Καρπούς φαίνεται να αποδίδει η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα κύρια λιμάνια της χώρας. Ήδη η Dell, ακολουθώντας το παράδειγμα της HP, ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει σαν κόμβο εισόδου της στην Ευρωπαϊκή αγορά το λιμάνι του Πειραιά και τις προηγμένες εγκαταστάσεις της Cosco. Επίσης οι πληροφορίες λένε ότι πρόκειται να κάνει ένα βήμα παραπέρα, εντάσσοντας στον σχεδιασμό της τη δημιουργία μονάδας συναρμολόγησης υπολογιστών στη Θεσσαλονίκη.
Αν και ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι τα σχέδια είναι μακροπρόθεσμα, δεν αμφισβητείται η αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας ως κεντρικού κόμβου διακίνησης εμπορευμάτων προς την Ευρώπη.
Στόχος της Dell, είναι η Ελλάδα να αποτελέσει τη βάση για τη διανομή των προϊόντων στα Βαλκάνια και την Τουρκία, αν και δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ανακοίνωση από την εταιρία.
Σημειώνουμε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από τη στιγμή που είναι πλέον συνδεδεμένο με το κυρίως σιδηροδρομικό δίκτυο, θα μπορούσε να υποκαταστήσει τη διενέργεια θαλασσίων μεταφορών μέσω των στενών του Βοσπόρου προς χώρες της Βόρειας Βαλκανικής, ιδιαίτερα όταν αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης.