Σε μια εποχή όπου η ίδια αγορά στέλνει αδιάκοπα μέσω του διαδικτύου και των social media πληροφορίες σχετικές με τις ανάγκες της, κρίνεται αναγκαία και ιδιαιτέρως χρήσιμη στον επιχειρηματικό κόσμο η σε βάθος παρακολούθηση και ανάλυσή τους.
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις και decision makers έχουν πλέον τη δυνατότητα, να ακούν και να ανταποκρίνονται άμεσα και αποτελεσματικά στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, όπως αυτές αποτυπώνονται στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο υπάρχει ανάγκη μετάβασης από την ποσοτική στην σε βάθος ανάλυση του περιεχομένου των δεδομένων αυτών.
Η isMOOD είναι μια νέα εταιρία ανάλυσης δεδομένων και εξόρυξης γνώσης που ειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων από κοινωνικά δίκτυα σε πραγματικό χρόνο. Στόχος και όραμα της isMOOD είναι να χτίζει γέφυρες μεταξύ των καταναλωτών και των επιχειρήσεων , οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να «ακούνε» σε πραγματικό χρόνο τη «φωνή» των καταναλωτών και να ενεργούν αποτελεσματικά. Η πλατφόρμα της isMOOD έχει σχεδιαστεί για αυτόν το σκοπό, χρησιμοποιώντας αλγορίθμους μεγάλης ακρίβειας και αναλύοντας μεγάλο όγκο δεδομένων σε πραγματικό χρόνο έτσι ώστε να εντοπίζει άμεσα:
• τις θεματικές περιοχές στις οποίες εστιάζεται η συζήτηση γύρω από μια εταιρία, πρόσωπο ή προϊόν στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα (topic detection)
• πώς τα θέματα αυτά εξελίσσονται στο χρόνο, μια πληροφορία που όταν συνδυαστεί με ενέργειες των εταιριών (π.χ. καμπάνιες προώθησης) οδηγεί στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και μετρικών για την αξιολόγηση των δραστηριοτήτων αυτών (topic evolution)
• το συναίσθημα των χρηστών απέναντι στα θέματα αυτά, και πως αυτό μεταβάλλεται στο χρόνο (sentiment analysis).
Οι υπηρεσίες αυτές ομαδοποιούνται στην ευρύτερη ομάδα υπηρεσιών παρακολούθησης των ψηφιακών κοινωνικών δικτύων (monitoring) και δίνουν τη δυνατότηα συνεχούς παρακολούθησης της αγοράς και άμεσης αντιμετώπισης πιθανών κρίσεων. Ωστόσο, εκτός από την απλή παρακολούθηση του δικτύου, η isMOOD προσφέρει επίσης στους πελάτες της υπηρεσίες πρόβλεψης και διαμόρφωσης μελλοντικών τάσεων (prediction and influence), με στόχο την αποτελεσματικότερη επικοινωνία των επιθυμητών μηνυμάτων στο δίκτυο (σε ποιούς κόμβους, ποιά πληροφορία, ποιά χρονική στιγμή). Επιπλέον, ειδικά για την ελληνική αγορά, η isMOOD παρέχει υπηρεσίες ανάλυσης συναισθήματος σε ελληνικά κείμενα.
Οι υπηρεσίες αυτές στηρίζονται στη βάση καινοτόμων αλγόριθμων μηχανικής μάθησης (machine learning), τους οποίους έχουν αναπτύξει τα ιδρυτικά στελέχη της εταιρίας, ως αποτέλεσμα της πολύχρονης ερευνητικής ενασχόλησής τους στην επιστήμη των δεδομένων (data science). Οι αλγόριθμοι της εταιρίας είναι πρωτότυποι σε παγκόσμιο επίπεδο και έχουν αποτελέσει τη βάση πολλών δημοσιεύσεων με υψηλό δείκτη επίδρασης στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.
Η isMOOD ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2013 και έχει ήδη αποκτήσει σημαντικούς πελάτες και συνάψει στρατηγικές συμφωνίες με σημαντικούς παίκτες της αγοράς. Πέρα από την αρχική εδραίωσή της στην Ελλάδα, η isMOOD έχει ήδη ξεκινήσει την επέκτασή της στην παγκόσμια αγορά, που είναι και ο φυσικός χώρος για τα προϊόντα που προσφέρει. Στο πλαίσιο αυτό, οι ερευνητές της εταιρίας έχουν ήδη έρθει σε επαφή με angel investors στη Βοστώνη (ΗΠΑ) και το Λονδίνο.