Ένα βήμα πιο κοντά στην υποχρεωτική χρήση πανευρωπαϊκού συστήματος κλήσης έκτακτης ανάγκης (γνωστό και ως eCall) στα επιβατικά αυτοκίνητα έγινε με τη συμφωνία που πέτυχε η Ελληνική Προεδρία.
Σύμφωνα με το προτεινόμενο νέο Κανονισμό κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα πρέπει να εξοπλίζονται με σύστημα το οποίο σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος θα παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ή χειροκίνητης κλήσης του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112.
Με τη συμβιβαστική πρόταση που κατέθεσε η Ελληνική Προεδρία, πέτυχε να κάμψει τις διαφωνίες μεταξύ των εκπροσώπων των Κρατών Μελών και πλέον το κείμενο του Κανονισμού θα τεθεί σε διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αμέσως μετά τις ευρωεκλογές. Ο Κανονισμός θα τεθεί σε εφαρμογή 3 χρόνια μετά τη θέση του σε ισχύ, δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα στα τέλη του 2017 ή στις αρχές του 2018.
Η εφαρμογή του νέου Κανονισμού, που άπτεται θεμάτων βιομηχανίας και τεχνικής εναρμόνισης αναμένεται, σύμφωνα με μελέτες της Κομισιόν και άλλων εμπειρογνωμόνων, να συμβάλλει σε: α. μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων έως 10%, β. μείωση της σοβαρότητας των τραυματισμών έως 15%, γ. μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω τροχαίων ατυχημάτων, δ. διευκόλυνση των υπηρεσιών διάσωσης και αυξημένη ασφάλεια των σωστικών συνεργείων.
Στο κείμενο του Κανονισμού ορίζεται σαφώς η υποχρέωση των κατασκευαστών να συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.