Σε σχόλια που υποβλήθηκαν την πρώτη ημέρα της δικαστικής διαμάχης της Microsoft με την αμερικανική FTC, σε σχέση με την εξαγορά της Activision Blizzard, ένα deal που θα φτάσει τα 69 δισεκατομμύρια δολάρια, η Microsoft ισχυρίζεται ότι το Xbox «επισήμως έχασε στον πόλεμο της κονσόλας».
Στο συγκεκριμένο έγγραφο, που υποβλήθηκε από την εταιρεία, περιγράφεται η είσοδος της στη βιομηχανία του video gaming το 2001, όταν η πρώτη κονσόλα Xbox ξεπεράστηκε σε πωλήσεις τόσο από τη Sony όσο και από τη Nintendo, με «σημαντικό περιθώριο». Και με την κυκλοφορία κάθε νέας γενιάς Xbox, δεν έχει σταματήσει να «χάνει» στους «console wars».
«Η κονσόλα του Xbox κατέχει σταθερά την τρίτη θέση (από τις τρεις) σε πωλήσεις, πίσω από το PlayStation και τη Nintendo. Το 2021, το Xbox είχε μερίδιο 16% ενώ η Nintendo και το PlayStation είχαν μερίδια [x]και [x], αντίστοιχα», σημειώνεται, χωρίς να αποκαλύπτονται στην αναφορά που δημοσιεύθηκε τα μερίδια των ανταγωνιστών.
«Ομοίως, στα έσοδα και τα μερίδια αγοράς των κονσολών που χρησιμοποιούνται αυτήν τη στιγμή από τους παίκτες («εγκατεστημένη βάση»), το Xbox ακολουθεί με 21%, ενώ το PlayStation και η Nintendo έχουν μερίδια [x]και [x], αντίστοιχα».
Η Microsoft συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι ως αποτέλεσμα, «ποντάρει σε μια διαφορετική στρατηγική», δημιουργώντας κέρδος μέσω των πωλήσεων παιχνιδιών αντί των πωλήσεων κονσόλας και πουλώντας τις κονσόλες της με ζημία, «επιδοτώντας ουσιαστικά την αγορά του υλικού από τους παίκτες, με την ελπίδα να αυξηθούν τα έσοδα μέσω πωλήσεων παιχνιδιών και αξεσουάρ».
Όλα αυτά τα επιχειρήματα αποτελούν μέρος μιας πολύ μεγαλύτερης στρατηγικής στην άμυνα της κατά της FTC, η οποία επιδιώκει να σταματήσει την εξαγορά της Activision με μια προκαταρκτική διαταγή, την οποία η Microsoft μάχεται στο δικαστήριο αυτή την εβδομάδα.
Εάν εγκριθεί, θα διακόψει τη συμφωνία μέχρι την ακρόαση που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Αυγούστου, η οποία έρχεται μετά την καθορισμένη ημερομηνία λήξης της συμφωνίας στις 18 Ιουλίου 2023 – και θα επιτρέψει ενδεχομένως στα μέρη να επαναδιαπραγματευτούν τη συγχώνευση.
Η FTC επιδιώκει να σταματήσει τη συγχώνευση, λόγω ανησυχιών ότι θα επιτρέψει στο Xbox να κυριαρχήσει εν μέρει στην αγορά παιχνιδιών, κάνοντας παιχνίδια όπως το Call of Duty αποκλειστικότητες για τη δική του πλατφόρμα, κάτι που η Microsoft αρνήθηκε κατηγορηματικά.
Η Microsoft, εν τω μεταξύ, υποστηρίζει ότι η τρίτη θέση στην αγορά καθιστά τη συγχώνευση απαραίτητη για να εδραιωθεί ως βιώσιμος ανταγωνιστής, απέναντι σε εταιρείες όπως η Sony και η Nintendo.