Με στόχο να γίνει η «do» εταιρεία στην Ελλάδα, υπό την έννοια ότι απευθύνεται σε αυτούς που δρουν (for those who do) με τα κατάλληλα προϊόντα, η Lenovo καταφέρνει παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς PC clients, να αυξάνει συνεχώς τα μερίδια της στην ελληνική αγορά. Η επιτυχία αυτή, όπως εξηγεί στο Info-Com, ο γενικός διευθυντής της Lenovo σε Ελλάδα και Κύπρο, κ. Μιχάλης Οικονομάκης, οφείλεται στα ποιοτικά προϊόντα, στην έμφαση της εταιρείας στο λόγο τιμής- προστιθέμενης αξίας αλλά και στον υγιή τρόπο ανάπτυξης της στην αγορά.
I-C: Πώς έκλεισε το 2010 για την εταιρεία και ποια η στόχευση για το τρέχον έτος;
Μ.Ο.: Το οικονομικό μας έτος 2010-2011, ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου, κι έκλεισε θετικά για τη Lenovo. Κερδίσαμε 1,6% μερίδιο αγοράς σε ετήσια βάση και 0,6% σε απόλυτα νούμερα, παρά την εντυπωσιακή πτώση της αγοράς της τάξης του 30,1% το έτος που προηγήθηκε. Είμαστε, επομένως, αρκετά ευχαριστημένοι, καθώς, δεδομένων των συνθηκών, διατηρήσαμε σε απόλυτα νούμερα τους αριθμούς μας στους 48.000 PC clients, ενώ παράλληλα, αυξήσαμε τον απόλυτο αριθμό των συστημάτων μας κατά 0,6%. Κατ’ επέκταση, το μερίδιο μας αυξήθηκε αρκετά.
Οι στόχοι μας για το τρέχον έτος, αλλά και το επόμενο είναι η σταδιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς, με σωστό και υγιή τρόπο.
I-C: Κατά πόσο η οικονομική ύφεση επηρεάζει συνολικά τον κλάδο των προσωπικών υπολογιστών;
Μ.Ο.: Σαφώς και επηρεάζει τον κλάδο, κάτι που αποδεικνύεται απο τη διψήφια πτώση. Ωστόσο, η αγορά είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος και ξεπερνά τα 883.000 τεμάχια σε clients, pc και φορητούς υπολογιστές, συνεπώς, υπάρχουν ακόμα περιθώρια ή άξονες εκμετάλλευσης.
Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι καταναλωτές γίνονται περισσότερο απαιτητικοί, καθώς διαθέτουν περιορισμένα χρήματα για τις αγορές τους και κατά συνέπεια αναζητούν τη προστιθέμενη αξία προς τιμή. Πλέον, εξετάζουν κυρίως τον λόγο τιμής του προϊόντος προς την αξία του, αλλά και ως προς τις ανάγκες που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες. Για παράδειγμα, αναζητούν λύσεις που να περιλαμβάνουν voice over IP ή τη δυνατότητα να κάνουν τηλεδιάσκεψη μέσω του φορητού υπολογιστή τους. Αναζητούν προϊόντα «value for money».
Η συγκεκριμένη τάση μας δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς η Lenovo είναι ένας κατασκευαστής που κατ’ εξοχήν επενδύει σε Έρευνα & Ανάπτυξη και παράγει καινοτόμα προϊόντα, που απαντούν στην ανάγκη των καταναλωτών που εστιάζουν στο λόγο τιμής προς αξία. Αποτελεί ξεκάθαρα και διαχρονικά το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.
Η Lenovo είναι ένας κατασκευαστής που κατ’ εξοχήν επενδύει σε Έρευνα & Ανάπτυξη και παράγει καινοτόμα προϊόντα, που απαντούν στην ανάγκη των καταναλωτών που εστιάζουν στο λόγο τιμής προς αξία. Αποτελεί ξεκάθαρα και διαχρονικά το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.
