Χειμαρρώδης ο λόγος της κυρίας Karina Pereira, Marketing Manager HTC SEE, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Infocom. Μέσα από τις απαντήσεις της μαθαίνουμε για το όραμα της εταιρείας, τις στρατηγικές κινήσεις και συνεργασίες της, τις απόψεις της για την τεχνολογική καινοτομία ως απάντηση στις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και την βασική πολιτική στο μάρκετινγκ που είναι «το βλέμμα στραμμένο στην αγορά».
1 . Με στατιστικά στοιχεία τα Smartphones αυξάνουν συνεχώς το μερίδιο τους. Δεδομένου ότι η HTC ανήκει στους κατασκευαστές που έχουν συνδέσει το όνομα τους με τη συγκεκριμένη κατηγορία, παρατηρείτε και ανάλογη αύξηση πωλήσεων;
Πράγματι, η HTC, από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της, είχε στόχο να συνδέσει το όνομά της με την κατηγορία των Smartphones. Σε αυτό το πλαίσιο, επενδύει διαρκώς στην τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία και εστιάζει στην προσφορά Smartphones που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς. H αυξανόμενη ζήτηση και υιοθέτηση των Smartphones από τους καταναλωτές, σαφώς, έχουν δώσει ώθηση και στα μερίδια αγοράς. Πάντως, η αύξηση των πωλήσεων και η ισχυροποίηση της τοποθέτησης της HTC έναντι του ανταγωνισμού, είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς, της σωστής προώθησης και βεβαίως της καινοτομίας που διέπει τα Smartphones HTC.
2. Σε τι επίπεδο βρίσκεται η αναγνωρισιμότητα του brand name HTC; Πιστεύετε ότι έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν;
Σύμφωνα με μετρήσεις που γίνονται κάθε χρόνο για λογαριασμό της HTC, το brand name της εταιρίας συνεχώς επιτυγχάνει όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η HTC το 2011 συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στη λίστα των ΤΟΡ 100 brands της Interbrand παγκοσμίως. Το αποτέλεσμα αυτό προέκυψε από το γεγονός ότι η HTC ενίσχυσε την γκάμα των τηλεφώνων της σε παγκόσμιο επίπεδο, επενδύοντας ταυτόχρονα σε τομείς που την έκαναν να ξεχωρίζει: καινοτομία, χρηστικότητα και τεχνολογική υπεροχή. Τα χαρακτηριστικά αυτά αλλά και το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των χρηστών HTC από το προϊόν μας είναι τα βασικά στοιχεία που συνεισέφεραν στην ενδυνάμωση του brand name και την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς του με την πάροδο των χρόνων.
3. Θεωρείτε ότι το brand awareness μπορεί να αξιοποιηθεί ως δείκτης πρόβλεψης αποτελεσμάτων σε επίπεδο πωλήσεων;
Η αναγνωρισιμότητα του brand, συνήθως, συνδέεται με αποτελέσματα σε επίπεδο πωλήσεων, καθώς επηρεάζει την απόφαση αγοράς του καταναλωτή. Όμως αυτό δεν αποτελεί πάντα κανόνα. Ο βασικότερος παράγοντας για την επίτευξη υψηλού επιπέδου πωλήσεων με συνέχεια είναι το προϊόν που προωθείται στην αγορά να είναι αξιόλογο και ποιοτικό. Στην HTC πιστεύουμε ότι η ποιότητα του προϊόντος είναι το χαρακτηριστικό που τελικά καθορίζει την γνώμη των καταναλωτών, ενεργοποιώντας θετικά το word – of – mouth γύρω από το brand name. Σε αυτό το πλαίσιο, στρατηγική στόχευση της HTC είναι η καθιέρωση του ονόματός της στις top 3 εταιρίες κατασκευής κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως, προσφέροντας όμως πάντοτε προϊόντα με γνώμονα την τεχνολογική καινοτομία για την κάλυψη των αναγκών του τελικού χρήστη.
