Οι ευρωπαϊκοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι προχωρούν με το σχέδιο τους για τη δημιουργία ενός joint venture που θα προσφέρει «εξατομικευμένη» στόχευση διαφημίσεων σε χρήστες δικτύων κινητής τηλεφωνίας, μετά από δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στη Γερμανία.
Σε έγγραφο που υποβλήθηκε στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Deutsche Telekom, η Orange, η Telefónica και η Vodafone παρουσίασαν την πρόταση τους για τη δημιουργία μιας από κοινού ελεγχόμενης κοινοπραξίας.
Μέσω αυτής, θα προσφέρεται «μια λύση ψηφιακής ταυτοποίησης με γνώμονα το απόρρητο, για την υποστήριξη του ψηφιακού μάρκετινγκ και των διαφημιστικών δραστηριοτήτων brands και εκδοτών».
Λεπτομέρειες σχετικά με το σχέδιο προέκυψαν το περασμένο καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια των αρχικών δοκιμών που έγιναν στη Γερμανία. Η τεχνολογία περιγράφηκε τότε ως «υποδομή για ψηφιακή διαφήμιση και ψηφιακό μάρκετινγκ», με την Vodafone να αναφέρει ότι θα βασίζεται στη συναίνεση των χρηστών για την επεξεργασία των δεδομένων τους. Στο έργο δόθηκε η προσωρινή ονομασία TrustPid.
Η κατάθεση από τους παρόχους αναφέρει, τώρα, πως «με την επιφύλαξη της ρητής συναίνεσης του χρήστη που θα παρέχεται σε ένα brand ή εκδότη, η κοινοπραξία θα δημιουργήσει ένα ασφαλές διακριτικό που θα αποτελεί ψευδώνυμο».
«Αυτό το διακριτικό θα επιτρέψει στο ενδιαφερόμενο brand/εκδότη να αναγνωρίζει έναν χρήστη χωρίς να αποκαλύπτονται άμεσα αναγνωρίσιμα προσωπικά δεδομένα και, ως εκ τούτου, θα του επιτρέψει να βελτιστοποιήσει την προβολή διαδικτυακών διαφημίσεων και να πραγματοποιήσει βελτιστοποίηση ιστότοπου/εφαρμογής. Οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε μια φιλική πύλη απορρήτου».
Η Κομισιόν έχει προθεσμία έως τις 10 Φεβρουαρίου για να αποφασίσει εάν θα δώσει το πράσινο φως στη νέα δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, εάν θα αφήσει ή όχι τους παρόχους να προχωρήσουν στην εμπορική της έναρξη.