Έχοντας μπει για καλά στο 2ο εξάμηνο του έτους και όσο σταθεροποιείται η θέση της Ελλάδας, τουλάχιστον σε επίπεδο εμπιστοσύνης, οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, βλέπουν ότι μπορούν να υλοποιήσουν με περισσότερη ασφάλεια τα σχέδια τους.
Η LG, ως ένας παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός, παρακολουθεί στενά την αγορά καταναλωτικών αγαθών, αλλά και το επενδυτικό κλίμα, αναγνωρίζοντας τις προοπτικές.
Ο Don Kwack Πρόεδρος της LGE Hellas, τοποθετεί το brand στη νέα Ελληνική πραγματικότητα, μέσα από το αναβαθμισμένο portfolio προϊόντων και υπηρεσιών.
I.C. Θεωρείτε ότι μετά από αρκετά μεγάλη περίοδο κρίσης, το καταναλωτικό προφίλ του Έλληνα έχει αλλάξει πλέον οριστικά; Έχει θέσει η LG αυτήν την παράμετρο στη στρατηγική πωλήσεων της και τους στόχους της;
Αν και το ‘οριστικά’ είναι μεγάλη λέξη, παρατηρούμε σίγουρα μια μετατόπιση στην αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή, που έρχεται σαν αποτέλεσμα της παρατεταμένης περιόδου ύφεσης. Πρόσφατα διάβασα σε μία έρευνα, η οποία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, ότι οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο απαιτητικοί, ενώ οι επιλογές τους καθορίζονται από τις ανάγκες τους, αλλά και από το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημά τους. Πλέον ψωνίζουν έξυπνα και σκέφτονται πολύ πριν αγοράσουν κάτι, έχοντας πρώτα κάνει ποιοτική έρευνα αγοράς και έχοντας συζητήσει τις ανάγκες και τις επιλογές τους με τους δικούς τους αλλά με πολλούς άλλους καταναλωτές μέσω των social media (blogs, forums κ.λπ.). Ενδεικτικά οι αναφορές δείχνουν ότι οι καταναλωτές επισκέπτονταν κατά μέσο όρο 1,4 καταστήματα λιανικής ενώ ο δείκτης, έχει πλέον ανέλθει στα 2,8. Μια ακόμη αλλαγή στη σύγχρονη αγοραστική συμπεριφορά, είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται και να μαθαίνουν όλο και περισσότερο για την τεχνολογία. Στο παρελθόν επεδείκνυαν μια πιο παθητική στάση, με βασικό κριτήριο να ακολουθούν τις τάσεις, χωρίς να αξιολογούν αν πραγματικά τα προϊόντα καλύπτουν τις ανάγκες τους. Σήμερα, τα ερεθίσματα των καταναλωτών πλέον είναι πολλά και προέρχονται από διαφορετικές πηγές, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο απαιτητική η ‘δουλειά’ των εταιρειών.
Το μεταβαλλόμενο περιβάλλον των αγορών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αποτελεί την τέλεια ευκαιρία για την LG να προσφέρει προϊόντα προστιθέμενης αξίας και να διαφοροποιηθεί περισσότερο από τους ανταγωνιστές της μέσω της ηγετικής θέσης της αλλά και της δέσμευσή της να υποστηρίζει τη σύγκλιση των συσκευών. Πάρτε για παράδειγμα την αγορά smartphone, όπου υπάρχει αυξανόμενος ανταγωνισμός από Kινέζους κατασκευαστές.
Η LG είναι τοποθετημένη σωστά ώστε να ηγηθεί της premium αγοράς LTE με το λανσάρισμα του G2, τη ναυαρχίδα των προϊόντων μας. Με δυνατά της σημεία τις εξελιγμένες τεχνολογίες κινητών, την εμπειρία χρήσης και τις κατασκευαστικές της ικανότητες, η LG, επιδεικνύει την ανώτερη ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα της τεχνολογίας της.
