Τον τελευταίο καιρό η Samsung μονοπωλεί το ενδιαφέρον, έχοντας καταφέρει να ανεβάσει τα μερίδιά της, επιδεικνύοντας συνεχώς νέα προϊόντα και καινοτομίες που συγκεντρώνουν άνω τους τα φώτα της επικαιρότητας. Αν και η αγορά περνά παρατεταμένη ύφεση, οι συσκευές της Κορεάτικης εταιρείας διατηρούν πάντα την υψηλή τους θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.
Ζητήσαμε την άποψη της Αναστασίας Αδάμ Marketing Manager προϊόντων Κινητής τηλεφωνίας του brand στην Ελλάδα .
Πως φαίνεται να διαμορφώνεται η τρέχουσα χρονιά για τη Samsung στην ελληνική αγορά;
Η Samsung έχει επιδείξει όλα αυτά τα χρόνια μία συνέπεια με την παρουσία της στην Ελληνική αγορά. Με αργά και σταθερά βήματα κατάφερε να έχει μία ανοδική πορεία έχοντας ως στόχο στην κατάκτηση της πρώτης θέσης στην Ελληνική αγορά της κινητής τηλεφωνίας. Η ευρεία γκάμα προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες και σε όλα τα price segments βοηθούν ιδιαίτερα την επίτευξη του στόχου αυτού.
Πρόσφατα ξεκίνησε η διάθεση στην Ελληνική αγορά του Samsung Galaxy SIII το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα της Samsung για το 2012. Με καταπληκτικό σχεδιασμό εμπνευσμένο από τη φύση, χαρακτηριστικά και πρωτοποριακές λειτουργίες όπως το Direct call, Smart Stay, S Beam, Pop up play και Best Photo προσφέρει μοναδικές εμπειρίες χρήσης και στοχεύει στην κατάκτηση της κορυφαίας θέσης στην κατηγορία, την οποία αντιπροσωπεύει. Από την πρώτη κιόλας μέρα της κυκλοφορίας του έχει λάβει πολύ θετικά σχόλια και κριτικές και έχει ξεχωρίσει στην κατηγορία του.
Λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, βλέπετε συγκέντρωση των πωλήσεων σε χαμηλότερη κατηγορία τιμών, ή όλες οι κατηγορίες έχουν επηρεαστεί ισάξια;
Πρόσφατα έχει παρατηρηθεί μία αύξηση της οικονομικής και της high end κατηγορίας και ταυτόχρονα μία εξασθένηση της μεσαίας κατηγορίας. Αυτό είναι άλλωστε κάτι το οποίο βλέπουμε να συμβαίνει ήδη στην Ελληνική αγορά. Η συγκέντρωση μεριδίων της αγοράς στην κατηγορία τηλεφώνων μέχρι και 100€ ξεπερνάει το 50% και αυτό αποδεικνύει και τον παραπάνω ισχυρισμό.
Η Samsung συνεχίζει να προσφέρει πρωτοποριακά προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες τιμών καλύπτοντας όλες τις απαιτήσεις και ανάγκες για χαρακτηριστικά και λειτουργίες οι οποίες διευκολύνουν την καθημερινότητα.
Ένα από τα δυνατά σημεία της Samsung είναι και τα tablets. Παρ’όλα αυτά, διατηρεί ένα σχετικά χαμηλό προφίλ, όσον αφορά στις ενέργειες προώθησης. Θεωρείτε ότι η συγκυρία δεν είναι ευνοϊκή;
Τα Tablets είναι μία κατηγορία στην οποία η Samsung έχει επενδύσει και συνεχίζει να επενδύει. Από την διάθεση του πρώτου Tablet στην Ελληνική αγορά μέχρι και σήμερα η Samsung συνεχίζει να παρουσιάζει tablets τα οποία ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών. Με μία ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων, η οποία εμπλουτίστηκε πρόσφατα από τα Samsung Galaxy Tab 2 (7”) & (10.1”) που είναι ήδη διαθέσιμα και κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά σε όλες τις εκδόσεις τους Wi Fi & 3G και με το αναμενόμενο Samsung Galaxy Note 10.1”, η εταιρεία κάνει έντονη την παρουσία της στην κατηγορία των tablets δίνοντας πολλαπλές επιλογές για κάθε ανάγκη.
Στη Samsung πιστεύουμε ότι είναι βασικής προτεραιότητας να γνωρίσει ο καταναλωτής από κοντά τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων μας και να έχει άμεση επαφή και εμπειρία της χρηστικότητας, την οποία προσφέρουν. Για το λόγο αυτό η Samsung επενδύει αρκετά στα σημεία πώλησης με την τοποθέτηση των προϊόντων τα οποία μπορούν να δουν και να γνωρίσουν από κοντά οι καταναλωτές.
Βλέπουμε ότι η Samsung επέστεψε και πάλι στο Android με όλες τις δυνάμεις της. Τα project του τύπου bada και TIZEN έχουν εγκαταλειφθεί;
Η Samsung έχει δεσμευτεί και παρακολουθεί στενά τις ανάγκες της αγοράς και οδηγεί τον τομέα της κινητής τηλεφωνίας με την καινοτομία και την ανάπτυξη βασιζόμενη στην multiplatform στρατηγική της. Το λειτουργικό Android είναι ένα σημαντικό μέρος αυτής της στρατηγικής, αλλά δεν είναι και το μοναδικό. Η Samsung είναι μια από τις λίγες εταιρείες που μπορούν να παρέχουν μια στρατηγική multiplatform, παράγοντας ένα πραγματικά διαφοροποιημένο portfolio σε πολλαπλές πλατφόρμες λειτουργικών συστημάτων, καλύπτοντας όλες τις εμπειρίες των χρηστών.
H Αναστασία Αδάμ εργάζεται από τον Μάρτιο του 2012 στην SamsungHellasως Marketing Manager προϊόντων Κινητής τηλεφωνίας.
Από το 1995, ξεκίνησε στον χώρο των τηλεπικοινωνιών ως εργαζόμενη στην εταιρεία Alpha Copy στην οποία αξιοποιήθηκε σε διάφορες διευθύνσεις της εταιρείας όπως Τεχνικό τμήμα, Customer Care, Διεύθυνση καταστημάτων Alpha Copy / Nokia stores και τα τελευταία χρόνια ως Product Manager & Product Marketing Manager. Από το 2008 έως και τον Φεβρουάριο 2012 κατείχε στη Vodafone, τη θέση του Product Manager στο τμήμα των Terminals.