαρτοφυλακίου που θα υλοποιούσε τα επόμενα χρόνια. Ο κεντρικός πυλώνας αυτών είναι η Exelysis, η ενοποιημένη τηλεπικοινωνιακή πλατφόρμα που περιλαμβάνει μια σειρά από υπηρεσίες, όπως τηλεφωνία, contact center και unified communication.
Η διαφοροποίηση σε υπηρεσίες κυβερνοασφάλειας και cloud μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια στρατηγική απάντηση στη φύση των σύγχρονων τηλεπικοινωνιών. Ο κ. Ψαράς τονίζει τη «διασύνδεση» που υπάρχει μεταξύ αυτών των υπηρεσιών και της βασικής τηλεπικοινωνιακής υποδομής, αναδεικνύοντας την ολιστική προσέγγιση που υιοθετεί η Microbase για την παροχή ενός συνόλου ψηφιακών λύσεων. Στην ψηφιακή εποχή, η συγκεκριμένη στρατηγική αναδεικνύεται ως απόδειξη του ότι τα χαρακτηριστικά κυβερνοασφάλειας και cloud δεν αποτελούν απλώς συμπληρωματικές υπηρεσίες ή πολυτέλεια, αλλά αναπόσπαστο μέρος του συνολικού τηλεπικοινωνιακού οικοσυστήματος, προσφέροντας μια εύρυθμη λειτουργία σε κάθε οργανισμό.
Κεντρικό στοιχείο στη δραστηριοποίηση της Microbase είναι η αναγνώριση του κρίσιμου ρόλου που διαδραματίζει το προσωπικό της. Η εταιρεία διαθέτει μια ομάδα με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, κάτι που καλλιεργείται και ενισχύεται μέσω της εκπαίδευσης αλλά και της συνεχούς εμπειρίας που αποκομίζει. Άλλωστε, η ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακού λογισμικού απαιτεί ένα συνδυασμό τεχνογνωσίας και καινοτομίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Microbase, αυτή η δεξαμενή ταλέντου και η προσωπική επαφή είναι ζωτικής σημασίας για την ικανότητα του οργανισμού να παρέχει υψηλής ποιότητας και αξιόπιστες τηλεπικοινωνιακές υποδομές, που κερδίζουν την εμπιστοσύνη του πελάτη όλα αυτά τα χρόνια.
Για το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού, το όραμα της Microbase αφορά σε μια απρόσκοπτη μετάβαση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής στην ψηφιακή εποχή. Παρά την αισθητή ώθηση προς την ψηφιοποίηση, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, ο κ. Ψαράς επισημαίνει πως υπάρχει μια υστέρηση στην υιοθέτηση προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Και αυτό γιατί πολλές εταιρείες συνεχίζουν να βασίζονται σε on-premise λύσεις, χάνοντας τα οφέλη των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που βασίζονται στο cloud.
Η εταιρεία επιδιώκει να γεφυρώσει αυτό το χάσμα, διευκολύνοντας τη μετάβαση σε πιο σύγχρονες, αποτελεσματικές εφαρμογές επικοινωνίας και ενσωματώνοντας την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της επικοινωνίας. Πάντα σεβόμενη την ανάγκη για ανθρώπινη συνομιλία, ειδικά σε θέματα προς επίλυση, ο κ. Ψαράς τονίζει ότι, καθώς ο άνθρωπος είναι πάντα στο επίκεντρο της λειτουργίας της Microbase, θα επιμείνει στην παροχή λύσεων που θα συνδυάζουν τις τρέχουσες κατά καιρούς τεχνολογικές δυνατότητες (AI) σε ισορροπία με την ανθρώπινη παρουσία.
Ο κ. Ψαράς τονίζει τη σημασία των ουσιαστικών βημάτων που έχει κάνει ο δημόσιος τομέας προς την ψηφιοποίηση, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες που παρέχονται προς τον πολίτη. Μια αξιοσημείωτη πρωτοβουλία είναι η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνη στην πλατφόρμα GovGR, ενισχύοντας και διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση και τον εντοπισμό λύσεων. Σε σχέση με το εάν το ταλέντο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι ικανό να καλύψει τις ανάγκες και τη ζήτηση για ανθρώπινο δυναμικό, ο ίδιος σημειώνει ότι «για το πλήθος των έργων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, από τον δημόσιο τομέα και μόνο, υπάρχει υποστελέχωση. Υπάρχει, δηλαδή, πολύ μεγάλη ανάγκη να φέρουμε κόσμο ο οποίος έχει τεχνογνωσία στα συγκεκριμένα επαγγέλματα».
Η ασφάλεια είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των λειτουργιών της Microbase, πόσο μάλλον σε μια εποχή κατά την οποία οι κυβερνοαπειλές ενισχύονται και αυξάνονται. Η στρατηγική της περιλαμβάνει, όχι μόνο την ανάπτυξη ασφαλών τηλεπικοινωνιακών δικτύων, αλλά και την προστασία των συσκευών του τελικού χρήστη. Αυτή η διπλή προσέγγιση, που αφορά στην προστασία της υποδομής και του τελικού σημείου, αντικατοπτρίζει μια ολοκληρωμένη κατανόηση του τοπίου της κυβερνοασφάλειας. Οι συνεργασίες με leaders στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, στις οποίες αναφέρεται ο κ. Ψαράς, ενισχύουν περαιτέρω τις δυνατότητες της Microbase, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες της επωφελούνται από ισχυρή προστασία έναντι των κυβερνοαπειλών.
Κοιτάζοντας προς το μέλλον, το στρατηγικό σχέδιο της Microbase για το 2024, μια χρονιά που χαρακτηρίζεται ως ορόσημο για τον μετασχηματισμό των προϊόντων και των λύσεων της, προβλέπει την επέκταση των υπηρεσιών cloud, με στόχο την περαιτέρω υπέρβαση των γεωγραφικών ορίων στην παροχή υπερσύγχρονων τηλεπικοινωνιακών λύσεων. Πάντα με γνώμονα στη λειτουργία της το τρίπτυχο τεχνολογία – φωνή – άνθρωπος, κοιτάει μακριά, με πρώτη στάση στην Αφρική, όπου η Microbase έχει ήδη ένα αποτύπωμα. Αυτή η επέκταση ευθυγραμμίζεται με το όραμα της να ηγηθεί του ψηφιακού μετασχηματισμού στις τηλεπικοινωνίες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλες τις αναδυόμενες αγορές. Παράλληλα, ο κ. Ψαράς αναφέρεται και σε ένα «εμβληματικό έργο», το οποίο θα προσφέρει πληθώρα υπηρεσιών με τη χρήση AI μοντέλων και αναγνώρισης φυσικού λόγου.