4. Υπάρχει κάποιο χαρακτηριστικό των προϊόντων της HTC που πιστεύετε ότι τα διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Η HTC φροντίζει πάντα να αφουγκράζεται τις ανάγκες των καταναλωτών και να απαντά σε κάθε νέα τάση μέσα από την τεχνολογία που προσφέρουν τα smartphones που αναπτύσσει. Σε αυτό το πλαίσιο, η πιο πρόσφατη στρατηγική μας κίνηση αφορά τη συνεργασία με την εταιρία Beats by Dr. Dre. Η επένδυση στην εταιρία Beats έδωσε στην HTC την ευκαιρία να διαφοροποιηθεί σημαντικά από τον ανταγωνισμό, προσφέροντας ένα μοναδικό χαρακτηριστικό: την υψηλή ποιότητα ήχου και μουσικής που παρέχει ένα σύγχρονο ηχοσύστημα στο κινητό τηλέφωνο. Στην ουσία, με αυτή τη συνεργασία, η HTC αναδιαμορφώνει και επαναπροσδιορίζει την αγορά του ήχου στην κινητή τηλεφωνία και ταυτόχρονα , την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να προσφέρει μία συσκευή κινητού τηλεφώνου, προκειμένου να ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες του σύγχρονου χρήστη.
5. Σε ποιο βαθμό επηρέασε η υιοθέτηση του brand beats την πορεία των πωλήσεων σας;
Τα πρώτα δείγματα της στρατηγικής κίνησης που αφορά στη συνεργασία με την εταιρία Beats by Dr. Dre σε παγκόσμιο επίπεδο, δείχνουν ότι η κίνηση ήταν σωστή. Η εταιρία Beats αποτελεί ηγέτιδα εταιρία ακουστικών στην Αμερική και αντίστοιχη απήχηση έχει και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παράλληλα, στην Ελλάδα η ανταπόκριση του κόσμου είναι αρκετά θετική και άμεση, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Σε ευρύτερο πλαίσιο και καθώς η συνεργασία βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο και τώρα διαφαίνονται τα πρώτα της δείγματα, στην HTC είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι και πιστεύουμε ότι αυτή η πορεία θα συνεχιστεί με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
6. Η HTC χρησιμοποιεί για τα κινητά της τηλέφωνα κατά κύριο λόγο το Android, ενώ σε μικρότερο βαθμό επιλέγει τα Windows Phone. Ποια είναι η στρατηγική με βάση την οποία επιλέγετε λειτουργικό;
Η HTC έχοντας ως στρατηγική της να προσφέρει τη καλύτερη δυνατή ποιότητα προϊόντος στον τελικό καταναλωτή, προσαρμόζει τη στρατηγική της ανάλογα με τις απαιτήσεις τους και επιλέγοντας τους κατάλληλους συνεργάτες. Αν ανατρέξετε στο πρόσφατο παρελθόν, θα δείτε ότι η αναλογία ήταν ακριβώς η αντίθετη από αυτή που περιγράφετε. Δηλαδή η HTC είχε λανσάρει στην αγορά περισσότερα κινητά που λειτουργούσαν σε Windows Mobile και λιγότερα με λογισμικό Android. Όμως τα τελευταία δυο χρόνια η HTC προχώρησε στο λανσάρισμα μιας μεγάλης γκάμας κινητών συσκευών που υποστηρίζουν το λογισμικό Android, λόγω και της αποδοχής που έχει γνωρίσει το συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα παγκοσμίως. Πάντως, βασικό μας μέλημα στην HTC είναι να επιλέγουμε τις τεχνολογίες που πληρούν τις προϋποθέσεις, ώστε τα Smartphones HTC να προσφέρουν την αιχμή της τεχνολογίας και η εταιρία να αποτελεί trend setter στην αγορά της.
