Ο Όμιλος Forthnet ανακοινώνει τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα για το 9μηνο του 2012, σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.
Κύρια σημεία:
● Βελτίωση ρευστότητας: οι λειτουργικές ταμειακές ροές κατά το εννεάμηνο ανήλθαν σε €49,5 εκατ. (+6,8% έναντι του 2011), ενώ οι ροές μετά από επενδυτικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 3,5x πάνω από τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.
● Βελτίωση κερδοφορίας: παρά τις πιέσεις στη λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης η κερδοφορία σε επίπεδο EBITDA υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με το εννεάμηνο του 2011 και διαμορφώθηκε στα €42,8 εκατ. Αυτό οφείλεται τόσο στις μικρότερες απομειώσεις υπεραξίας όσο και στη συγκράτηση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (προσαρμοσμένο EBITDA στα €56,3 εκατ).
● Αύξηση συνδρομητικής βάσης: ο Όμιλος ανέστρεψε την τάση του δευτέρου τριμήνου και ενίσχυσε την πελατειακή του βάση σε όλα τα επίπεδα. Κύριοι άξονες της στρατηγικής αποτελούν οι προσιτές συνδυαστικές υπηρεσίες, η πανελλαδική προσβασιμότητα (μέσω Nova Επίγεια και Satellite Broadband) και το εμπλουτισμένο αθλητικό περιεχόμενο.
Πιο αναλυτικά:
Στις συνδυαστικές υπηρεσίες ο Όμιλος ξεπέρασε τις 140 χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά ενώ οι θερινές εμπορικές πρωτοβουλίες για την προώθηση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών έφεραν τα πρώτα ορατά αποτελέσματα, με τους συνδρομητές να ξεπερνούν τους 500 χιλιάδες. Η συνδρομητική τηλεόραση κατά το 3ο τρίμηνο του 2012 αύξησε τους πελάτες της κατά 36,5 χιλιάδες ανεβάζοντας την ψηφιακή συνδρομητική βάση σε επίπεδα πάνω από αυτά του 2011. Η Forthnet συνεχίζει να επενδύει και να καινοτομεί παρέχοντας νέες υπηρεσίες όπως η Nova Επίγεια, το Δορυφορικό Broadband και το γρήγορο internet (VDSL).
Σχετικά με την κερδοφορία, αυτή βελτιώθηκε σημαντικά καθώς τα Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) υπερδιπλασιάστηκαν στο εννεάμηνο του 2012 σε σχέση με στο εννεάμηνο του 2011 και διαμορφώθηκαν στα €42,8 εκατ. Αυτό οφείλεται τόσο στις μικρότερες απομειώσεις υπεραξίας όσο και στη συγκράτηση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου. Συγκεκριμένα, η ενοποίηση των δραστηριοτήτων και ο εξορθολογισμός του λειτουργικού κόστους οδήγησαν σε ουσιαστική και μακρόπνοη κοστολογική αναδιάρθρωση. Επιπλέον οι κινήσεις του Ομίλου για αύξηση των εσόδων από τη διαφημιστική αγορά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε συνάρτηση με τη μείωση στα κόστη περιεχομένου και των μεταδόσεων λειτουργούν αντισταθμιστικά στις δυσμενείς επιπτώσεις του μακροοικονομικού περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Forthnet, κ. Πάνο Παπαδόπουλο: «Κατά το τρίτο τρίμηνο οι Έλληνες καταναλωτές είδαν το διαθέσιμο εισόδημά τους να μειώνεται με αυξανόμενο ρυθμό μέσα σε ένα κλίμα παρατεταμένης μακροοικονομικής αβεβαιότητας. Παρά ταύτα, η ζήτηση για υπηρεσίες broadband και συνδρομητικής τηλεόρασης κινήθηκε ανοδικά – βοηθούμενη και από ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον από πλευράς παρόχων. Ο Όμιλος Forthnet ανταποκρίνεται με ανανεωμένο δυναμισμό στις ανάγκες του ελληνικού νοικοκυριού πετυχαίνοντας να αυξήσει τη συνδρομητική του βάση, με συνεχή αναδιάρθρωση κοστολογίων διαφυλάσσοντας παράλληλα τα επίπεδα κερδοφορίας και ρευστότητας.»