- Πόσο ποσοστό κατά την εκτίμησή σας είναι το open retail μερίδιο της αγοράς στο οποίο δραστηριοποιείστε και τι οικονομικά μεγέθη αντιπροσωπεύει;
Το ποσοστό σε τζίρο άλλα και σε συσκευές κυμαίνεται περίπου στο 17% με 20%. Στόχος φυσικά δικός μας άλλα και όλων των retailers είναι να σταθεροποιηθεί στο 20%.
Σε απόλυτα νούμερα αυτό μεταφράζεται περίπου σε 80.000.000€ τζίρο και 600.000 συσκευές.
- Δεδομένης της πολυδιάσπασης του retail σε πολλές επιχειρήσεις με διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες, πόσο δύσκολο είναι να διατηρείτε win-win συνεργασίες.
Από το ξεκίνημα τις η TELEUNICOM είχε βάλει σαν στόχο να μπορεί άμεσα γρήγορα και αποτελεσματικά να προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά.
Θέτοντας λοιπόν αυτό ως στόχο, έχουμε καταφέρει να έχουμε τους πελάτες μας ευχαριστημένους, άλλα και να τους αποδίδουμε το μεγαλύτερο ποσοστό εκπτώσεων της αγοράς.
Αυτό φυσικά, το έχουμε καταφέρει πρώτον, με την βοήθεια της SONY ERICSSON που είναι πάντα δίπλα μας και προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, άλλα και κρατώντας χαμηλά τα κόστη μας δημιουργώντας σαν κεντρική δομή ένα μικρό ευέλικτο και γρήγορο σχήμα, που μπορεί να παίρνει τις αποφάσεις στην πρώτη γραμμή.
- Πως σκοπεύετε να αντισταθμίσετε τη διαγραφόμενη επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος εντός του 2012;
Όπως αναφέρετε και εσείς, θεωρούμε ότι αυτή η διαγραφόμενη επιδείνωση δεν θα είναι τόσο μεγάλη σε σχέση και με το 2011. Αυτή την πληροφόρηση λαμβάνουμε από την αγορά των retailers . Αυτό φυσικά δεν μας κάνει να μην ανησυχούμε, άλλα έχουμε προσαρμόσει έτσι τα πλάνα μας για το 2012, έτσι ώστε να ανταπεξέλθουμε σε όλες τις απαιτήσεις τις αγοράς. Το 2012 θα επικεντρώσουμε όλη μας την προσοχή στα smartphones και, θα έχουμε πολύ δυνατά λανσαρίσματα σε όλη τη διάρκεια του έτους. Θα ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την προβολή μας μέσα στα σημεία πώλησης, με στόχο να διατηρήσουμε την οικογένεια των XPERIA συσκευών ως την πρώτη προτίμηση των καταναλωτών. Έχουμε τέλος, αναβαθμίσει όλες μας τις υπηρεσίες μετά και την μεταφορά μας στις νέες εγκαταστάσεις στην Παλλήνη, όπως η διατήρηση επαρκών αποθεμάτων για την άμεση κάλυψη των
αναγκών των πελατών μας. Έχουμε καταφέρει πλέον μέσα σε 24 ώρες να εκπληρώσουμε κάθε παραγγελία. Τέλος, είμαστε σε θέση να παρέχουμε ολοκληρωμένες και γρήγορες λύσεις σε θέματα marketing.
- Ποιες είναι οι αντοχές της αγοράς λιανικής στον τομέα των προϊόντων της υψηλής τεχνολογίας;
Θεωρώ ότι όσο η τεχνολογία τρέχει και οι εξελίξεις στον τομέα αυτό είναι προς όφελος των καταναλωτών, με εύκολες γρήγορες και λειτουργικές εφαρμογές που να ταιριάζουν σε κάθε χρήστη. Θεωρούμε ότι με βάση τα παραπάνω δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες για ανάπτυξη. Το βλέπουμε αυτό και στην πράξη τα τελευταία χρόνια, όπου οι καταναλωτές από τα home PC’s, πέρασαν στα laptops, μετά στα notebooks και τώρα πλέον στα tablets και τα smartphones.
Όταν δίνεις στον καταναλωτή περιεχόμενο και τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσει σύμφωνα με τις ανάγκες του, αυτός σίγουρα θα ανταποκρίνεται. Παράλληλα, η μείωση των τιμών και η μεγάλη συρρίκνωση του τζίρου και των ποσοστών κερδοφορίας, είναι ένα αρκετά σοβαρό ζήτημα για την αντοχή της αγοράς. Κοιτώντας όμως τα πράγματα από την θετική τους πλευρά, πρέπει να σημειώσουμε ότι, τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας είναι προσιτά πλέον σε όλους, κάτι πολύ σημαντικό για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.
Ο Κώστας Αγραφιώτης, από το 2009 και μέχρι σήμερα έχει αναλάβει την εμπορική δ/νση της εταιρείας TELEUNICOM, του επίσημου αντιπροσώπου της SONY ERICSSON σε Ελλάδα και Κύπρο.
Πριν -και για 10 χρόνια- κατείχε την θέση του υπεύθυνου αγορών, για στην εταιρεία ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Έχει διατελέσει sales & marketing manager στην εταιρεία CLEVERNET συμφερόντων Γ. Φειδάκη ως εμπορικός αντιπρόσωπος της, τότε, Τelestet. Στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας εισήλθε αμέσως με το ξεκίνημα της στην εταιρεία PANAVOX SA. ενώ πριν την εποχή της κινητής, ασκούσε το αντικείμενο των σπουδών του, που είναι οικονομικά και λογιστικά, με ειδίκευση στη διαχείριση επιχειρήσεων σε διάφορες εταιρείες τόσο ως στέλεχος, αλλά και ως εξωτερικός συνεργάτης.