7. Τόσο η Google, όσο και η Microsoft, έχουν πλέον στενή σχέση με κατασκευαστές Smartphones. Πιστεύετε ότι αυτό αποτελεί έναν μελλοντικό κίνδυνο εξάρτησης για την HTC; Σκοπεύετε να αξιολογήσετε εναλλακτικές λύσεις υιοθέτησης διαφορετικού λειτουργικού, ανοιχτού κώδικα;
Η προσφορά διαφορετικών λογισμικών για κινητά τηλέφωνα θεωρούμε, αρχικά, ότι είναι πολύ συμφέρουσα για την αγορά και ιδιαίτερα για τους τελικούς χρήστες κινητών τηλεφώνων. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε ότι ο ανταγωνισμός, συνήθως, δρα υπέρ των καταναλωτών, γιατί συνεχώς οι εταιρίες εξελίσσουν τα προϊόντα τους και προσφέρουν υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε απόλυτα φυσικό οι κατασκευαστές λογισμικού να έχουν πολύ στενή σχέση με τους κατασκευαστές των κινητών τηλεφώνων, καθώς το αποτέλεσμα μιας στενής συνεργασίας έχει πιο πολλές πιθανότητες να είναι επιτυχημένο και επομένως επικερδές για όλους τους εμπλεκόμενους.
Να σημειώσω πάντως, ότι στον τρέχοντα σχεδιασμό μας δεν υπάρχει η σκέψη να αξιολογήσουμε εναλλακτικές λύσεις που θα αφορούν την υιοθέτηση ενός νέου λειτουργικού. Στη παρούσα φάση η HTC δραστηριοποιείται ήδη σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες, που έχουν τύχει υψηλής ανταπόκρισης από το κοινό των χρηστών κινητών τηλεφώνων. Από την άλλη πλευρά, η HTC έχει πάντοτε το βλέμμα της στραμμένο στην αγορά, προκειμένου να αφουγκραστεί άμεσα τυχόν νέες ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών.
8. Μέσα στο 2011, είδαμε μια διασπορά των προϊόντων σας και στη χαμηλή κατηγορία τιμής. Απέδωσε αυτή η κίνηση όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς σας;
Όπως σας είπα, η HTC φροντίζει πάντα να απαντά σε κάθε τάση και ανάγκη της αγοράς. Επομένως, η στρατηγική αυτή κίνηση του να προωθήσουμε και πιο οικονομικές συσκευές Smartphones ανταποκρίθηκε καθαρά στις ανάγκες της αγοράς και στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως. Η HTC με αυτή της την κίνηση κατόρθωσε να κερδίσει μερίδιο αγοράς και να διευρύνει τη βάση των καταναλωτών στους οποίους απευθύνονται τα προϊόντα της. Μάλιστα, η HTC κατόρθωσε να γίνει ένας σημαντικός παίκτης της αγοράς, σε ένα νέο, πιο οικονομικό κομμάτι της, προκειμένου να έχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων σε όλες τις οικονομικές κλίμακες της αγοράς.
9. Δεδομένου ότι τα Smartphones τείνουν να αντικαταστήσουν τα «συμβατικά» κινητά, πιστεύετε ότι ο δρόμος για την HTC θα είναι ευκολότερος για το 2012 και σε ποιο βαθμό θα σας επηρεάζει το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται με αποτέλεσμα να συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους;
Η HTC από την αρχή έχει τοποθετηθεί σε μια niche αγορά, η οποία εκ των πραγμάτων έχει αρκετά έντονο ανταγωνισμό. Λόγω των οικονομικών συνθηκών, το 2012 διαφαίνεται να είναι γεμάτο προκλήσεις για όλους και ιδιαίτερα για εμάς στην HTC, που μας ενδιαφέρει να είμαστε στην αιχμή της τεχνολογίας και πρωτοπόροι στον κλάδο μας. Αν και ο ανταγωνισμός πάντοτε είναι πιεστικός, η στρατηγική που έχουμε υλοποιήσει αναφορικά με την επίτευξη της υψηλότερου δυνατού επιπέδου ποιότητας, μας δίνει προβάδισμα χωρίς να συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους μας. Η HTC εξάλλου βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης στις περισσότερες από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, με αποτέλεσμα να διαφαίνεται ένα αρκετά ευοίωνο μέλλον.