I-C: Επομένως, ο λόγος τιμής προς αξία είναι το όπλο σας και σε αυτή την περίοδο κάμψης της αγοράς;
Μ.Ο.: Γνωρίζουμε τη σημασία της τιμής και δίνουμε μεγάλη έμφαση σε αυτή. Πιστεύουμε, όμως, ότι ο καταναλωτής ακόμα και στις δύσκολες αυτές οικονομικά περιόδους, θα αναζητήσει προϊόντα που είναι αξιόπιστα, ποιοτικά και διαθέτουν τεχνολογία. Θα αναζητήσει το καλύτερο δυνατόν προϊόν με βάση τις οικονομικές του δυνατότητες, έτσι ώστε να κάνει καλύτερα τη δουλειά του. Θα αποκτήσει προιόντα που εκτός απο ποιότικά και αξιόπιστα, παράλληλα, θα έχουν καλή υποστήριξη και service.
I-C: Στις παρούσες συνθήκες είναι εφικτό για τη Lenovo στη χώρα μας να προσεγγίσει τον παγκόσμιο μέσο όρο μεριδίου αγοράς της εταιρείας που κινείται στο 10%;
Μ.Ο.: Θα δείτε ότι κάθε τρίμηνο τα μερίδια αγοράς μας στην Ελλάδα σταδιακά ανεβαίνουν. Αυτό που θέλουμε είναι να αναπτύσσουμε τα μεγέθη μας με σωστό και υγιή τρόπο και είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος πως θα φτάσουμε σε διψήφια νούμερα στο απώτερο μέλλον. Δεν θέλω να τοποθετήσω μια μπάρα και να πω ότι αυτός είναι ο στόχος που θέλουμε να ξεπεράσουμε. Αυτό που επιδιώκουμε είναι σταδιακά, με σωστό και υγιή τρόπο, να αυξήσουμε τη διεισδυτικότητα μας στην αγορά και να αγγίζουμε μεγαλύτερο μερίδιο τόσο στην κατηγορία του καταναλωτικού κοινού, όσο και των μικρών-μεσαίων επιχειρήσεων και των μεγάλων επιχειρηματικών πελατών. Αυτό αναδεικνύεται μέσω των στοιχείων που δημοσιοποιεί η IDC, αναφορικά με τα τρίμηνα που κλείσαμε. Έτσι, κινούμαστε, συνεχώς, προς αυτή την κατεύθυνση με σωστό και υγιή τρόπο.
I-C: Επιμένετε στον υγιή τρόπο και θα ήθελα να μου το διευκρινίσετε…
Μ.Ο.: Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν μας ενδιαφέρει να «αγοράζουμε» μερίδια αγοράς. Θέλουμε να πείσουμε τους καταναλωτές και τους πελάτες μας τόσο στις μικρές-μεσαίες επιχειρήσεις, όσο και στους μεγάλους οργανισμούς, ότι η Lenovo προσφέρει προϊόντα που ταιριάζουν ιδανικά στις ανάγκες τους και προσφέρει το καλύτερο προϊόν στην εκάστοτε αγορά που απευθύνεται.
Για παράδειγμα, στον τομέα των Corporate πελατών, διαθέτουμε προϊόντα όπως τα ThinkPad Classic, τα ThinkCenter Μ series και τα all in one, που μειώνουν, σε πολύ μεγάλο βαθμό, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Στο χώρο των μικρών-μεσαίων επιχειρήσεων διαθέτουμε τα προϊόντα Think Pad και Think Center Edge series που απευθύνονται στο νέο επιχειρηματία και σε αυτούς που δίνουν έμφαση στο κόστος, ωστόσο επιζητούν ένα business εργαλείο για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Στο καταναλωτικό κοινό απευθυνόμαστε με τις σειρές ideapad, οι οποίες διαθέτουν στυλ, ξεχωριστό σχεδιασμό, καθώς και τεχνολογία που εξυπηρετεί τις ανάγκες του τελικού χρήστη.
Συνεπώς, σε κάθε τομέα της αγοράς απευθυνόμαστε με το κατάλληλο προϊοντικό μίγμα, προσφέροντας κατάλληλα εργαλεία που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των πελατών μας ανά κατηγορία. Αυτός λοιπόν είναι ο υγιής τρόπος ανάπτυξης που ανέφερα νωρίτερα. Οι πελάτες μας εκτιμούν την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων μας, αλλά και το γεγονός ότι απαντούν στις ανάγκες τους.
I-C: Σκοπεύετε να επεκτείνετε τη γκάμα των προσφερομένων προϊόντων σας στην ελληνική αγορά, τόσο με tablets όσο και με Android smartphones;
Μ.Ο.: Για τα smartphones δεν υπάρχουν ακόμα κάποιες ανακοινώσεις. Ωστόσο, αναφορικά με τα tablets, στόχος είναι να εισέλθουμε σε αυτή την αγορά από το β’ τρίμηνο του οικονομικού μας έτους, πρακτικά δηλαδή από το φθινόπωρο. Σκοπεύουμε να εισέλθουμε σε αυτή την αγορά παρέχοντας Lenovo tablets προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, δηλαδή θα διαθέσουμε tablets ideapad για το καταναλωτικό κοινό, ενώ θα ανταποκριθούμε και στις ανάγκες των μικρών-μεσαίων επιχειρήσεων και των εταιρικών μας πελατών με τα Thinkpad tablets. Θα διαθέσουμε συσκευές και με λογισμικό Windows, αλλά και σε περιβάλλον Android. Θα έχουμε, επομένως, μια πλήρη προϊοντική γκάμα και θα παρουσιάσουμε tablets για όλες τις ανάγκες και για κάθε κατηγορία κοινού.
I-C: Τα tablet προϊόντα αναμένεται να δώσουν μια περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις σας;
Μ.Ο.: Πιστεύουμε ότι η Lenovo, η οποία έχει ανακοινώσει σε παγκόσμιο επίπεδο ένα ξεχωριστό τομέα δραστηριοποίησης που τον ονομάζει Mobile Internet Digital Home και σε αυτόν τον τομέα ανήκουν τα προϊόντα tablet, θα κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά. Είναι ένα κομμάτι της αγοράς που μας ενδιαφέρει πάρα πολύ, επενδύουμε σε αυτό κι επομένως και στην Ελλάδα θα εισάγουμε τέτοια προϊόντα μέσα από το κανάλι διανομής μας το γ΄ τρίμηνο του ημερολογιακού έτους.
I-C: Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζετε τη συνεργασία σας με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας;
Μ.Ο.: Εξετάζουμε οποιαδήποτε συμφέρουσα πρόκληση και σαφώς τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας μας ενδιαφέρουν. Ομολογουμένως, είναι πολύ σημαντικό κανάλι διανομής για τα προϊόντα του Mobile Internet Digital Home και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε.
Στη Lenovo, μας ενδιαφέρει την ώρα που θα λανσάρουμε ένα προϊόν στην αγορά, αυτό να είναι έτοιμο για την αγορά. Το φθινόπωρο θα είμαστε έτοιμοι να λανσάρουμε tablets σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς. Τα πρώτα δείγματα που έχουμε δει μας κάνουν πολύ υπερήφανους, γιατί πρόκειται για «state of the art» προϊόντα. Επομένως, όλα τα διαθέσιμα κανάλια διανομής θα αξιοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, του δυναμικού λασναρίσματος.
I-C: Η ποιότητα των προϊόντων και το after sales support ήταν τα δυνατά σημεία της Lenovo έως σήμερα. Θα ακολουθήσετε αυτή τη συνταγή και στο μέλλον ή θα κινηθείτε και σε πιο προσιτές οικονομικά λύσεις, με χαμηλότερης ίσως ποιότητας υλικά κατασκευής;
Μ.Ο.: Το κόστος κτήσης των συσκευών θα εξακολουθεί να μειώνεται και να γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό, η ποιότητα όμως παράλληλα θα συνεχίσει να είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη σημασία στην ποιότητα και την αξιοπιστία. Η Lenovo είναι για συνεχόμενα τρίμηνα ο Νο1 κατασκευαστής στο Technology Business Research Report, το οποίο μετρά την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων. Δίνουμε εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στον τομέα της ποιότητας των προϊόντων μας. Χαρακτηριστικό είναι ότι από το 2005 το serviceability των προϊόντων ThinkPad έχει μειωθεί κατά 44%, κάτι που σημαίνει ότι τα προϊόντα μας έχουν γίνει ακόμα πιο στιβαρά, πιο αξιόπιστα και πιο ποιοτικά. Είναι ένας τομέας που είμαστε ασυμβίβαστοι. Βελτιώνουμε, διαρκώς, την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων και εστιάζουμε στην καινοτομία. Θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε αυτή την πολιτική και δεν θα θυσιάσουμε την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων μας για την τιμή. Ταυτόχρονα, όμως, οι τιμές θα γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικές, καθώς η Lenovo σε παγκόσμιο επίπεδο αυξάνει τα μερίδια αγοράς της, βελτιώνει τα κοστολόγια της και γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική. Κατ’ επέκταση, όταν μιλάμε για το λόγο τιμής προς αξία, ο αριθμητής θα μειώνεται και ο παρανομαστής θα αυξάνεται διαρκώς.