I.C. Η LG είναι ανάμεσα στις εταιρείες που έχουν δεσμευτεί να δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα γύρω από τα προϊόντα, μέσω ενός κοινού περιβάλλοντος για το χρήστη (User Interface). Ποια πιστεύετε ότι θα είναι τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας από την μεριά της LG;
Μια από τις κύριες αξίες μας είναι να κάνουμε τη ζωή των καταναλωτών μας καλύτερη και πιο άνετη. Τα προϊόντα της LG προσφέρουν ένα μοναδικό συνδυασμό με μοντέρνα αισθητική, εύχρηστο Περιβάλλον Χρήστη (UI) και εξαιρετικό software. Μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών της, η LG έχει τη τεχνογνωσία να προσφέρει λύσεις οικοσυστήματος σε παγκόσμιο επίπεδο για τους τελικούς χρήστες. Για παράδειγμα, με το LG Cloud, οι καταναλωτές μπορούν να ανεβάσουν στο cloud αυτόματα φωτογραφίες και video που έχουν τραβήξει από το smartphone τους και να έχουν πρόσβαση στο αποθηκευμένο περιεχόμενο τους οποιαδήποτε στιγμή και απ’ οποιοδήποτε μέρος. Επιπλέον, όσον αφορά την επικοινωνία, τα LG smartphones περιλαμβάνουν εύχρηστες μοναδικές εφαρμογές που ενδυναμώνουν την εμπειρία του χρήστη, όπως το Quickmemo, Quick Translator και Q Slide.
Η δημιουργία ενός οικοσυστήματος μας φέρνει πιο κοντά στην εκπλήρωση των αναγκών του καταναλωτή, οι οποίες βασίζονται στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινής ζωής τους. Από τη συγκεκριμένη προσπάθεια υπάρχει μόνο θετικό αποτέλεσμα και πιστεύουμε ότι το κοινό UI και οι εφαρμογές θα ενισχύσουν τη συνολική έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη, η οποία έρχεται αντιμέτωπη με τις αυξανόμενες κοινωνικές προκλήσεις της εποχής μας.
I.C. Σε επίπεδο τεχνολογίας, υπάρχει η αίσθηση ότι η LG ανήκει στην ανώτερη κατηγορία, όσον αφορά το R&D. Βλέπουμε όμως αρκετή καθυστέρηση στον παράγοντα time to market. Υπάρχει κάποιος λόγος γι’ αυτό;
Ως ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των ηλεκτρονικών συσκευών, η LG γνωρίζει καλά πως μόνο με πραγματικά καινοτόμες τεχνολογίες και προϊόντα μπορεί να ανταποκριθεί και να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες σύγχρονες ανάγκες της αγοράς. Έτσι, η εταιρεία επένδυε πάντα συστηματικά στο R&D, ανακαλύπτοντας και αναπτύσσοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες σε πείσμα της έλλειψης καινοτομίας, έμπνευσης και δημιουργικότητας που επικρατεί σε διάφορες μεγάλες αγορές. Για παράδειγμα, η LG κατέχει ένα σημαντικό αριθμό διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με την τεχνολογία LTE στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Η ηγετική μας θέση σε αυτό τον τομέα αποτελεί ακόμη μια απόδειξη ότι είμαστε ένας παγκόσμιος ηγέτης σε τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών.
