Σε υψηλό επίπεδο, σχεδόν καθολική, είναι πλέον η χρήση του Internet από τους Έλληνες, με περίπου 9 στους 10 (88%) να δηλώνουν ότι επισκέπτονται το Διαδίκτυο (με οποιαδήποτε συχνότητα), ενώ το σερφάρισμα φαίνεται ότι ξεκινά από τις μικρές ηλικίες (5 – 6 ετών). Δημοφιλέστερη συσκευή για τη σύνδεση είναι το κινητό τηλέφωνο.
Πρόκειται για τα βασικά συμπεράσματα της επαναλαμβανόμενης πανελλαδικής έρευνας της Focus Bari (ontechlife) η οποία αφορά το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2019 και τις ηλικίες 13 – 74 ετών (πληθυσμός 8.214.690 στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ 2011).
Αναλυτικότερα, ο μέσος χρόνος σύνδεσης είναι 210 λεπτά την ημέρα. Το 58% του ελληνικού κοινού δραστηριοποιείται στα social media καθημερινά (στις ηλικίες 18 – 34 το ποσοστό είναι 85% και στις 35 – 54, 60%). Έως μια ώρα την ημέρα αφιερώνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 51% των χρηστών, πάνω από μια ώρα αφιερώνουν 1 στους 4 χρήστες (27%).
Smartphone (έξυπνο κινητό) διαθέτουν περίπου 4 στους 5 (82%) με το 22% των κατόχων να είναι ηλικίας 35 έως 44 ετών ενώ το 7% είναι 65 και άνω. Τα μεγαλύτερα ποσοστά κατοχής έξυπνων κινητών συγκεντρώνονται στους κατοίκους των δύο μεγαλύτερων νομών της χώρας.
Μέσω κινητού συνδέεται στο Internet το 78% (με οποιαδήποτε συχνότητα) με τις ηλικίες έως 54 ετών να παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά. Ένας στους 3 χρήστες (32%) συνδέεται στο Διαδίκτυο από το κινητό του για πάνω από μια ώρα την ημέρα.
Τρεις στους 4 (75%) χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές από το κινητό τους με τις δημοφιλέστερες (58%) να είναι αυτές για την επικοινωνία (Viber, Messenger, Skype κ.λπ.) ακολουθούν της κοινωνικής δικτύωσης με 55% και της μουσικής και video με 43%.
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Focus Bari, 4 στα 5 νοικοκυριά (83%) έχουν πρόσβαση στο Internet. Πρώτη επιλογή των μελών των νοικοκυριών για τη σύνδεσή τους στο Διαδίκτυο είναι το κινητό τηλέφωνο (81%) και δεύτερη το Laptop (57%).
Τρία στα 4 παιδιά (76%) της ηλικίας 5 έως 12 ετών χρησιμοποιούν το Internet. Η ενασχόληση με το Διαδίκτυο ξεκινά από τις μικρές ηλικίες (5 – 6 ετών) όπου η χρήση αποτυπώνεται στο 60% των παιδιών αυτής της ηλικίας ενώ το ποσοστό χρήσης αυξάνεται αισθητά στις δύο επόμενες ηλικιακές ομάδες (7 έως 9 ετών 76% και 10 έως 12 ετών 88%). Οι συσκευές με τις οποίες συνδέονται τα παιδιά είναι τα smartphone 36%, tablet 31% και laptop 16%.
Τρεις στους 5 χρήστες (59%) το τελευταίο 6μηνο έχουν κάνει τουλάχιστον μια online αγορά. Στους χρήστες ηλικίας 25 – 34 ετών αγγίζουν το 77% ενώ 6 στους 10 χρήστες (60%) ηλικίας 55 ετών και άνω δεν έχουν κάνει online αγορές.
Το 41% των νοικοκυριών έχει συνδρομητική τηλεόραση, 2 στα 5 νοικοκυριά με 2 συν μέλη (44%) έχουν συνδρομητική τηλεόραση ενώ στα νοικοκυριά με 4 συν μέλη η κατοχή φθάνει το 49%.
Περίπου 1 στα 6 παιδιά (15%) ηλικίας 5 έως 12 ετών έχουν κινητό τηλέφωνο. Η κατοχή είναι αρκετά περιορισμένη στα παιδιά έως 9 ετών ενώ στις ηλικίες άνω των 10 ετών σχεδόν 2 στα 5 παιδιά έχουν κινητό.