Στο 13,1% επί του συνόλου, έναντι 20,3% το 2021 και 26,3% το 2020 μειώθηκαν οι αναφορές που λαμβάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, το 2022 σύμφωνα με την ετήσια έκθεση πεπραγμένων της ανεξάρτητης αρχής που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Σημειώνεται ότι υπήρξαν χρονιές όπως το 2018 και το 2017 κατά τις οποίες οι αναφορές – παράπονα για τους προαναφερόμενους κλάδους από τους καταναλωτές είχαν φτάσει το 40,3% και το 38,5% αντίστοιχα.
Το 2022, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε κατά 17,2% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2021 (13.374 έναντι 11.407) εξαιτίας κυρίως της εκτόξευσης του αριθμού αναφορών στους κλάδους της ενέργειας (αύξηση κατά σχεδόν 150% σε σχέση με το 2021) και των μεταφορών (αύξηση κατά σχεδόν 96% σε σχέση με το 2021).
Το 2022 λοιπόν η ανεξάρτητη αρχή έγινε αποδέκτης 1.746 αναφορών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Το 49,3% αφορούσαν τη σταθερή τηλεφωνία, το 25% την κινητή, το 10,5% τις υπηρεσίες internet, το 4,9% την συνδρομητική τηλεόραση και το 9,8% τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και ταχυμεταφορές.
Όπως σημειώνεται στην ετήσια έκθεση πεπραγμένων της ανεξάρτητης αρχής «αν και πρόκειται για κλάδους που εξακολουθούν να συγκαταλέγονται ανάμεσα σε εκείνους με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών που υποβλήθηκαν στην Αρχή εντός του 2022 εντούτοις δεν αναιρείται η διαπίστωση ότι διαγράφεται μία προοδευτική εξομάλυνση σημαντικών εμπορικών κλάδων της αγοράς, οι οποίοι κατά το διάστημα της πανδημίας εμφάνισαν σημαντικά προβλήματα λειτουργίας και νομιμότητας σε βάρος των καταναλωτών, με προεξάρχοντα τα φαινόμενα εξαπάτησης σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου και τις μεγάλες καθυστερήσεις στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων».