Μετά από ένα καταστροφικό οικονομικό τρίμηνο, το τρίτο του 2014, όπου γνώρισε τις μεγαλύτερες απώλειες της τελευταίας τριετίας με περισσότερο από 60% μείωση εσόδων από έτος σε έτος, η Samsung φαίνεται πως έρχεται αντιμέτωπη με περαιτέρω συρρίκνωση μεριδίου αγοράς.
Οι προβλέψεις για το τέταρτο τρίμηνο του έτους που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες, δεν είναι καθόλου ευοίωνες, μιας και κάνουν λόγω για μειωμένα λειτουργικά κέρδη κατά 37% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Είναι αντιληπτό πως η λειτουργική κερδοφορία των 7,2 δισ. δολ. του 2013, ουδεμία σχέση έχει με την αναμενόμενη των 4,5 δισ. δολ. για το 2014.
Πού οφείλεται όμως αυτή η πτώση για τη Samsung και γιατί χάνει διαρκώς μερίδιο από την αγορά; Μήπως τα προϊόντα της έκαναν τον κύκλο τους και πλέον η ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό στοχεύει σε προϊόντα ανταγωνιστών;
Το φαινόμενο με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη η Samsung, δεν είναι πρωτόγνωρο πάντως για τις εταιρείες κατασκευής κινητών. Παρόμοιες καταστάσεις έχουν κληθεί να διαχειριστούν στο παρελθόν εταιρείες όπως η Motorola, η Blackberry, η Nokia και άλλες.
Το ενδιαφέρον είναι να δούμε αν και με ποιον τρόπο η εταιρεία θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό. Μπορεί να λανσάρει εκ νέου smartphones που θα ταράξουν την αγορά και να επανέλθει σε παλαιότερα επίπεδα πωλήσεων ή τελικά οδηγείται ανεπιστρεπτί στον… γκρεμό;
Πηγή: Telecom TV