I-C: Πώς έχει διαμορφωθεί έως σήμερα το δίκτυο διανομής σας; Εξετάζετε την πιθανότητα διεύρυνσης του;
Μ.Ο.: Πρόσφατα ανακοινώσαμε μια συμφωνία συνεργασίας με τη Westnet Distribution, η οποία ήρθε να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες συμφωνίες με την InfoQuest και την Byte. Παράλληλα, είμαστε «ανοικτοί» σε οποιαδήποτε πρόταση που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί συμφέρουσα για την εταιρεία και όπως προανέφερα θα εξετάσουμε τον τρόπο που θα εισάγουμε τα προϊόντα του τομέα Mobile Internet στην ελληνική αγορά.
Η γενικότερη στρατηγική της εταιρείας βαζίζεται στην προστασία της υπάρχουσας πελατειακής μας βάσης στους μεγάλους εταιρικούς πελάτες και τις μικρές-μεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα, τα τελευταία 2 χρόνια, επεκτεινόμαστε και στην κατηγορία των καταναλωτικών προιόντων, αυξάνοντας συνεχώς τα μερίδια μας. Επιπλέον, επεκτεινόμαστε και σε νέες αγορές όπως το Mobile Internet Digital Home, με την εισαγωγή των all in one συστημάτων μας, τα οποία θα διαθέσουμε και στην αγορά λιανικής σύντομα.
Για να το επιτύχουμε αυτό, είναι σημαντικό να αναφέρω πως, διαθέτουμε επιπλέον ένα ευρύ δίκτυο από tier-2 συνεργάτες, ενώ παράλληλα συνεργαζόμαστε και με όλες τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ειδών τεχνολογίας, όπως τα Multirama, o Kωτσόβολος, τα Public, το Saturn, και η MediaMarkt.
I-C: Ποια η προσέγγιση σας στο εταιρικό πελατολόγιο;
Μ.Ο.: Αρχικά να τονίσω πως η Lenovo είναι ο Νο1 κατασκευαστής παγκοσμίως στα global accounts, δηλαδή, τους μεγάλους λογαριασμούς πολυεθνικών πελατών, ενώ σημαντικές επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα έχει στη χώρα μας με μεγάλους λογαριασμούς στο ενεργό πελατολόγιο της.
Η προσέγγιση αυτών των πελατών γίνεται μέσα από επιχειρηματικούς συνεργάτες, οι οποίοι παρέχουν και το after sales support. Διαθέτουμε ορισμένα συμβόλαια για απ’ ευθείας πωλήσεις, ωστόσο το γενικότερο μοντέλο που ακολουθεί η Lenovo στις πωλήσεις της είναι καναλικό. Επομένως, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων γίνεται μέσω του δικτύου συνεργατών μας.
Σε αυτό τον σημείο θέλω να τονίσω ότι το προϊοντικό μας μίγμα απευθύνεται «σε αυτούς που δρουν» – «for those who do», το αγγλικό μοτό. Τα προϊόντα της Lenovo είναι καινοτόμα και αποτελούν εργαλείο δουλειάς γι’ αυτούς που θέλουν να είναι δραστήριοι στο πεδίο τους.
Είμαστε μία «DO» εταιρεία που αποτελείται απο «DO» μηχανήματα, τα οποία παράλληλα, απευθύνονται σε χρήστες που ανήκουν και οι ίδιοι στην ίδια κουλτούρα … «we DO».
Παράλληλα, το νέο “tag line” δηλώνει την ταυτότητα της Lenovo. Την χαρακτηρίζει ως μία εταιρεία που δρα! Ακούει και παρακολουθεί πως οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα μηχανήματα κι έτσι επενδύει και προχωρά! Βάσει δηλαδή των δικών τους αναγκών! Είμαστε, πραγματικά, χαρούμενοι γιατί δημιουργούμε «DO» μηχανήματα «for those who do».
