Σε μια μελέτη που διεξήχθη από το Ericsson ConsumerLab, αποκαλύφθηκε ότι ένας στους πέντε χρήστες 5G smartphone αναζητά υψηλές και σταθερές επιδόσεις και είναι πρόθυμος να πληρώσει παραπάνω για αυξημένη απόδοση δικτύου.
Η έρευνα, που φέρει τον τίτλο «5G value: Turning performance in value», δείχνει ότι αυτοί οι χρήστες –ειδικά όσοι ασχολούνται με απαιτητικές εφαρμογές– είναι πρόθυμοι να πληρώσουν στους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνιών (CSP) έως και 11 τοις εκατό περισσότερο για συνδεσιμότητα προστιθέμενης αξίας.
Ο Jasmeet Singh Sethi, επικεφαλής του Ericsson ConsumerLab, δήλωσε: «Είναι ενδιαφέρον ότι περίπου ένας στους πέντε χρήστες 5G smartphone που ερωτήθηκαν εξέφρασαν σαφή προτίμηση» για διαφοροποιημένες υπηρεσίες. Αντί να συμβιβάζονται, «αυτοί οι χρήστες αναζητούν υψηλές και συνεπείς επιδόσεις δικτύου, ειδικά προσαρμοσμένες για απαιτητικές εφαρμογές».
Η έκθεση ρίχνει φως στις ενισχυμένες δυνατότητες των CSP στην αγορά του 5G, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός συνδρομητών εκφράζει υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τις σχετικά υπηρεσίες. Είναι ενδιαφέρον ότι η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, τη σημασία της εμπειρίας που λαμβάνουν οι χρήστες σε τοποθεσίες όπως στάδια και αεροδρόμια.
«Πολλοί καταναλωτές αναμένουν ξεκάθαρα ότι το 5G θα είναι σε θέση να τους προσφέρει μια εμπειρία προστιθέμενης αξίας – για παράδειγμα, να βελτιώσει μια βραδινή έξοδο σε έναν χώρο ψυχαγωγίας ή όταν ταξιδεύουν μέσω ενός αεροδρομίου. Εάν η εμπειρία τους σε τέτοιες τοποθεσίες είναι κακή, είναι τρεις φορές πιο πιθανό να στραφούν σε έναν πάροχο που μπορεί να παρέχει αυτή τη βέλτιστη εμπειρία 5G», πρόσθεσε ο Sethi.
Η έρευνα δείχνει μια αλλαγή στους παράγοντες ικανοποίησης των καταναλωτών. Ενώ η γεωγραφική κάλυψη ήταν πρωταρχικό μέλημα στις πρώτες μέρες του 5G, δίνουν, πλέον, προτεραιότητα σε μετρήσεις που είναι application-experience-based. Παράγοντες όπως η ποιότητα του streaming βίντεο, το gaming, οι βηιντεοκλήσεις και η συνέπεια της 5G ταχύτητας, γίνονται καθοριστικοί για τη διαμόρφωση της ικανοποίησης των χρηστών.
Ο Erik Ekudden, CTO της Ericsson, σχολίασε: «Στην εποχή του 5G, τα API είναι επιχειρηματικές διεπαφές για προγραμματιστές και παρόχους εφαρμογών, που τους δίνουν πρόσβαση σε δυνατότητες δικτύου μέσω εύχρηστων διεπαφών. Καθώς παρατηρούμε τους καταναλωτές να εκφράζουν την προθυμία τους να πληρώσουν για νέα λειτουργικότητα και διαφοροποιημένη ποιότητα υπηρεσιών, είναι σαφές ότι αυτά τα API αλλάζουν τον κλάδο. Προωθούν ένα περιβάλλον όπου οι προγραμματιστές έχουν πρόσβαση σε δυνατότητες 5G για να προσφέρουν ξεχωριστές premium εμπειρίες. Για τους παρόχους, τα API ξεκλειδώνουν νέα έσοδα, αποκαλύπτοντας την εγγενή αξία των δικτύων τους».
Η έκθεση τόνισε, επίσης, τον αυξανόμενο ρόλο των βελτιωμένων μορφών βίντεο και των εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Κατά μέσο όρο, οι χρήστες 5G ανέφεραν αύξηση 47 τοις εκατό στον χρόνο που αφιερώνουν σε βελτιωμένες μορφές βίντεο τα τελευταία δύο χρόνια. Ο αριθμός των καθημερινών χρηστών εφαρμογών AR έχει επίσης διπλασιαστεί από τα τέλη του 2020.
Η μελέτη της Ericsson δείχνει ένα μεταβαλλόμενο τοπίο στην αγορά του 5G, στο οποίο οι χρήστες απαιτούν περισσότερα από μια απλή γεωγραφική κάλυψη. Οι βελτιωμένες εμπειρίες συνδεσιμότητας και η απρόσκοπτη απόδοση σε κρίσιμες τοποθεσίες αποκτούν πρωταρχική σημασία, με ορισμένους χρήστες να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για αυτές τις υπηρεσίες.