Το 2014 το mobile internet θα έχει ξεπεράσει το σταθερό internet σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ εκτιμάται πως ο αριθμός των χρηστών mobile internet θα φθάσει τους 1,7 δις. το 2015. Ήδη στις αρχές Φεβρουαρίου 2014 τα smartphones ξεπέρασαν σε αριθμό τους υπολογιστές, ενώ η χρήση των Apps μεταξύ των ετών 2012 – 2013 σημείωσε αύξηση 115%.
Στην Ελλάδα η διείσδυση των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων το 2013 διαμορφώθηκε στο 54% των συνολικών πωλήσεων κινητών συσκευών έναντι του 43% το 2012.
Σύμφωνα με έρευνα της Google τα smartphones χρησιμοποιούνται παντού, 91% στο σπίτι, 71% εν κινήσει και 59% σε καταστήματα. Οι χρήστες τους τα χρησιμοποιούν σε ποσοστό 69% για επικοινωνία (53% email και 53% social media site), σε ποσοστό 53% για ενημέρωση (37% ειδήσεις σε ιστότοπο εφημερίδας και 37% blogs) και σε ποσοστό 75% για ψυχαγωγία (56% internet browsing, 38% μουσική, 36% παιχνίδια και 38% Video).
Αύξηση της διείσδυσής του πέτυχε παράλληλα το λειτουργικό σύστημα Android. Συγκεκριμένα το 2013 η διείσδυσή του Android στην ελληνική αγορά αυξήθηκε κατά 3,8 μονάδες και έφθασε 80,7% από 76,9% ένα χρόνο πριν. Το ίδιο διάστημα η διείσδυση του iOS μειώθηκε 3 μονάδες και διαμορφώθηκε στο 10%, ενώ τα Windows Phone ήταν σε ανοδική πορεία φθάνοντας το 5%. Μείωση σημείωσαν οι συσκευές με Symbian και οι συσκευές Blackberry. Σε παγκόσμιο επίπεδο και βάσει στοιχείων της IDC το Android καταλαμβάνει το 78,6% της αγοράς και το iOS το 15,2%.
Τα παραπάνω στοιχεία από διάφορες έρευνες (μεταξύ άλλων της IDC και της Ericsson) παρουσιάστηκαν από τη Wind στο πλαίσιο του συνεδρίου Infocom Apps, αλλά και του επίσημου λανσαρίσματος της νέας υπηρεσίας της music streaming Wind Αkazoo.
Την ίδια στιγμή μια άλλη έρευνα αυτή της GfK Hellas έρχεται να επιβεβαιώσει τη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των Tablets το 2013. Σύμφωνα με την GfK Hellas οι πωλήσεις Tablets πέρσι ξεπέρασαν 430 χιλιάδες έναντι των 120 χιλιάδων το 2012, ενώ σε αξία έφθασαν τα 93 εκατ. ευρώ.
Όπως σχολιάζεται από την GfK Hellas η εξέλιξη αυτή δεν ήταν αναμενόμενη από τα στελέχη της αγοράς στις αρχές της χρονιάς.
Η εταιρεία ερευνών σημειώνει ότι «σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα έχει αλλάξει η δομή του ανταγωνισμού, η μέση τιμή της κατηγορίας και η τάση των χαρακτηριστικών του προϊόντος. Το Δεκέμβριο του 2012 για πρώτη φορά οι πωλήσεις των Tablets ξεπέρασαν τα 10 χιλιάδες τεμάχια, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί ενδεικτικό δώρο Χριστουγέννων και αλλάζοντας έτσι τη ροή της κατηγορίας. Ο «ολιγοπωλιακός» χαρακτήρας της αγοράς το περασμένο έτος έδωσε τη θέση του σε μια πληθώρα από μάρκες με πάνω από 10 από αυτές να καταλαμβάνουν μερίδιο άνω του 3%. Η πρωτοκαθεδρία των 10’’ αντικαταστάθηκε από τις 7’’, όπου πλέον αποτελούν τα 2/3 των πωλήσεων. Παράλληλα, οι συσκευές με ενσωματωμένο 3G/4G περιορίστηκαν στο 20% της αγοράς, χάνοντας έδαφος από τις πιο οικονομικές Wi-Fi συσκευές».
Πάντως, με βάση τα σχετικά στοιχεία παγκοσμίως η χρήση του Tablet internet καταλαμβάνει λιγότερο από 5% του συνολικού internet, έναντι του 19,1% μέσω κινητών τηλεφώνων και 76,1% μέσω PC.
Δείτε εδώ την πλήρη παρουσίαση