Το προϊοντικό μας μίγμα απευθύνεται «σε αυτούς που δρουν» – «for those who do», το αγγλικό μοτό. Τα προϊόντα της Lenovo είναι καινοτόμα και αποτελούν εργαλείο δουλειάς γι’ αυτούς που θέλουν να είναι δραστήριοι στο πεδίο τους.
I-C: Η Lenovo συνεχίζει να «χτυπάει» διαγωνισμούς και έργα του δημοσίου ή στρέφεται πλέον αμιγώς στον ιδιωτικό τομέα;
Μ.Ο.: Πιστεύουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ευκαιρίες και στον τομέα του δημοσίου, εφόσον ανακάμψει η αγορά. Στο τοπικό γραφείο της Lenovo εξετάζουμε και μας ενδιαφέρει κάθε ευκαιρία. Εφόσον μπορούμε να συμμετέχουμε στη διεκδίκηση ενός έργου, με τους όρους του διαγωνισμού, θα το κάνουμε, πάντα βέβαια μέσω συνεργατών. Σαφώς, λοιπόν, μας ενδιαφέρει κι αυτός ο τομέας σε μεγάλο βαθμό.
Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι στους πρόσφατους διαγωνισμούς για τον «μαθητικό υπολογιστή» που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία τρίμηνα, η εταιρεία μας συμμετείχε ενεργά και με μεγάλη επιτυχία, καθώς απέσπασε ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο της τάξης του 40%. Ξεκάθαρα λοιπόν, ο τομέας των έργων του δημοσίου μας ενδιαφέρει και θα εξακολουθούμε να εξετάζουμε κάθε ευκαιρία.
I-C: Προέρχεστε από την IBM και διαθέτετε βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς ICT. Πιστεύετε ότι η κρίση που βιώνει σήμερα η αγορά ως απόρροια των μακροοικονομικών συνθηκών της χώρας, θα εκτονωθεί μέσα στο έτος ή θα επηρεάσει τις πωλήσεις και του 2012;
Μ.Ο.: Είναι δύσκολο να κάνει κανείς προβλέψεις για το μακροοικονομικό περιβάλλον, που είναι σχετικά ρευστό αυτήν την περίοδο. Είμαστε προσηλωμένοι στην αγορά μας και ευελπιστούμε ότι θα σταθεροποιηθεί και θα βρει ένα σημείο ισορροπίας. Σίγουρα πρόκειται για μια δύσκολη αγορά, ωστόσο, έχει το μέγεθος και την κρίσιμη μάζα, ώστε να επιτρέπει περιθώρια κινήσεων εντός αυτής. Πάντα προσπαθούμε να βλέπουμε τη θετική πλευρά των πραγμάτων. Θετικό, λοιπόν, είναι ότι στην αγορά μας υπάρχουν νέες τεχνολογίες, όπως αυτές στην κατηγορία Mobile Internet Digital Home, που είναι παράγοντες ικανοί να φέρουν μια άνθιση στην αγορά.
I-C: Σε αυτό το ρευστό περιβάλλον πιστεύετε ότι θα συνεχιστεί το φαινόμενο «αγοράς μεριδίου» από ορισμένους κατασκευαστές;
Μ.Ο.: Δεν μπορώ να σχολιάσω πρακτικές ανταγωνιστών μας. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι δεν είναι υγιείς αυτές οι πρακτικές και δεν οδηγούν πουθενά σε βάθος χρόνου. Στη Lenovo διαθέτουμε ένα αυστηρό Business Management σύστημα, το οποίο προσανατολίζεται στο να πείσει τον πελάτη για την προστιθέμενη αξία των προϊόντων μας και όχι στην αγορά μεριδίου και στο price dumping. Είναι κάτι που το αναγνωρίζει η αγορά, γι’ αυτό και σταδιακά βελτιώνουμε τα μερίδια αγοράς μας. Από το 2005 που δημιουργήθηκε η Lenovo, πέρασε από διάφορες φάσεις στην ελληνική αγορά, μείναμε για 4 χρόνια χωρίς καταναλωτικό προϊόν, ωστόσο οι πελάτες μας εκτίμησαν τα προϊόντα και την παρουσία μας, γι’ αυτό και σταθερά βελτιώνονται τα μεγέθη μας και καταξιωθήκαμε στην αγορά.
