γράφει ο Νίκος Παλασκώνης
Enterprise Account Executive, Zoom Video Communications, Greece, Cyprus, Malta
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνθήκες εργασίας έχουν αλλάξει για πολλούς εργαζομένους, οι οποίοι αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν γρήγορα στην εργασία από το σπίτι, αξιοποιώντας τη διαδικτυακή συνεργασία και τις τεχνολογίες cloud. Αυτή η αλλαγή στις παραδοσιακές μεθόδους εργασίας είχε τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το εργατικό τους δυναμικό. Καθώς οι περιορισμοί της πανδημίας μειώνονται πλέον σταδιακά, είναι σημαντικό να προβλέψουμε πώς θα διαμορφωθεί το μοντέλο εργασίας μετά τον Covid-19 και τι επιφυλάσσει αυτό για τεχνολογικές στρατηγικές στους χώρους εργασίας.
Ένα δείγμα από 611 εργαζόμενους στις Η.Π.Α και την Ευρώπη ερωτήθηκαν για θέματα όπως η υβριδική και εξ αποστάσεως εργασία, η εμπειρία τους στο εργασιακό περιβάλλον, οι συσκευές που χρησιμοποιούν, η επικοινωνία και συνεργασία με συναδέλφους και άλλες αναδυόμενες τάσεις της τεχνολογίας.
Τα ευρήματα της ετήσιας έρευνας, CCS Insight, ήταν σημαντικά και έδειξαν πώς οι εργαζόμενοι αντεπεξέρχονται στην ανάδυση της τεχνολογίας στο χώρο εργασίας και ποιες είναι οι προβλέψεις για τις βασικές τεχνολογικές τάσεις.
Οι εργαζόμενοι επιθυμούν ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας
Οι εργαζόμενοι είναι πεπεισμένοι πλέον ότι δεν υπάρχει λόγος στην ολοκληρωτική επιστροφή στους χώρους εργασίας, με το 90% των ερωτηθέντων να επιθυμούν την διατήρηση και της εξ αποστάσεως εργασίας ακόμη και μετά την πανδημία. Αντίστοιχα, το 27% των εργαζομένων επιθυμούν να εργάζονται μόνο από το σπίτι. Οι περισσότεροι όμως προσδοκούν ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας που να περιλαμβάνει και ένα μέρος εργασίας από το γραφείο, με σκοπό την προσωπική αλληλεπίδραση με συναδέλφους, διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία που προσφέρει η εργασία από το σπίτι. Σημαντικό είναι, ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι θεωρούν τους οργανισμούς τους επαρκώς προετοιμασμένους για τη μετάβαση στην υβριδική εργασία, με μόνο το 18% να λέει το αντίθετο.
Ένας στους τέσσερις εργαζόμενους σκέφτεται να παραιτηθεί μέσα στο 2022
Αν και πολλές επιχειρήσεις είναι πλέον σε θέση να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες του ψηφιακού μετασχηματισμού και μετά την πανδημία, οι προκλήσεις διατήρησης των εργαζομένων είναι μεγάλες. Η έρευνα δείχνει ότι το ένα τέταρτο των εργαζομένων σκέφτεται να εγκαταλείψει τον εργοδότη τους μέσα στους επόμενους 12 μήνες, αυξάνοντας έτσι στο 34% τους εργαζομένους με ηλικία κάτω των 40 ετών και στο 50% το σύνολο των εργαζομένων που έχουν ενταχθεί μετά την έναρξη της πανδημίας. Ενώ η θετική εργασιακή εμπειρία των εργαζομένων είναι σημαντικότερη από ποτέ, φαίνεται ότι οι παράγοντες που οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν ως βασικούς -όπως οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων (34%) και μια ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (31%)- είναι οι ίδιοι που φαίνεται να γεννούν αβεβαιότητα και άγχος αναφορικά και με την υβριδική εργασία.
Η στροφή στα online meetings επηρεάζει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογικών αγορών
Η εξάρτηση των επιχειρήσεων από λύσεις διαδικτυακών συσκέψεων τείνει να αυξάνεται διαρκώς, οπότε εργαλεία όπως τα Zoom Meetings & Zoom Webinars θα παραμείνουν κρίσιμα για την παραγωγικότητα των εργαζομένων και τις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, επηρεάζοντας καίρια τις αγορές τεχνολογικού εξοπλισμού.
