Όσο εντείνεται η παραμονή στο σπίτι, η εργασία και η εκπαίδευση από απόσταση τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα της χώρας θα δοκιμάζονται σε συνθήκες εξαιρετικά μεγάλης ζήτησης. Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι διαβεβαιώνουν ότι οι υποδομές είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν, ωστόσο, οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες, καθώς σχεδόν όλη η ανθρώπινη επικοινωνία χρειάζεται να διεκπεραιωθεί μέσα από την τεχνολογία και τις υποδομές της.
Χθες με πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης πραγματοποιήθηκε βιντεοδιάσκεψη με τους διευθύνοντες συμβούλους των παρόχων με θέμα τις πιθανές ενέργειες των εταιρειών λόγω των ειδικών αναγκών που προκαλούν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.
Στη συζήτηση, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Αντώνης Τζωρτζακάκης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάς, Χάρης Μπρουμίδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς, Νάσος Ζαρκαλής και ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet, Πάνος Παπαδόπουλος, έγινε επισκόπηση των δεδομένων και εξετάστηκαν ενέργειες για τη διαχείριση του αναμενόμενου αυξημένου φόρτου στα δίκτυα και τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών.
Συμφωνήθηκε οι δύο πλευρές να παραμένουν σε διαρκή επικοινωνία προκειμένου να διασφαλίζεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό η αποτελεσματική λειτουργία των λύσεων τηλεργασίας που χρησιμοποιούν τόσο φορείς του Δημοσίου όσο και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όλες οι σχετικές υπηρεσίες επικοινωνίας που παρέχονται προς τους πολίτες.
Στη συνέχεια το υπουργείο προχώρησε και σε συγκεκριμένες συστάσεις προκειμένου να αποφεύγονται πιθανά φαινόμενα τοπικής υπερφόρτωσης στα δίκτυα. Ειδικότερα ζητείται από τους πολίτες:
Να αποφεύγουν όσο το δυνατό, τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 09:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε τον απαιτούμενο «χώρο» ώστε τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες εφαρμογών επικοινωνίας και ομαδικής απομακρυσμένης εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης. Για απλές τηλεφωνικές κλήσεις να χρησιμοποιούνται τα σταθερά δίκτυα αντί των κινητών.
Να αποφεύγουν την αποστολή αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, να εξαντλείται κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό. Επίσης να αποφεύγεται η αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον υπολογιστή μας και οι περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής.
Ακόμη, εκμεταλλευόμαστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες ομαδικής – συνεργατικής εργασίας με τους συναδέλφους μας και δεν χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τις κλασσικές βιντεοεφαρμογές, ενώ αν θέλουμε να μοιραστούμε με άλλους ένα αρχείο που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο, τους στέλνουμε τον σύνδεσμο και όχι το ίδιο το αρχείο.
Αν έχουμε παιδιά φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε όσο το δυνατόν τη προσκόλλησή τους αποκλειστικά σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο (streaming) και στα κοινωνικά δίκτυα και υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Συμβουλευόμαστε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (www.eody.gr) για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και δεν αναπαράγουμε πληροφορίες και υλικό που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης.
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο μεταξύ χθες εγκαινίασε την πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR, μέσω της οποίας καλεί τις επιχειρήσεις τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους που παρέχονται με συνδρομή, μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα. Σύμφωνα με στελέχη των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών
Οι ανακοινώσεις του ΟΤΕ
Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΤΕ απαντώντας στις αυξημένες ανάγκες των πελατών του για συνδεσιμότητα και στηρίζοντας την πρωτοβουλία της Πολιτείας DigitalSolidarityGR ανακοίνωσε τις παρακάτω ενέργειες:
Προσφέρει δωρεάν 15 GB για 30 ημέρες σε όλους τους πελάτες κινητής Cosmote (συμβολαίου, καρτοσυμβολαίου και καρτοκινητής – ιδιώτες και επαγγελματίες). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενεργοποιήσουν το δωρεάν πακέτο, από 17 Μαρτίου έως και τις 31 Μαρτίου, μέσα από τις εφαρμογές My Cosmote και What’sUp.
Δωρεάν χρόνο ομιλίας, δεδομένα και SMS στους συνδρομητές σε Ιταλία και Ισπανία, ενώ αφήνει ελεύθερο για όλους μέσω YouTube το πρόγραμμα με ντοκιμαντέρ του Cosmote History.