Παράλληλα, το Smartphone είναι το νέο κινητό τηλέφωνο. Αυτό αποτελεί μια πραγματικότητα, η οποία αποδεικνύεται από το αναπτυσσόμενο κομμάτι των πωλήσεων των Smartphones, σε αντίθεση με την πώληση των απλών τηλεφώνων. Έχοντας το παραπάνω υπόψη μας, η δυναμική της παγκόσμιας αγοράς είναι προφανής. Αυτή η τάση ισχύει και στην ελληνική αγορά, όπου η HTC έχει άνοδο στις πωλήσεις της.
Όμως δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε το γεγονός ότι η Ελλάδα περνάει μια δύσκολη οικονομική περίοδο, κάτι το οποίο αντανακλάται στην τιμολογιακή πολιτική μας. Επομένως, προκειμένου να προσαρμοστούμε στις συνθήκες αυτής της αγοράς, έχουμε δημιουργήσει ένα ευρύτερο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με τιμή διάθεσης κάτω των 199 ευρώ (σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές), που αποτελεί ένα κομμάτι της αγοράς, στο οποίο η HTC εισέρχεται προσεκτικά. Σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, τη διαφορά κάνει όποιος προσφέρει στην αγορά το καλύτερο και πιο ποιοτικό προϊόν.
10. Μπορείτε να μας δώσετε μια αίσθηση για τα σχέδια της HTC, όσον αφορά στο portfolio των προϊόντων για τη χρονιά που διανύουμε;
Η φετινή χρόνια έχει ως στόχο να αναδείξει ακόμη περισσότερο και να εδραιώσει στη συνείδηση των καταναλωτών ότι πρόκειται για μια εταιρία η οποία κατασκευάζει κινητά υψηλής ποιότητας, με τεχνολογική υπεροχή στην αγορά των Smartphones. Επίσης, θα αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τη συνεργασία μας με την εταιρία Beats by Dr. Dre. Η συνεργασία αυτή μέχρι στιγμής έχει δώσει ήδη πολύ δυνατά Smartphones και το επόμενο διάστημα αναμένεται να μας εκπλήξει ακόμη περισσότερο, καθώς θα την δούμε να επανέρχεται στο προϊόντικό μας χαρτοφυλάκιο. Εξάλλου, η Beats by Dr. Dre αφορά στη συνεργασία με μία από τις καλύτερες, urban, καθώς και sexy brands με ηγετική θέση στη μουσική βιομηχανία.
Παράλληλα, με στόχο την ανάπτυξη του brand και την καθιέρωσή του ως lifestyle item, πάντοτε με την ανάλογη τεχνολογική υπεροχή, η εταιρία ετοιμάζεται να προσφέρει και πάλι καινοτομικές προτάσεις, που στόχο έχουν να αποτελέσουν ένα σημαντικό εργαλείο και παράλληλα ένα lifestyle αξεσουάρ για τον σύγχρονο καταναλωτή. Η HTC στοχεύει να αναπτύξει την κυριαρχία της στη Android Μουσική αγορά, λανσάροντας προϊόντα που θα ενσωματώνουν την Beats Audio τεχνολογία.
11. Γενικά, η HTC δίνει την αίσθηση ότι είναι επιφυλακτική με την εμπλοκή της στην αγορά των tablets. Σκοπεύετε να δραστηριοποιηθείτε πιο έντονα στη συγκεκριμένη κατηγορία;
Η στρατηγική της HTC αφορά την προσφορά προϊόντων που διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα και τεχνολογική υπεροχή. Σε αυτό το πλαίσιο, η HTC δεν ενδιαφέρεται να σχεδιάσει και να φέρει στην αγορά προϊόντα τα οποία δεν έχουν να πουν κάτι «νέο» ή να δώσουν την καινοτομία που η HTC πάντοτε ψάχνει και επενδύει στα προϊόντα της. Επομένως, η HTC δεν είναι επιφυλακτική, απλά προτιμά να μην λανσάρει μια συσκευή που δεν θα έχει κάτι να πει. Μέχρι στιγμής, η εταιρία μέσα στο 2011 κυκλοφόρησε 2 Tablets παγκοσμίως – στην Ελλάδα είδαμε το μοντέλο HTC Flyer. Όσον αφορά το μέλλον, μάλλον θα πρέπει να περιμένετε να δείτε….