Ο 27χρονος Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι όπως είναι γνωστό ο ιδρυτής και ο ιθύνων νους του facebook. Όμως η κινητήρια δύναμη είναι αναμφισβήτητα η 42χρονη Σέριλ Σάντμπεργκ COO της εταιρίας, η οποία μετέτρεψε το facebook στην πιο κερδοφόρα σελίδα κοινωνικής δικτύωσης διεθνώς.
Πως τα κατάφερε όμως;
Κλειδί ήταν η δυνατότητες προσωποποίησης του λογαριασμού τους, τα οποία έδωσε στους χρήστες, δίνοντας τους την αίσθηση -η την ψευδαίσθηση- ότι έχουν τον έλεγχο.
Oυσιαστικά έχοντας την ευθύνη για όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του, από τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ έως την εμπορική ανάπτυξη και τους ανθρώπινους πόρους, η Σάντμπεργκ κατάφερε μέσα σε μια τριετία να αυξήσει τα διαφημιστικά του έσοδα από 738 εκατ. δολ. το 2009 σε 3,7 δισ. δολάρια το 2011 (+88% έναντι του 2010). Πέρυσι τα καθαρά κέρδη έφτασαν το 1 δισ. δολάρια (+65% έναντι του 2010) και οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του τα 845 εκατ. (+39%), εκ των οποίων καθημερινά ενεργοί είναι 483 εκατ. Το 83% των εσόδων προέρχεται απευθείας από τη διαφήμιση, 12% είναι έσοδα της Zynga, εταιρείας διαδικτυακών παιχνιδιών που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του facebook και το υπόλοιπο αφορά αγοραπωλησίες ψηφιακών αγαθών, όπως μουσική, ταινίες, παιχνίδια.
Η επαγγελματική ζωή της Σάντμπεργκ την περιγράφει και ως άνθρωπο. Δυναμική, ασυμβίβαστη χωρίς να διατάσει να εμπιστευτεί το ένστικτό της.
Η μεγάλη στροφή στην καριέρα της, ήρθε όταν μετά τη λήξη της θητείας της Κυβέρνησης Κλίντον το 2001, στην οποία διετέλεσε chief of staff του υπουργείου Οικονομικών, αντί να ανταποκριθεί σις δεκάδες προτάσεις που δεχόταν από μεγάλους τραπεζικούς ομίλους προτίμησε την Google. Παρέμεινε έξι χρόνια και ήταν ουσιαστικά η «εφευρέτης» των AdWords, τον νέο καινοτόμο και χαμηλού κόστους τρόπο διαφήμισης που εισήγαγε η ιστοσελίδα. Η λογική είναι ότι ο διαφημιζόμενος πληρώνει στην Google μόνον αν κάποιοι κάνουν κλικ πάνω στη διαφήμισή του, μια ιδέα που συνδέει το χρηματικό ποσό της διαφήμισης με τα αποτελέσματα που παράγει. Έτσι, επέτρεψε σε πολλές μικρές επιχειρήσεις ανά τον κόσμο να γίνουν ευρύτερα γνωστές και, φυσικά, αύξησε με γεωμετρικό ρυθμό τα έσοδα του αμερικανικού ομίλου.
Μετά από 6 χρόνια στην Google, στα τέλη του 2007, η Σάντμπεργκ θεώρησε ότι είχε έρθει η ώρα να κάνει στροφή στην καριέρα της και ετοίμαζε τη μετακόμισή της για τη Washington Post Company. Τελευταία στιγμή συνάντησε τον Ζάκερμπεργκ, ο οποίος τη θεώρησε ιδανική για τη θέση του διευθυντή λειτουργικών εργασιών της facebook, ενώ η ίδια είδε ακόμα μια πρόκληση να ανοίγεται μπροστά της και το Μάρτιο του 2008, δεν δίστασε να την αρπάξει.