I-C: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για μια πολυεθνική εταιρεία να συνεχίζει τις επενδύσεις της στην Ελλάδα στην παρούσα συγκυρία;
Μ.Ο.: Πρόκειται σαφώς για ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, που δεν ευνοεί στην παρούσα φάση τις επενδύσεις και οι όποιες κινήσεις γίνονται, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές. Κρίνω, ωστόσο, ότι ακόμα και σε ένα τέτοιο περιβάλλον, ευκαιρίες υπάρχουν και το μέγεθος της αγοράς μας είναι αρκετά μεγάλο, που επιτρέπει σε μια πολυεθνική σαν τη Lenovo να κινηθεί βάσει της στρατηγικής της και να κερδίσει τη θέση που της αξίζει σε αυτή την αγορά. Με προσεκτικό και σωστό τρόπο μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις που καθημερινά παρουσιάζονται στην αγορά μας.
I-C: Τέλος, ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα και πώς αυτό εκφράζεται μέσα από την πορεία του τοπικού γραφείου της Lenovo στη χώρα μας;
Μ.Ο.: Το προσωπικό μου όραμα είναι η Lenovo να πάρει τη θέση που της αξίζει στην ελληνική αγορά σαν ένα premium brand σε όλους τους τομείς της αγοράς. Ένας δεύτερος σημαντικός στόχος είναι να μεγαλώσει η αναγνωρισιμότητα της μάρκας Lenovo στην ελληνική αγορά, κάτι που επιχειρούμε δυναμικά με τους συνεργάτες μας στον τομέα της επικοινωνίας. Το όραμα μου, τέλος, είναι να εφαρμόσω τη στρατηγική της εταιρείας και στην ελληνική αγορά. Η στρατηγική αυτή συνοψίζεται στη φράση «Build to last». Θέλουμε να πάρουμε τη θέση που μας αξίζει στην ελληνική αγορά, αλλά και να πείσουμε τους πελάτες μας, αλλά κι αυτούς τους ανταγωνισμού, ότι έχουμε μια πολύ σημαντική πρόταση αξίας γι’ αυτούς.
Οι αριθμοί δείχνουν έως τώρα ότι μπορούμε να το πετύχουμε. Δεν είναι εύκολο έργο, θα το παρομοίαζα, μάλιστα, με την ανάβαση σε ένα βουνό. Υπάρχουν διάφορα milestones σε αυτόν τον ανηφορικό δρόμο, αλλά είναι κάτι που το γνωρίζουμε και σαν ομάδα μας ιντριγκάρει να κατακτούμε συνεχώς την επόμενη κορυφή. Ξέρουμε που θέλουμε να κατευθυνθούμε και με ποιον τρόπο θα φτάσουμε στον προορισμό μας.
Το προσωπικό μου όραμα είναι η Lenovo να πάρει τη θέση που της αξίζει στην ελληνική αγορά σαν ένα premium brand σε όλους τους τομείς της αγοράς.
Κάτοπτρο Καριέρας
Ο Μιχάλης Οικονομάκης ανέλαβε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή της Lenovo για την Ελλάδα και την Κύπρο τον Οκτώβριο του 2010. Ο κ. Οικονομάκης, από το 2005 ήταν αρμόδιος για θέματα πωλήσεων στη Lenovo τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις . Πριν ενταχθεί στο δυναμικό της Lenovo, ο κ. Οικονομάκης κατείχε διάφορες θέσεις στη διάρκεια 10 ετών συνεργασίας του με την
ΙΒΜ, στο χώρο του καναλιού αλλά και των πελατών του ιδιωτικού τομέα. Η τελευταία του θέση ήταν αυτή του Territory Partner Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο στο τμήμα Global Midmarket Business της IBM.
Προτεραιότητα του είναι η συνεχής και σταθερή αύξηση των μεριδίων αγοράς της Lenovo σε Ελλάδα και Κύπρο δίνοντας έμφαση στο χώρο του καταναλωτικού κοινού και στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αλλά και η ταυτόχρονη προστασία και αύξηση των μεριδίων της Lenovo στους μεγάλους πελάτες.
Είναι κάτοχος Διδακτορικού στα Μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, καθώς και διπλώματος από το Chartered Institute of Marketing του Μάντσεστερ.