Πρόσφατη ανάλυση δεδομένων της Salesforce δείχνει πως οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις μετά τη Cyber Monday αυξήθηκαν κατά 1% σε ετήσια βάση (YoY), αγγίζοντας τα 399 δισεκατομμύρια δολάρια των συνολικών online δαπανών της εορταστικής περιόδου. Καθώς οι πωλήσεις στις ΗΠΑ παραμένουν αμετάβλητες, η παγκόσμια διαδικτυακή ανάπτυξη ενισχύεται από την ΕΕ.
Από την 1η Νοεμβρίου, οι διαδικτυακές πωλήσεις στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 1% σε ετήσια βάση. Οι αντικρουόμενοι αριθμοί οδήγησαν σε συνολική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων κατά 3% YoY παγκοσμίως (από την 1η Νοεμβρίου). Σημειώνεται ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις στην ΕΕ αυξήθηκαν μόνο κατά 2% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια των τριών εβδομάδων μετά τη Cyber Monday, σηματοδοτώντας επιβράδυνση μετά από την ισχυρή ανάπτυξη που σημειώθηκε στην περιοχή κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων εβδομάδων του Νοεμβρίου και της Cyber Week (+9%).
Επιλογές όπως το Buy Online Pick Up In-Store (BOPIS) κερδίζουν έδαφος, καθώς -λόγω της αυξημένης κίνησης- το χρονικό όριο παράδοσης παραγγελιών μεγαλώνει και οι αγοραστές προσπαθούν να αποφύγουν τις ουρές στα καταστήματα. Το BOPIS αντιστοιχούσε στο 25% των online παραγγελιών για το διάστημα μετά τη Cyber Monday και έφτασε το 28% των συνολικών παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο 16-17 Δεκεμβρίου. Με βάση τα δεδομένα που αναλύθηκαν, η Salesforce προβλέπει αύξηση της χρήσης του BOPIS κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των Χριστουγέννων (18 Δεκεμβρίου-25 Δεκεμβρίου).
Αξιοσημείωτη είναι η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στις συνολικές αγορές που πραγματοποιήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου, με 17% των παραγγελιών να βασίζονται σ’ αυτή. Η Salesforce προβλέπει ότι η AI θα επηρεάσει πωλήσεις αξίας 194 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εορταστικής περιόδου.
Η εταιρεία προβλέπει, επίσης, ότι προϊόντα αξίας άνω των 131 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία αγοράστηκαν αυτή την εορταστική περίοδο θα επιστραφούν το επόμενο έτος, αφού το ποσοστό των επιστροφών υπερδιπλασιάστηκε μετά τη Cyber Week και εξακολουθεί να παραμένει υψηλό, καθώς πολλοί καταναλωτές γίνονται πιο επιλεκτικοί και απαιτητικοί σε σχέση με το διαθέσιμο εισόδημά τους, επιστρέφοντας τα προϊόντα που δεν τους παρέχουν την αξία που αναζητούν.
Μετά τα υψηλότερα ποσοστά εκπτώσεων από την έναρξη της πανδημίας να σημειώνονται στη Cyber Week, το μέσο ποσοστό έκπτωσης (27%) υποχώρησε τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Δεκεμβρίου στο 18%. Τα μεγαλύτερα ποσοστά έκπτωσης τον Δεκέμβριο παρατηρήθηκαν σε έπιπλα σπιτιού (25%), ρουχισμό (24%) και προϊόντα περιποίησης δέρματος – καλλυντικά (23%).
Οι νέες μέθοδοι πληρωμής, όπως τα ψηφιακά πορτοφόλια και το Buy Now Pay Later (BNPL), διευκολύνουν τους καταναλωτές προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αγορές με ασφάλεια και χωρίς επιπλέον κόστος. Η χρήση ψηφιακού πορτοφολιού αυξήθηκε κατά 47% παγκοσμίως μετά τη Cyber Monday, ενώ το BNPL στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 4% YoY την ίδια περίοδο.
Τέλος, σημειώνεται πως τα κινητά τηλέφωνα πρωταγωνιστούν στις ψηφιακές αγορές, με το 75% της ψηφιακής κίνησης κατά τη διάρκεια των τριών εβδομάδων μετά τη Cyber Monday να προέρχεται από αυτά.