Δημοσίευσε σήμερα ο ΟΤΕ τα οικονομικά αποτελέσματα α’ τριμήνου. Τα κύρια χαρακτηριστικά είναι η μικρή μείωση των εσόδων κατά 3,6%, η διατήρηση του περιθωρίου λειτουργικής κερδοφορίας στο 35,4% και η αύξηση των προσαρμοσμένων καθαρών κερδών κατά 52%. Ουσιαστικά, αξίζει να σημειωθούν δύο σημεία. Η μείωση των εξόδων -που προκύπτει κυρίως από χαμηλότερο κόστος μισθοδοσίας- και ανάσχεση του ρυθμού μείωσης των εσόδων που ανακόπτει τον ρυθμό των τελευταίων δύο ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το Α’ τρίμηνο του 2012 τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά μόλις 3,6%, ως αποτέλεσμα των τάσεων βελτίωσης στα αποτελέσματα των βασικών δραστηριοτήτων του. Η σταθεροποίηση των εσόδων συνεχίστηκε στη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας, ενώ για πρώτη φορά από το Δ’ τρίμηνο του 2008, οι δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας σημείωσαν αύξηση εσόδων σε ετήσια βάση.
Ως αποτέλεσμα των συνεχιζόμενων προσπαθειών μείωσης του κόστους και παρά το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον, το περιθώριο προσαρμοσμένης κερδοφορίας (EBITDA) του Ομίλου παρέμεινε αμετάβλητο στο 35,4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς. Ο Όμιλος σημείωσε καθαρά κέρδη 306,6 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο. Εξαιρουμένων των κερδών και των φόρων που σχετίζονται με την πώληση της Telekom Serbia, τα καθαρά κέρδη θα είχαν διαμορφωθεί σε 95,3 εκατ. ευρώ το Α’ τρίμηνο του 2012, σημειώνοντας αύξηση 51,8% στο έτος.
Παράλληλα, η εταιρεία ενίσχυσε τις ταμειακές της ροές κατά 39,1%, με αποτέλεσμα ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου να μειωθεί κατά σχεδόν 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, στα 3,4 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα περίπου 400 εκατ. προήλθαν από την πώληση των δραστηριοτήτων στη Σερβία, ενώ τα υπόλοιπα περίπου 600 εκατ. είναι αποτέλεσμα ενεργειών της διοίκησης του Ομίλου.
Στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, το συνολικό κόστος προσωπικού διαμορφώθηκε σε 32,9% των συνολικών εσόδων το Α’ τρίμηνο του 2012, από 36% στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2011, κυρίως ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών μείωσης του κόστους προσωπικού, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης που υπογράφηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2011 με τη σύμφωνη γνώμη εργαζομένων και Διοίκησης.
Αύξηση εσόδων 1,5% σημείωσαν οι δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας για πρώτη φορά μετά το τελευταίο τρίμηνο του 2008, με τους πελάτες του Ομίλου να διαμορφώνονται σε περίπου 20,4 εκατ., αυξημένοι κατά 0,7% σε σχέση με πέρυσι. Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα, η COSMOTE ενίσχυσε τα έσοδα από υπηρεσίες κατά 1% περίπου, ενώ αύξησε τους πελάτες της κατά 3,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημαντικές οι επιδόσεις της COSMOTE και στη Ρουμανία, με τα έσοδα από υπηρεσίες να αυξάνονται κατά 5,4% σε μια αγορά με μεγάλες πιέσεις. Αυτό, χωρίς να επηρεαστούν τα περιθώρια, καθώς η κερδοφορία EBITDA ενισχύθηκε κατά 44,7% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2011.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του Α’ τριμήνου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η χρονιά ξεκίνησε με ένα καλό πρώτο τρίμηνο» και συμπλήρωσε: «Κατά το υπόλοιπο της χρονιάς θα αντιμετωπίσουμε έναν αριθμό εξωτερικών προκλήσεων -το μακροοικονομικό περιβάλλον στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε θα παραμείνει αρνητικό- ενώ μειώσεις στα τέλη τερματισμού πρόκειται να επηρεάσουν τα αποτελέσματά μας κατά τα επόμενα τρίμηνα. Αντιμετωπίζοντας τις εξελίξεις, θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε όποιο μέσο έχουμε στη διάθεσή μας ώστε να διατηρήσουμε τα έσοδά μας, να προσαρμόσουμε το κόστος λειτουργίας και να βελτιώσουμε τη χρηματοοικονομική μας δομή».