Την παγκόσμια τάση που θέλει το κάθε είδους περιεχόμενο να «μετακομίζει» από την τηλεόραση στις κινητές συσκευές (και κυρίως προς τα smartphones) ακολουθεί και ο καταναλωτής στην Ελλάδα σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Ericsson ConsumerLab TV & Media Report για την ελληνική αγορά.
Οι Έλληνες αφιερώνουν 18 λεπτά ημερησίως προκειμένου να καταλήξουν στο τι θα παρακολουθήσουν, ενώ η αξία του μέσου όρου κατανάλωσης περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή ανά νοικοκυριό μηνιαίως (συμπεριλαμβανομένης της τηλεόρασης, βίντεο, μέσω σταθερού ίντερνετ, θέατρο και σινεμά), είναι στη χώρα μας περί τα 53 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό στις ΗΠΑ είναι 186 δολ.
Σύμφωνα επίσης με τα αποτελέσματα της έρευνας της Ericsson για την Ελλάδα μεταξύ άλλων το ποσοστό χρόνου που αφιερώνεται στην παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο μέσω κινητών συσκευών στους έφηβους (16 – 19 ετών) έφτασε το 63% . Το 30% των καταναλωτών δηλώνουν ότι «ενδιαφέρονται πολύ» για προγράμματα χρήσης κινητών δεδομένων που περιλαμβάνουν απεριόριστο χρόνο ροής (streaming) βίντεο. Το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως ανέρχεται στο 40%.
Η κατανάλωση video on demand αγγίζει το 42% (όσο και το παγκόσμιο ποσοστό) με 34 ώρες κατά μέσο όρο την εβδομάδα, στους millennials (ηλικίες 16-34) φτάνει το 52%, ενώ το αντίστοιχο παγκόσμιο ποσοστό είναι 50%. Το 53% των τηλεθεατών στην Ελλάδα παρακολουθεί YouTube σε καθημερινή βάση, ποσοστό που αγγίζει το 86% αν αναχθεί στην εβδομάδα. Την ίδια στιγμή η παρακολούθηση αριθμού επεισοδίων (Bingeing) έχει καταστεί βασικό χαρακτηριστικό της εμπειρίας θέασης τηλεόρασης και βίντεο στην Ελλάδα. Ποσοστό 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κάνει μαραθώνιο τηλεθέασης σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση, με το αντίστοιχο παγκόσμιο ποσοστό να κυμαίνεται στο 71%. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 86% για τις ηλικίες 16-34.
Αναφορικά με τις τάσεις παγκοσμίως η υπεύθυνη σχέσεων με την Πολιτεία και τις Ρυθμιστικές Αρχές και Επικοινωνίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Ericsson, Μαρία Μπούρα, κατά την παρουσίαση της έρευνας υπογράμμισε ότι μέχρι το 2020 θα δούμε περίπου το μισό του χρόνου θέασης παγκοσμίως να γίνεται μέσω κινητών συσκευών και το ήμισυ της προβολής να αφορά σε υπηρεσίες περιεχομένου on-demand. Βάσει των αναλύσεών μας για να πετύχει ένας πάροχος περιεχομένου χρειάζεται να προσφέρει αδιάλειπτη εμπειρία σε όλες τις συσκευές, οπουδήποτε, εξατομικευμένη ανακάλυψη περιεχομένου, καθηλωτικό περιεχόμενο (ποιότητα εικόνας, επαυξημένα δεδομένα και δυνατότητα πρόσβασης σε όσο το δυνατόν περισσότερο αγαπημένο περιεχόμενο) και τέλος, συνεχή εξέλιξη της συνολικής εμπειρίας θέασης.»