Σημαντικό παραμένει το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών των Ελλήνων που πραγματοποιείται από ξένες ιστοσελίδες. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Infobank (IBHS) μόνον το 60% – 65% των ηλεκτρονικών αγορών πραγματοποιούνται από τις ελληνικές ιστοσελίδες, σε αντίθεση με τους ευρωπαίους καταναλωτές που προτιμούν τα εθνικά τους sites για το 90% των αγορών τους.
Οι Έλληνες χρήστες που διενεργούν αγορές από τις ξένες ιστοσελίδες προτιμούν κυρίως e-shop από χώρες της Ε.Ε. και δευτερευόντως από τρίτες χώρες.
Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectoral Studies Senior Analyst της Infobank, η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη λόγω των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα (παράγοντας σημαντικός, ειδικά στην τωρινή περίοδο οικονομικής ύφεσης), ενώ οι καταναλωτές σταδιακά εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο με την τεχνολογία.
Το 2013 οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Έλληνες καταναλωτές διαμορφώθηκαν σε περίπου 3,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική άνοδο 25% από το προηγούμενο έτος. Η αγορά εκτιμάται ότι ενισχύθηκε περαιτέρω το 2014, καθώς οι καταναλωτές αύξησαν κατά περίπου 10% τον αριθμό των προϊόντων και υπηρεσιών που αγόρασαν διαδικτυακά κατά τη διάρκεια του έτους. Επιπλέον, η συχνότητα των online αγορών αυξήθηκε από μία για κάθε μήνα του 2013 σε 3 ανά 2 μήνες το 2014.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα και με την ετήσια δειγματοληπτική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το πρώτο τρίμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε 29,5%, έναντι 27% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.
Αναφορικά με τις κυριότερες προτιμήσεις, οι online καταναλωτές πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία αγορά που σχετιζόταν με ταξιδιωτικές υπηρεσίες, διαμονή σε καταλύματα, εισιτήρια για εκδηλώσεις, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακά και λοιπό εξοπλισμό, είδη ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρονικές συσκευές και κινητά.
Σύμφωνα με τον Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της IBHS, «ο κλάδος έχει περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα (περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, αναζήτηση έξυπνων αγορών) και του χαμηλού – συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες – αριθμού των online αγοραστών. Πάντως, απαραίτητη προϋπόθεση για ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων αποτελεί η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα e-shop, κάτι που θα επιτευχθεί μέσω βελτίωσης της ασφάλειας των συναλλαγών».