Η Google υποστήριξε πως θα αντισταθεί στις απειλές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διασπάσει τη δραστηριότητα της γύρω από τη διαφημιστική αγορά.
Σε πρόσφατη επιστολή προς τις ευρωπαϊκές αρχές, η εταιρεία προειδοποίησε ότι δεν θα δεχτεί την υποχρεωτική εκποίηση μέρους των υπηρεσιών της, που θεωρείται από την Margrethe Vestager, την επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής υπηρεσίας του ευρωπαϊκού μπλοκ, ως «ο μόνος τρόπος» για την αποκατάσταση του ανταγωνισμού.
Η Google είναι έτοιμη να αμφισβητήσει επίσημα την κοινοποίηση αιτιάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν το τέλος του έτους, όπως δήλωσε στο Bloomberg άτομο που γνωρίζει το περιεχόμενο της επιστολής.
Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να δώσει το έναυσμα για μια νέα νομική διαμάχη με τις ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που κατηγόρησαν την Google ότι ευνοεί τις δικές της διαφημιστικές υπηρεσίες έναντι εκείνων από ανταγωνιστές.
Τον Ιούνιο, η ΕΕ δήλωσε ότι ανησυχεί πως η «σκόπιμη συμπεριφορά» της Google στο adtech προσφέρει στις δικές της υπηρεσίες ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να έχει αποκλείσει ανταγωνιστικές προτάσεις, εις βάρος του θεμιτού ανταγωνισμού.
Η κοινοποίηση αιτιάσεων εκθέτει τα πορίσματα της ΕΕ και είναι συνήθως -αν και όχι πάντα- πρόδρομος για πρόστιμα ή εντολές, ώστε οι εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές. Οι εταιρείες μπορούν να αμφισβητήσουν τις καταθέσεις γραπτώς ή σε προφορικές ακροάσεις. Όταν η ΕΕ λάβει την τελική απόφαση, μπορούν στη συνέχεια να μηνύσουν τη ρυθμιστική αρχή.
Η Google βρίσκεται στο στόχαστρο της ΕΕ εδώ και χρόνια. Η ομάδα της Vestager επέβαλε στην Google συνολικό πρόστιμο 8,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ άλλων για καταχρήσεις της κυριαρχίας της στην αγορά των λειτουργικών συστημάτων για κινητά τηλέφωνα και τις διαφημίσεις της, με την εταιρεία να ασκεί έφεση.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη και πιο πρόσφατη υπόθεση της ΕΕ επισκιάστηκε από τα γεγονότα στις ΗΠΑ, όπου μηνύθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τους γενικούς εισαγγελείς, σε μια υπόθεση που θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει στη διάσπαση της.
Η διαμάχη στις ΗΠΑ επικεντρώνεται σε συμφωνίες μεταξύ του τεχνολογικού κολοσσού και άλλων εταιρειών, για να γίνει η μηχανή αναζήτησης της η προεπιλεγμένη επιλογή σε προγράμματα περιήγησης και κινητές συσκευές.