Ως μια «μεγάλη αγορά», η οποία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και ευκαιρίες, χαρακτήρισε την Ελλάδα ο κ. Rolf Werner, Head of Europe της Nokia, μιλώντας στο Infocom κατά τη διάρκεια του Europe Sales Conference της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στα μέσα Απριλίου. Ο ίδιος σημείωσε πως ο φινλανδικός κολοσσός διαθέτει σημαντικά αναπτυξιακά πλάνα για την ελληνική αγορά, τονίζοντας πως η επιλογή της χώρας μας για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου συνεδρίου, το οποίο φιλοξένησε στελέχη πωλήσεων της Nokia από όλη την Ευρώπη αλλά και τους προέδρους των business Groups της, ήταν «συνειδητή».
Άλλωστε, αυτή η επιλογή έρχεται και ως επέκταση των επενδύσεων που πραγματοποιεί η εταιρεία στην Ελλάδα, όπως στο θέμα της έρευνας και της ανάπτυξης. Επί του θέματος, ο κ. Κωνσταντίνος Κορωναίος, Country Manager Greece της Nokia, σημείωσε πως κύριος στόχος της Nokia στην Ελλάδα παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση των συνεργασιών που διαθέτει με βασικούς πελάτες της αγοράς, τιμώντας, με αυτόν τον τρόπο, την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην εταιρεία, επιλέγοντας την ως «στρατηγικό εταίρο». Παράλληλα, στόχος είναι και η στήριξη του ελληνικού κράτους, στο «ταξίδι» του για την ψηφιοποίηση των υποδομών της χώρας μας, συμπεριλαμβανομένων κτιρίων, υπηρεσιών και δικτύων.
Ο κ. Κορωναίος τόνισε πως η Nokia δραστηριοποιείται στην Ελλάδα τα τελευταία τριάντα χρόνια, συνεχόμενα. Σήμερα, απασχολεί περισσότερους από 1.000 ανθρώπους, αποτελώντας το νούμερο ένα ICT R&D SW hub στην Ελλάδα, με περαιτέρω σχέδια ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον κ. Werner, μια από τις ευκαιρίες που παρουσιάζουν υψηλή αναπτυξιακή δυναμική στην Ελλάδα, είναι η ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών. Όπως είπε ο Head of Europe της Nokia, η διείσδυση του fiber στη χώρα μας παραμένει σε μέτρια επίπεδα, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ, με τον ίδιο να παραμένει αισιόδοξος και να τονίζει πως η Nokia είναι εδώ για να βοηθήσει τους πελάτες της και το ελληνικό κράτος στην περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των υποδομών. Διευκρίνισε πως η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα στην οποία τα σχετικά ποσοστά βρίσκονται σε μέτρια επίπεδα, αλλά εδώ «υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία και δυναμική, αν κρίνουμε από τις επενδύσεις που ανακοίνωσαν οι βασικοί παίκτες για τα επόμενα χρόνια».
Όσον αφορά στο πρόσφατο rebranding, το οποίο παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του Mobile World Conference 2023, ο κ. Werner δήλωσε πως αποτελεί έναν συμβολικό τρόπο για να δείξει η Nokia την εξέλιξη που υπάρχει και τη νέα στρατηγική που ακολουθεί, δίνοντας της την ευκαιρία να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπει τον εαυτό της, δίνοντας κίνητρο, παράλληλα, στους ανθρώπους και στους συνεργάτες της., με τον ίδιο να εμφανίζεται πολύ αισιόδοξος για το μέλλον.
Όσον αφορά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, υποστήριξε πως αυτοί είναι τρεις: ο πρώτος αφορά στην κατανάλωση ενέργειας και σε οτιδήποτε σχετίζεται με το θέμα της βιωσιμότητας, στο οποίο η Nokia προσφέρει «ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο». Ο δεύτερος εντοπίζεται στο θέμα της ασφάλειας, ένα ζήτημα – κλειδί καθώς σχετίζεται με το πώς «θα προσφέρεις κρίσιμες υποδομές οι οποίες είναι ασφαλείς», σε πελάτες όπως είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια κτλ. Ο τρίτος αφορά στο monetization, με τη Nokia να συμβουλεύει τους συνεργάτες της για το πώς μπορούν να το πετύχουν, όταν υιοθετούν μια νέα τεχνολογία, σαν το 5G – δραστηριότητα που επιθυμεί να ενισχύσει στο μέλλον.
Αναφερόμενος στην επόμενη γενιά και τα δίκτυα 6G, υπογράμμισε πως αυτά αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους από το 2030 και μετά -όχι νωρίτερα- ενώ, για τα «use cases», μίλησε ακόμη και για δυνατότητες ενσωμάτωσης υλικού εντός του ανθρώπινου σώματος. Για την τρέχουσα γενιά, το 5G, σημείωσε πως αυτό θα ενισχύσει χρήσεις που απαιτούν συνεχή συνδεσιμότητα, όπως στη βιομηχανία και τα εργοστάσια, εκεί όπου είναι σε θέση να καλύψει κενά όπως εκείνα που προκύπτουν από το Wi-Fi, απαιτώντας λιγότερο αριθμό συσκευών και προσφέροντας βελτιωμένο latency. Βλέπει, τέλος, μια μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία στην enterprise αγορά, αναφερόμενος και στη σημασία του θέματος των συνεργασιών.