Συγκεκριμένα, στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, η επένδυση της εταιρείας στο R&D αντανακλάται με τη σειρά G series, δείχνοντας ότι η εταιρεία εστιάζει ιδιαίτερα στη συνολική εμπειρία του χρήστη και δημιουργεί προϊόντα εμπνευσμένα από τον άνθρωπο (UX). Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε και το LG G2, που λανσαρίστηκε πρόσφατα, το οποίο αναμένεται να ενθουσιάσει τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, εξοπλισμένο με ένα δυνατό hardware, μοναδικά UX χαρακτηριστικά και ανώτατο design. Τα πέντε νέα τεχνικά που εντάσσονται στο LG G2 (Rear Key, OIS Camera, Knock-on, Guest Mode και Audio Zoom) αποδεικνύουν ότι η LG σχεδιάζει τα προϊόντα της με βάση τις απαιτήσεις των καταναλωτών και τις ανάγκες της καθημερινότητας τους. Η ιδέα του πίσω πλήκτρου (Rear Key) προήλθε από τη μελέτη της συμπεριφοράς χρηστών και τη διαπίστωση πως όσο μεγαλώνει η συσκευή, τόσο δυσκολότερη γίνεται η πρόσβαση στα πλαϊνά πλήκτρα. Μετακινώντας τα κύρια πλήκτρα στην πίσω πλευρά της συσκευής, προσδίδεται περισσότερος έλεγχος στους χρήστες, καθώς εκεί τοποθετούν αυθόρμητα τα τέσσερα δάκτυλα τους όταν κρατούν το τηλέφωνο.
Συνοψίζοντας, οι σύγχρονες αγορές διαμορφώνουν ένα ιδιαιτέρως περίπλοκο τοπίο, το οποίο καλεί τις εταιρείες που θέλουν να διαφυλάξουν το μερίδιο αγοράς τους να θέσουν το R&D ως ύψιστη προτεραιότητα. Οι καταναλωτές σήμερα ‘βομβαρδίζονται’ από έναν απεριόριστο αριθμό μη διαφοροποιημένων προϊόντων που δεν ανταποκρίνονται στα υψηλά επίπεδα ποιότητας που αναζητούν και κατ’ επέκταση στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες τους. Για εμάς, η κορυφαία ποιότητα και η ισχυρή διαφοροποίηση βρίσκονται στο κέντρο της στρατηγικής μας και αποτελούν βασικό επιχειρηματικό στόχο που απαιτεί, φυσικά, χρόνο και συστηματική προσπάθεια.
Σε κάθε περίπτωση, είμαστε πράγματι πολύ ικανοποιημένοι που σε αυτό τον τομέα έχουμε αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να συνεχίσουμε να ‘ταράζουμε’ τα ήρεμα νερά των αγορών με νέες συναρπαστικές καινοτομίες.
I.C. Θεωρείτε ότι ο τομέας της Οικιακής Ψυχαγωγίας στρέφεται προς τη φορητή ψυχαγωγία ή τα αντιμετωπίζετε σαν ανεξάρτητα segments της αγοράς;
Ο τομέας της Οικιακής Ψυχαγωγίας έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί αυτόνομα, παρ’ όλα αυτά λόγω των δραστικών αλλαγών στην τεχνολογική ανάπτυξη και στη συνδεσιμότητα, υπάρχει σύγκλιση μεταξύ του τομέα αυτού και της φορητής ψυχαγωγίας, οι οποίοι μπορούν να λειτουργήσουν από κοινού – όπως συμβαίνει με τη Smart TV και το LG Cloud. Για παράδειγμα, μερικά από τα πιο πρόσφατα και σημαντικά προϊόντα που προσφέρει η LG, όπως την CURVED OLED TV, την Ultra HD TV και το GPad, έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με πολλαπλές συσκευές, προσφέροντας την καλύτερη ποιοτική λύση στον καταναλωτή.
Γενικότερα, βλέπω ότι η τεχνολογία στρέφεται προς τη φορητότητα και η LG θέλει να είναι στο πλευρό του καταναλωτή όποτε και απ’ όπου μας χρειαστεί. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ τον εαυτό μου ως ένα ‘παραδοσιακά καινοτόμο’ καταναλωτή και όσον αφορά την Οικιακή Ψυχαγωγία και τη φορητότητα, θεωρώ ότι υπάρχει μια σύνδεση, αλλά προσωπικά αντιμετωπίζω τα δύο τμήματα ανεξάρτητα.
