Επενδύσεις σε εταιρείες από την αγορά του last mile, του edtech αλλά και των audiobooks ετοιμάζει το Public Group, όπως γνωστοποίησε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στα καινούργια γραφεία του Ομίλου στην Κηφισιά, ο CEO, κ. Ρόμπυ Μπουρλάς. Η συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί μέρος της νέας δυναμικής στρατηγικής Public² και γίνεται πράξη με τη «βοήθεια» του επενδυτικού βραχίονα Public Capital Partners. Οι ανακοινώσεις των νέων επενδύσεων αναμένονται, σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα στους επόμενους έξι μήνες.
Όσον αφορά στο edtech, ο κ. Μπουρλάς σημείωσε πως το κομμάτι της εκπαίδευσης βρίσκεται πολύ κοντά στο πελατειακό κοινό της αλυσίδας, οπότε «σίγουρα» θα υπάρξει μια επένδυση σε αυτό, ενώ υπογράμμισε πως αποτελεί μια αγορά που αναπτύσσεται ραγδαία. Για το last mile, αναμένονται και εκεί οι σχετικές επενδύσεις, καθώς χαρακτηρίζεται ως στρατηγικό κομμάτι στην αλυσίδα του omnichannel retailer (άλλωστε, οι πωλήσεις στα omnichannel κανάλια της εταιρείας ξεπερνούν το 25% του τζίρου). Για τα audiobooks, ο κ. Μπουρλάς ανέφερε πως αποτελεί μια κατηγορία με πολύ ενδιαφέρον, που έχει αναπτυχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Η Public αναμένεται να πραγματοποιήσει επένδυση σε κάποια εταιρεία που ήδη διαθέτει παρουσία σε αυτόν τον χώρο.
Το ποσό που θα επενδυθεί σε αυτές τις scaleups, μέσω του επενδυτικού βραχίονα, φτάνει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, με περισσότερο από το 50% να κατευθύνεται σε 6 στρατηγικά projects. Σε ερώτηση του Infocom, ο κ. Μπουρλάς διευκρίνισε πως κάθε επένδυση σε αυτές τις εταιρείες μπορεί να είναι μεταξύ 1 και 5 εκατομμυρίων ευρώ -κάτι που φυσικά εξαιρεί εκείνη που πραγματοποιήθηκε στην Klarna, καθώς το ποσό ήταν μεγαλύτερο- ενώ έχει δεσμευτεί περίπου το 50% του προαναφερθέντος κεφαλαίου. Μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται πως θα έχει ολοκληρωθεί η επένδυση του συνολικού ποσού των 20 εκατομμυρίων, οπότε και θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για την αύξηση του – άρα και μια επέκταση της στρατηγικής.
Όπως αναφέρει και η σχετική ανακοίνωση επί του συγκεκριμένου θέματος, «θέλοντας να είναι ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες του πελάτη και να φέρνει άμεσα καινοτομίες στην αγορά, το Public Group έχει αναπτύξει ένα μοναδικό στην ΝΑ Ευρώπη οικοσύστημα καινοτομίας, που περιλαμβάνει επενδύσεις σε καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scaleups), συνεπενδύσεις και συνεργασίες με Venture Capital Funds, καθώς και το δικό του hub καινοτομίας, το Public Next. Επενδυτικός βραχίονας για την υλοποίηση αυτού του οράματος είναι η Public Capital Partners που αυτή τη στιγμή υλοποιεί επενδύσεις 20 εκατομμυρίων ευρώ σε καινοτόμες scale-up εταιρείες, ενώ συμμετέχει και στο Endeavor Catalyst Fund IV και το Venture Friends 3».
Το Infocom ρώτησε τον κ. Μπουρλά και για τα telecoms, σε σχέση με ενδεχόμενες συνεργασίες με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, όπως είχε γίνει στο παρελθόν με την Wind. Στην απάντηση του, σημείωσε πως πολλοί παίκτες της αγοράς έχουν αναζητήσει ένα μοντέλο λειτουργίας που να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών. «Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν έχει βρεθεί». Σε αγορές όπως η ελληνική, όπου τα καταστήματα κινητής ξεπερνούν τα 700, οι ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν από κάποιο shop-in-shop, τόνισε χαρακτηριστικά. «Αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάμε να το κοιτάμε. Αλλά θέλουμε να κάνουμε κάτι που να είναι πραγματικά διαφορετικό για τον πελάτη, να του προσφέρει πραγματική αξία», πρόσθεσε.
Σημειώνεται πως το Public Group θα επενδύσει 100 εκατ. ευρώ σε «νέας γενιάς» καταστήματα, ανάπτυξη της αλυσίδας i-Repair εντός των Public, ψηφιακές πληρωμές σε συνεργασία με την Klarna, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, μια νέα αποκλειστική εμπορική συμφωνία με τη Box Now αλλά και μια συνεργασία με το Douleutaras.gr. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι η στρατηγική αποδίδει, με αύξηση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες και αύξηση πωλήσεων 10% το πρώτο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, αλλά και πωλήσεις που αναμένεται φέτος να ξεπεράσουν τα 500 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο. Το 2021, χρονιά μετασχηματισμού της Public, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε στα 2.2 εκατ. ευρώ από 1.4 εκατ. ευρώ το 2020.