Μια νέα μελέτη της Juniper Research αποκάλυψε ότι οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας θα χάσουν από τους παρόχους OTT business messaging -όπως το Messenger, το WeChat, το Viber και το WhatsApp- έσοδα ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μέσα στο επόμενο έτος, με το ποσό να παρουσιάζεται αυξημένο κατά 20% σε σχέση με το 2022. Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι διαφημίσεις θα αντιπροσωπεύουν το 30% αυτής της απώλειας.
Εντούτοις, τα SMS θα διατηρήσουν τη δυναμική τους, παρά την ανάπτυξη των ανταγωνιστικών υπηρεσιών και μοντέλων. Η προαναφερθείσα ανάλυση διαπίστωσε ότι ο συνολικός αριθμός των business SMS που θα σταλούν θα φτάσει τα 1,7 τρισεκατομμύρια το 2023, αυξημένος από 1,6 τρισεκατομμύρια το 2022. Υπολογίζεται ότι η χρήση SMS θα παραμείνει ιδιαίτερα ισχυρή στον τομέα του λιανικού εμπορίου.
Παρά τη δημοτικότητα των εφαρμογών OTT τρίτων, η έκθεση διαπίστωσε ότι ο συνολικός αριθμός των επαγγελματικών μηνυμάτων RCS (Rich Communication Services) που αποστέλλονται από τους παρόχους θα αυξηθεί, από 161 δισεκατομμύρια το 2022 σε 219 δισεκατομμύρια το 2023.
Η Juniper Research προτρέπει τους φορείς εκμετάλλευσης δικτύων να απομακρυνθούν από τα αμφισβητήσιμα μοντέλα δημιουργίας εσόδων που χρησιμοποιούνται για τα SMS, καθώς οι διακυμάνσεις στην τιμολόγηση του RCS θα περιορίσουν την υιοθέτηση του.
Η επικεφαλής της έρευνας, Scarlett Woodford, παρατήρησε: «Προκειμένου να υποστηριχθεί η ανάπτυξη των RCS, οι πάροχοι πρέπει να διασφαλίσουν ότι η τιμολόγηση θα παραμένει κερδοφόρα, χωρίς δραματικές αυξήσεις. Οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει να απορροφήσουν το αρχικό κόστος των μηνυμάτων, χρησιμοποιώντας την ψηφιακή διαφήμιση και τις χορηγίες για να εξασφαλίσουν την απόδοση της επένδυσης».