Αξίζει, τέλος να σημειωθεί ότι ως εταιρεία φέρνουμε τη νέα εποχή στον τομέα της Οικιακής Ψυχαγωγίας καθώς η LG αποτελεί τον πρώτο κατασκευαστή τηλεοράσεων που παρουσίασε τη μοναδική εξελιγμένη τεχνολογία OLED TV στους ευρωπαίους καταναλωτές, με την πρόσφατη ανακοίνωση τη διαθεσιμότητα της CURVED OLED TV στη Γερμανία. Η συνέχεια επί της οθόνης…
I.C. Η LG στηρίζοντας δυναμικά το brand Optimus δείχνει να ισχυροποιεί τα όπλα της έναντι του ανταγωνισμού. Έχετε δει αυτό να αποδίδει από την οπτική του brand name awareness;
Η LG έλαβε θετικές κριτικές από τα μέσα ενημέρωσης και από τους καταναλωτές για όλα τα Optimus smartphones. Οι τέσσερις σειρές Optimus που παρουσίασε η LG μέσα στο 2013 (G, Vu:, F και L Series II) συνέβαλλαν στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων και στα λειτουργικά κέρδη. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς της LG για το δεύτερο τρίμηνο του 2013 αυξήθηκε, χάρη στις ισχυρές επιδόσεις των Optimus G και Optimus G Pro smartphones, καθώς και στο επιτυχές λανσάρισμα της σειράς Optimus L SeriesII. Επιπλέον, οι σειρές Optimus F και LG ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στην μεσαία κατηγορία.
Η νέα μας στρατηγική για τη σειρά G, ξεκινώντας από το LG G2 smartphone, θα συνεχίσει την επιτυχία του Optimus G και Optimus G Pro και θα ενισχύσει την εικόνα μας ως premium μάρκα, με λειτουργίες και χαρακτηριστικά που είναι εμπνευσμένα από τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων.
I.C. Τελευταία, κάποιες έρευνες αποκαλύπτουν, ότι το λειτουργικό σύστημα Windows Phone, σημειώνει άνοδο. Θα μπορούσαμε να δούμε την LG να κυκλοφορεί κάποιο Windows Phone;
Σε πρώτη φάση, η LG σε παγκόσμιο επίπεδο εξετάζει προσεκτικά οποιοδήποτε ενδεχόμενο συνεργασίας είτε στο κομμάτι της κινητής τηλεφωνίας είτε για άλλα business units της εταιρείας. Στην παρούσα φάση χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα για συνεργασία με τη Microsoft δεν μπορώ να επιβεβαιώσω ή να διαψεύσω κάτι τέτοιο.
I.C. Πιστεύετε ότι η LG θα έπρεπε να αναπτύξει δικό της λειτουργικό κατά τα πρότυπα άλλων κατασκευαστών, ώστε να έχει κάποιο βαθμό ανεξαρτησίας σε αυτό τον τομέα;
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3 βασικοί παίχτες στην αγορά λογισμικού, οι οποίοι απολαμβάνουν ένα ποσοστό διείσδυσης στην αγορά της τάξεως του 80 – 90%. Δεδομένου αυτού, κανείς δε θα μπορούσε να ισχυριστεί πως πρόκειται για ένα ανεξερεύνητο έδαφος. Επιπλέον, κατά το παρελθόν, έχουμε παρατηρήσει και πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες αρκετών εταιρειών hardware να εισέλθουν σε μια μάλλον συνωστισμένη αγορά. Η LG σε σχέση με το παρελθόν έχει παρουσιάσει αλματώδη βελτίωση στη δημιουργία software. Η εταιρεία συνεχίζει επίσης να εστιάζει στη βιομηχανία hardware, διατηρώντας την Android κατεύθυνσή της και βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη με μοναδικό User Interface.