Είναι γεγονός ότι οι τηλεφωνικές κλήσεις γραφείου και κινητών τηλεφώνων έχουν μειωθεί κατά 20% σε σχέση με πριν την πανδημία, σε αντίθεση με τις εφαρμογές διαδικτυακών συσκέψεων. Σχεδόν το ένα τέταρτο των εργαζομένων αναμένουν ότι η χρήση επιτραπέζιων τηλεφώνων θα μειωθεί περαιτέρω τους επόμενους 12 μήνες ακόμη και αν η εργασία με φυσική παρουσία στους εργασιακούς χώρους επιστρέψει εντελώς. Αυτό θα ωθήσει τις επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν την ανάγκη τους για εταιρικές τηλεφωνικές συμβάσεις και να αυξήσουν τις συνδρομές τους σε online πλατφόρμες επικοινωνιών, οδηγώντας στην σύγκληση των δύο τομέων στην επόμενη πενταετία.
Δημιουργήστε μια επιτυχημένη υβριδική επιχείρηση αξιοποιώντας το Zoom Phone
Είναι γεγονός, ότι αυτό που λείπει από έναν εξ αποστάσεως εργαζόμενο είναι το εταιρικό του τηλέφωνο. Όσοι εργάζονται από απόσταση συνήθως έχουν πρόσβαση στα εταιρικά δεδομένα και μέσω του collaboration tool μπορούν να επικοινωνήσουν με οποιονδήποτε συνάδελφο, ωστόσο δεν έχουν την δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας με συνεργάτες και πελάτες, όταν βρίσκονται εκτός του οργανισμού.
Το τηλέφωνο εργασίας συνήθως παραμένει στο γραφείο δυσκολεύοντας την επικοινωνία κατά την εξ αποστάσεως εργασία. Με τη χρήση του Zoom Phone αυτά τα προβλήματα εξαλείφονται. Πρόκειται για ένα απλό, ασφαλές και αξιόπιστο enterprise cloud-based τηλεφωνικό κέντρο, με κλιμακωτή αρχιτεκτονική που μπορεί να υποστηρίξει οργανισμούς κάθε μεγέθους, από μικρομεσαίες έως μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις.
Το Zoom Phone παρέχει τοπική υπηρεσία τηλεφωνίας σε 45+ χώρες, με ευέλικτες επιλογές deployment, υποστηρίζοντας τόσο τους χρήστες στο γραφείο όσο και τους remote workers. Είναι δομημένο βάσει της σύγχρονης αρχιτεκτονικής βίντεο του Zoom και εκτελείται μέσω της ενοποιημένης πλατφόρμας εφαρμογών Zoom, είτε από υπολογιστή είτε από κινητή συσκευή. Προσφέρει περισσότερες από 400 λειτουργίες τηλεφώνου, από τις βασικές εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις μέχρι και προηγμένες λειτουργίες που καλύπτουν ακόμα και τις πιο σύνθετες απαιτήσεις.
Χάρη στο Zoom Phone, ένας οργανισμός μπορεί να ενοποιήσει σε μια εφαρμογή τηλεφωνία, βίντεο, συσκέψεις, συνομιλίες και γενικά να αξιοποιήσει πλήρως τα προϊόντα Zoom. Επιτρέπει στον χρήστη να πραγματοποιεί και να λαμβάνει απρόσκοπτα τηλεφωνικές κλήσεις, να μοιράζεται περιεχόμενο, να συμμετέχει σε online meetings και να επικοινωνεί, προσφέροντας πλήρη αξιοποίηση των προϊόντων Zoom.
Για οργανισμούς και επιχειρήσεις μεγάλης κλίμακας, το Zoom Phone προσφέρει κεντρική διαχείριση, επιτρέποντας στους διαχειριστές να ελέγχουν τους χρήστες ενώ παρακολουθούν τις επιχειρηματικές αλληλεπιδράσεις από μια εύχρηστη κεντρική κονσόλα.
Τώρα, όλη η γκάμα των λύσεων Zoom Video Communications είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα μέσω μιας έμπειρης τοπικής ομάδας πωλήσεων και υποστήριξης.