Όπως ήταν αναμενόμενο, η παγκόσμια ανάπτυξη πωλήσεων των tablets σημείωσε επιβράδυνση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία από την International Data Corporation (IDC).
Σε όλο τον κόσμο οι πωλήσεις tablets κατέγραψαν μείωση και όσον αφορά τους συνολικούς όγκους η υποχώρηση ήταν της τάξης του 9,7% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ωστόσο, οι 45.100.000 συσκευές που έχουν βρεί το δρόμο τους από τις μονάδες παραγωγής προς τις πωλήσεις, κατά το δεύτερο τρίμηνο ήταν 59,6% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, όταν οι κατασκευαστές tablets είχαν δρομολογήσει προς τις πωλήσεις μόλις 28,3 εκατομμύρια συσκευές.
Το κλειδί της μείωσης είναι η έλλειψη ενός νέου προϊόντος που να μπορούσε να συμβάλλει στην ανάκαμψη της αγοράς. Άλλωστε η άνοδος των πωλήσεων παραδοσιακά πυροδοτείται από την κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου iPad της Apple που δεν συνέβη το β’τρίμηνο του 2013. Έτσι, και η ίδια η Apple είδε ένα χαμηλότερο από το προβλεπόμενο συνολικό όγκο αποστολών που έφτασε τα 14,6 εκατομμύρια μονάδες για το τρίμηνο, σε σχέση με τα 19,5 του προηγουμένου. Τα προηγούμενα χρόνια, η Apple λάνσαρε το νέο της iPad στο δεύτερο τρίμηνο, με θετικά αποτελέσματα όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεών της. Ταυτόχρονα η κυκλογορία νέου iPad, αυξανε το ενδιαφέρον των χρηστών που στρέφονταν προς την κατηγορία των tablets, κάτι που έφερνα παράπλευρη ωφέλεια και στους υπόλοιπους κατασκευαστές. Τώρα, η Apple φαίνεται να έχει μεταθέσει το λανσάρισμα νέων προϊόντων tablet κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, μια κίνηση που ίσως θα της δώσει καλύτερη θέση στον ανταγωνισμό κατά την περίοδο των διακοπών. Εν τω μεταξύ, και οι άλλοι δύο προμηθευτές στο top 3 είδαν επίσης μια μείωση των αποστολών τους κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η κάτοχος της δεύτερης θέσης Samsung, απέστειλε 8,1 εκατομμύρια μονάδες, σε σχέση με τα 8,6 του προηγούμενου τριμήνου. Επίσης στην τρίτη θέση βρίσκεται η ASUS με αποστολές 2,0 εκατομμυρίων τεμαχίων σε σχέση με τα 2,6 της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου.
“Ένα νέο λανσάρισμα iPad, κεντρίζει πάντα το ενδιαφέρον των καταναλωτών στην κατηγορία των tablet και είναι μια παράδοση που έχει βοηθήσει τόσο την Apple και τους ανταγωνιστές της,” δήλωσε ο Tom Mainelli, Διευθυντής Ερευνών Tablets της IDC. “Χωρίς νέα iPads, η αγορά επιβραδύνθηκε για αρκετούς κατασκευαστές, και είναι πιθανό να συνεχιστεί και στο τρίτο τρίμηνο. Ωστόσο, κατά το τέταρτο τρίμηνο αναμένουμε νέα προϊόντα από την Apple, την Amazon και άλλους που θα οδηγήσουν οδηγούν μια νέα εντυπωσιακή ανάπτυξη της αγοράς.”
Δεν είναι όλοι οι κατασκευαστές που παρουσίασαν επιβράδυνση κατά τη διάρκεια του β’τριμήνου. Οι Lenovo και Acer ξαναμπήκαν στην πρώτη πεντάδα αυτό το τρίμηνο. Η Lenovo συνέχισε να σημειώνει πρόοδο στον κόσμο του mobility και για πρώτη φορά είχε αποστολές τριμήνου που ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο μονάδες, διανέμοντας συνολικά 1,5 εκατομμύρια συσκευές. Αυτό σημαίνει για την εταιρία αύξηση 313,9% σε ετήσια βάση και αρκετή για να καταλάβει το 3,3% του μεριδίου αγοράς. Σε απόσταση αναπνοής, την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνει η Acer, η οποία διένειμε την ίδια περίοδο 1,4 εκατομμύρια ταμπλέτες, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 247,9% και 35,4% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2013.
«Η αγορά των tablet είναι ακόμη σε εξέλιξη και οι ανακατατάξεις συμβαίνουν πολύ γρήγορα” δήλωσε ο Ryan Reith, διευθυντής του προγράμματος Mobility Tracker της IDC. «Εξαιρουμένης της Apple, οι υπόλοιποι κατασκευαστές, εξακολουθούν να αναζητούν στρατηγικές και πλατφόρμες που θα φέρουν την επιτυχία μακροπρόθεσμα. Μέχρι σήμερα, το Android έχει πολύ μεγαλύτερη επιτυχία από τα Windows 8. Ωστόσο, οι συσκευές που έχουν υιοθετήσει το νέο λειτουργικό της Microsoft έχουν αρχίσει να κάνουν αξιοσημείωτη πρόοδο στην αγορά. “