Με πολλές εταιρίες να είναι σε θέση να προσφέρουν hardware υψηλού επιπέδου, η εμπειρία χρήστη (UX) αποτελεί καίριο σημείο διαφοροποίησης. Η ιδιαιτέρως διαφοροποιημένη εμπειρία χρήστη των LG smartphones συνεχίζει να διαμορφώνεται και να εξελίσσεται με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Το LG G2 κινητό διαθέτει ανθρωποκεντρικά χαρακτηριστικά νέας γενιάς συμπεριλαμβανομένων του Knock On, Πίσω Πλήκτρου (Rear Button), Guest Mode, OIS Camera και το Audio Zoom, τα οποία έχουν δημιουργηθεί ειδικά για να εμπλουτίσουν την εμπειρία του χρήστη και προβλέπεται να γίνουν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής του.
I.C. Ποια θα είναι τα δυνατά σημεία πάνω στα οποία θα βασιστεί η LG για να κατακτήσει ακόμα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς;
Είμαστε αισιόδοξοι, πως το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους η LG θα αυξήσει περαιτέρω τη δραστηριότητα της στο τομέα της κινητής τηλεφωνίας. Αυξάνοντας τις πωλήσεις και την ανταγωνιστικότητα μας, είμαστε σίγουροι πως θα αναπτυχθούμε περαιτέρω στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των smartphones.
Η κορυφαία ποιότητα, η κατασκευαστική δύναμη (hardware) και η υπεροχή στο σχεδιασμό μέσω νέων καινοτόμων τεχνολογιών, παραμένουν οι βασικές μας προτεραιότητες και τα ισχυρά ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα. Υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες στην premium αγορά, γεγονός το οποίο η LG σχεδιάζει να αξιοποιήσει, με προϊόντα όπως το νέο G2, απευθυνόμενη στους απαιτητικούς καταναλωτές που θέλουν να δοκιμάζουν πρώτοι τα νέα προϊόντα (early adopters).
Το G2 είναι κατά κάποιο τρόπο ο πρεσβευτής της νέας μας εταιρικής ταυτότητας «It’s All Possible – Όλα είναι δυνατά». Η νέα μας ταυτότητα αντλεί την έμπνευσή της από τους πραγματικούς καταναλωτές και θα ενισχύσει την ήδη υπάρχουσα φήμη της LG ως μια ανθρωποκεντρική εταιρεία που μπορεί και κάνει τους πελάτες της να χαμογελούν. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να δουν την LG ως την κινητήριο δύναμη για μια θετική αλλαγή.
I.C. Είναι η LG προετοιμασμένη να επενδύσει στην Ελλάδα;
Είναι αλήθεια ότι πέρυσι η εικόνα της Ελλάδας είχε πληγεί σε μεγάλο βαθμό και υπήρχε σχεδόν πλήρης απώλεια εμπιστοσύνης για τη χώρα και τυχόν επενδύσεις πάνω σε αυτή.
Ευτυχώς, έχουν αλλάξει πολλά και το κλίμα τείνει να αναστραφεί. Επίσης η Κορέα είναι μια χώρα που τρέφει παραδοσιακά φιλικά αισθήματα για την Ελλάδα τους ανθρώπους της και τον πολιτισμό της. Ο ίδιος ο Πρέσβης της Ν. Κορέας στην Ελλάδα, είναι ένθερμος υποστηρικτής της χώρας και υποστηρίζει την επενδυτική στροφή προς την Ελλάδα.
Πέρα όμως από τα θεωρητικά και σε πιο πρακτικό επίπεδο, η LG έχει ξεκινήσει ήδη να δραστηριοποιείται σε έργα στην Ελληνική αγορά. Έχουμε για παράδειγμα συμμετάσχει με τη θυγατρική μας LG CNS και σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στο διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Επίσης αξίζει να σημειώσουμε ότι η LG συμμετέχει ως συνεργάτης στο ένα από τα δύο κοινοπρακτικά σχήματα που λαμβάνουν μέρος στο επικείμενο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ. Η αλήθεια είναι ότι, πολλά θα κριθούν από το μέλλον των αποκρατικοποιήσεων και θα αποδείξουν πέραν αμφιβολίας και την ίδια τη θέληση της χώρας για επενδύσεις.