«Οι καταναλωτές έχουν την τάση να επιλέγουν οικονομικά προγράμματα πρόσβασης στο Διαδίκτυο με πλήρη και ανεμπόδιστη πρόσβαση σε όλες τις δημοφιλείς εφαρμογές, ενώ αυτά τα προγράμματα φαίνεται να είναι ταυτόχρονα και τα πιο προσοδοφόρα για τους παρόχους. Όσο υπάρχει πλήρης διαφάνεια στο τι περιλαμβάνει το κάθε οικονομικό πρόγραμμα και όσο οι καταναλωτές έχουν την ευχέρεια να μεταπηδούν από τον έναν πάροχο στον άλλο εύκολα, τα προγράμματα αυτά φαίνεται ότι θα κυριαρχούν στην αγορά, όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.»
Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε το Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC) έπειτα από έρευνα αγοράς που διεξήχθη σε 4 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταξύ αυτών και η Ελλάδα (επίσης Σουηδία, Κροατία και Τσεχία) βασικά σημεία της οποίας παρουσίασε σε ειδικό σχόλιό του ο N. Κύκνας, Ειδικός Επιστήμονας της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων).
Σύμφωνα με την έρευνα του BEREC οι καταναλωτές δίνουν πρωτίστως έμφαση στην τιμή του οικονομικού προγράμματος στο οποίο πρόκειται να δεσμευτούν, αλλά βασίζουν σε μεγάλο βαθμό την απόφασή τους και στα χαρακτηριστικά του προγράμματος που σχετίζονται με την διαχείριση της κίνησης δεδομένων από τον πάροχο. Είναι ξεκάθαρο ότι προτιμούν απρόσκοπτη πρόσβαση στα είδη των εφαρμογών που είχαν συμπεριληφθεί στην έρευνα (audio & video streaming, social networks, VoIP, peer-to-peer file sharing, online gaming κλπ.) και γενικά προτιμούν οικονομικά προγράμματα χωρίς περιορισμούς είτε στην ταχύτητα είτε στον όγκο των δεδομένων.
Η ξεκάθαρη και επί της ουσίας πληροφόρηση μπορεί να είναι αποτελεσματική και να βοηθήσει τους καταναλωτές στη σωστή επιλογή παρόχου και προγράμματος, χωρίς απαραίτητα να χρειάζονται πολλές τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με το πώς επιτυγχάνεται η ορθή διαχείριση της κίνησης από τον κάθε πάροχο. Για να έχει όμως αποτέλεσμα η διαφάνεια στην πληροφόρηση οι καταναλωτές πρέπει να είναι πρόθυμοι, αλλά και να τους δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουν άλλον πάροχο. Πολλοί από τους ερωτηθέντες εξέφρασαν αυτήν την επιθυμία εάν διαπίστωναν ότι ο υφιστάμενος πάροχος εφάρμοζε πρακτικές άνισης ή διακριτικής μεταχείρισης της κίνησης (απόκλισης από την ουδετερότητα του διαδικτύου) και πάνω από τους μισούς από τους ερωτηθέντες σε όλες τις χώρες δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει πάροχο στο παρελθόν τουλάχιστον μία φορά. Παρόλα αυτά, αρκετοί από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι δεν είχαν πρακτικά άλλη επιλογή εναλλακτικού παρόχου.