Τουλάχιστον 30% ευρωπαϊκές παραγωγές, ενισχυμένη προστασία ανηλίκων από επιβλαβές περιεχόμενο και ποσοτικούς κανόνες στη διαφήμιση θα επιβάλει στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, αλλά και για τις πλατφόρμες βίντεο κατά παραγγελία (video-on-demand), τις πλατφόρμες κοινής χρήσης όπως το Netflix, το YouTube ή το Facebook, καθώς και για πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο με απευθείας μετάδοση (live streaming) οδηγία που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η διαφήμιση μπορεί να αντιστοιχεί στο 20% της ημερήσιας τηλεοπτικής περιόδου εκπομπής μεταξύ 6:00 και 18:00, δίνοντας στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς την ευελιξία να προσαρμόσουν τις διαφημιστικές περιόδους. Έχει επίσης αφεθεί χώρος και για τις ώρες υψηλής τηλεθέασης, δηλαδή μεταξύ 18:00 και 0:00, όπου ο επιτρεπόμενος χρόνος διαφήμισης δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 20% του συνολικού χρόνου εκπομπής.
Ακόμη, προκειμένου να υποστηριχθεί η πολιτιστική ποικιλομορφία του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα, το Ε.Κ. αποφάσισε ότι το 30% του περιεχομένου σε καταλόγους πλατφορμών με βίντεο κατά παραγγελία θα πρέπει να είναι ευρωπαϊκό. Οι πλατφόρμες με βίντεο κατά παραγγελία καλούνται επίσης να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών παραγωγών, είτε επενδύοντας άμεσα στο περιεχόμενο είτε συνεισφέροντας σε εθνικά κονδύλια. Το επίπεδο συνεισφοράς σε κάθε χώρα θα πρέπει να είναι ανάλογο με τα έσοδά από βίντεο κατά παραγγελία στη συγκεκριμένη χώρα.
Η νομοθετική πρόταση περιλαμβάνει επίσης διατάξεις σχετικά με την προσβασιμότητα, την ακεραιότητα του σήματος του ραδιοτηλεοπτικού φορέα, την ενίσχυση των ρυθμιστικών αρχών και την προώθηση των ικανοτήτων των μέσων ενημέρωσης.
Η νέα οδηγία πρέπει να εγκριθεί και τυπικά από το Συμβούλιο των Υπουργών της Ε.Ε. πριν τεθεί σε ισχύ ο εν λόγω αναθεωρημένος νόμος. Τα κράτη μέλη έχουν 21 μήνες από την έναρξη ισχύος του προκειμένου να προσαρμόσουν τους νέους αυτούς κανόνες στην εθνική τους νομοθεσία. Η νομοθετική πρόταση εγκρίθηκε με 452 ψήφους υπέρ, 132 ψήφους κατά, και 65 αποχές.