Η εξάπλωση της πανδημίας του Κορονοϊού (COVID-19) δημιουργεί νέες συνθήκες στις ζωές όλων μας. Πλέον όλοι καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις στη καθημερινότητα μας και να προσαρμοστούμε σε αυτές. Μία από αυτές τις σημαντικές αλλαγές έχει να κάνει και με τον τρόπο που εργαζόμαστε, καθώς ως προληπτικό μέτρο για να σταματήσει η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων του Κορονοϊού, πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν τον πιο “safe” δρόμο της εργασίας από το σπίτι. Άλλωστε ζώντας σήμερα σε μια online εποχή, όπου τα πάντα είναι διασυνδεδεμένα και σχεδόν η συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Internet, αυτό είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι έρευνες που έχουν αποδείξει ότι η εργασία από το σπίτι μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αύξηση της παραγωγικότητας. Ωστόσο, για να γίνει η όλη «εμπειρία» πιο ευχάριστη, δημιουργική και ταυτόχρονα παραγωγική, υπάρχουν μια σειρά από κανόνες που καλό θα ήταν να τους ακολουθήσετε, αλλά και ορισμένα tips «αποφυγής»… Για πάμε λοιπόν να δούμε τα Do’s και τα Don’ts της εργασίας από το σπίτι…
DO
Δημιουργήστε μια σωστή εργασιακή «ρουτίνα»
Ο προγραμματισμός και η σωστή οργάνωση είναι το ήμισυ του παντός! Βάλτε τα πράγματα σε τάξη, ιεραρχώντας τα σημαντικότερα tasks σας, στα οποία θα πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη προσοχή. Επιπλέον, θέστε όρια και αφιερώστε συγκεκριμένο χρόνο σε κάθε δουλειά που καλείστε να φέρετε εις πέρας. Μάλιστα, για να οργανωθείτε σωστά μια εξαιρετική δωρεάν εφαρμογή είναι το Trello, το οποίο προσφέρει μια σειρά από fun δυνατότητες και ευέλικτους τρόπους για να οργανώσετε καλύτερα τα εργασιακά project σας.
«Σχεδιάστε» ένα cozy, άνετο και ήσυχο περιβάλλον εργασίας
To σπίτι μας αποτελεί πάντοτε το «καταφύγιο» μας και είναι ένας χώρος που βάζουμε τη δική μας προσωπική πινελιά. Καλό λοιπόν θα ήταν να βρείτε το σημείο εκείνο του σπιτιού που θα το μεταμορφώσετε σε ένα μίνι-κέντρο επιχειρήσεων. Ο εν λόγω χώρος θα πρέπει να μην συνδέεται με τα υπόλοιπα δωμάτια, έτσι ώστε να μπορείτε να εξασφαλίζετε το maximum της συγκέντρωσης σας και να μην βρίσκεστε στο ίδιο μέρος, με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας σας.
Η τεχνολογία είναι ο καλύτερος σύμμαχος σας!
To ότι θα εργάζεστε από το σπίτι, αυτό δε σημαίνει ότι θα είστε αποκομμένοι από τους συναδέλφους ή από τα στελέχη της εταιρείας σας. Άλλωστε η σύγχρονη τεχνολογία έχει φροντίσει (και με το παραπάνω) για αυτό. Υπάρχουν αμέτρητα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ειδικά για να πραγματοποιήσετε κάποιο video conferencing (όπως για Skype calls), αλλά και δεκάδες εφαρμογές επικοινωνίας όπως το Viber, το Facebook Messenger ή το Whats App.
Κάντε και λίγο… άσκηση – δεν κάνει κακό!
Ένας βασικός κανόνας που ισχύει όταν εργάζεστε και από το γραφείο είναι ότι η άσκηση και ένα σύντομο περπάτημα, αλλά και μερικές ασκήσεις stretching κάνουν καλό! Περπατήστε μέχρι το μπαλκόνι, πάρτε λίγο αέρα… Θα δείτε ότι μετά θα επιστρέψετε ακόμη πιο ανανεωμένοι!
DON’T
Social Media με… μέτρο!
Είναι πάντοτε δελεαστικό το να ρίχνετε μια κλεφτή ματιά στα social media account σου και να έχετε ανοικτά tabs από το Twitter, το Facebook ή το Instagram, παρόλα αυτά όλοι συμφωνούν ότι τα social media μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή σας, επιμηκύνοντας τις ώρες εργασίας σας. Σύμφωνα με μια τελευταία έρευνα 75% των Αμερικανών εργαζομένων παραδέχθηκαν ότι τα social media προκαλούν απόσπαση της προσοχής. Για αυτό καλό είναι όταν εργάζεστε από το σπίτι τα social media θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε με μέτρο.
Κλείστε την… τηλεόραση!
Η τηλεόραση είναι αναπόσπαστο κομμάτι σε κάθε σπίτι… Παρόλα αυτά, αυτές τις μέρες με τα όσα συμβαίνουν στην επικαιρότητα και των βομβαρδισμό ειδήσεων που έχουμε, η τηλεόραση είναι και αυτό ένα μέσο που μπορεί να σας αποσπάσει την προσοχή. Αν και λίγος θόρυβος στο background μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε λίγο… συντροφιά, ωστόσο η τηλεόραση όταν δουλεύετε καλό θα ήταν να παραμένει κλειστή.
Άνετο το κρεβάτι… αλλά μην δουλεύετε από εκεί!
Αν και το κρεβάτι είναι βέβαια πάντα ο πιο γλυκός πειρασμός και το πιο άνετο σημείο του σπιτιού, οι ειδικοί συστήνουν να μην δουλεύετε… ξάπλα. Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, όταν οι εργαζόμενοι φέρνουν laptops ή άλλο είδους mobile αξεσουάρ που χρησιμοποιούν στη δουλειά τους στο σπίτι και επιχειρούν να δουλέψουν από το κρεβάτι, τότε η προσοχή τους πάει… περίπατο.
Προσοχή στο εργασιακό «burnout»!
Επειδή ο χρόνος στο σπίτι μας περνάει διαφορετικά από ότι όταν βρισκόμαστε στο χώρο εργασίας μας, θα πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή, έτσι ώστε να μην το παρακάνετε και τη μία μέρα δίνετε το 100% των δυνατοτήτων σας και την άλλη μόλις το 10% επειδή έχετε φυσιολογικά κουραστεί (ειδικότερα στην περίπτωση του COVID-19 όπου θα πρέπει να δουλέψετε για μια παρατεταμένη περίοδο από το σπίτι). Και στο σπίτι το εργασιακό burnout παραμονεύει, για αυτό οφείλετε να βρείτε τη χρυσή τομή ανάμεσα στη δουλειά και στον ελεύθερο χρόνο!