Οι παγκόσμιες αποστολές smartphone μειώθηκαν κατά 0,1% σε ετήσια βάση, στο τρίτο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας τις 302,8 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της International Data Corporation (IDC).
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, αν και οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες παραμένουν, καθώς οι αγορές βρίσκονται αντιμέτωπες με την ήπια ζήτηση, τον πληθωρισμό και τις γεωπολιτικές εντάσεις, «τα υγιή αποθέματα και ο βραδύτερος ρυθμός πτώσης ενθαρρύνουν ορισμένους vendors να αυξήσουν τις αποστολές (shipments)».
«Βλέπουμε μια ισχυρή αύξηση των αποστολών στις αναδυόμενες αγορές, από προμηθευτές όπως η Xiaomi και η Transsion», δήλωσε η Nabila Popal, διευθύντρια έρευνας, Mobility and Consumer Device Trackers, IDC. «Αν και αυτό είναι ένα καλό σημάδι πως προσεγγίζουμε την ανάκαμψη, οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρακολουθούν στενά τις πωλήσεις για να μην φτάσουν ξανά σε υπερβολικό απόθεμα, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να είναι ασθενής σε πολλές περιοχές.
Εν τω μεταξύ, στο άλλο άκρο του φάσματος, βλέπουμε την Apple να αναπτύσσεται σε όλες τις περιοχές εκτός από την Κίνα, όπου αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από την Huawei καθώς και αυξημένες μακροοικονομικές αβεβαιότητες, που κάνουν τους καταναλωτές, οι οποίοι κάποτε βιάζονταν [να αποκτήσουν] τα πιο πρόσφατα iPhone, να σκεφτούν πιο προσεκτικά τις αγορές τους».
Η Κίνα είδε τις αποστολές να μειώνονται κατά 6,3% σε ετήσια βάση στο τρίτο τρίμηνο του 23, στο δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης. Η άνοδος της ανεργίας των νέων, η συνεχιζόμενη κρίση των ακινήτων και ο αποπληθωρισμός, έχουν περιορίσει σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες και το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα.
Κατά τα άλλα, οι αποστολές στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8,6%, 5,3% και 1,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι αναδυόμενες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Λατινική Αμερική και η Ασία/Ειρηνικός (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας και της Κίνας) σημείωσαν αύξηση αποστολών κατά 18,1%, 8,2% και 1,3% αντίστοιχα.
«Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη στην αγορά των high-end δείχνει να στερείται λογικής, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές προκλήσεις που βλέπουμε σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε ο Anthony Scarsella, research director, Mobile Phones, IDC. «Ωστόσο, το high-end συνεχίζει να ανθίζει λόγω των γενναιόδωρων επιλογών trade-in και χρηματοδότησης σε πολλές ανεπτυγμένες αγορές.
Ωστόσο, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν μοντέλα premium, ο κύκλος ανανέωσης [των συσκευών] θα συνεχίσει να επεκτείνεται. Η ανώτερη ποιότητα κατασκευής, ο αυξημένος αποθηκευτικός χώρος, τα premium χαρακτηριστικά και οι μεγαλύτεροι κύκλοι υποστήριξης, οδηγούν τους αγοραστές προς το high-end, καθώς αυτές οι συσκευές διαρκούν πιο πολύ από τα περισσότερα προσιτά μοντέλα».