Το πρώτο συνέδριο για την χορηγία, “Choregeo” 1st Sponsorship Conference, ολοκληρώθηκε με επιτυχία, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του επιχειρηματικού, αθλητικού και τουριστικού κοινού, στο Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο Δαΐς, το Σάββατο 5 Απριλίου και την Κυριακή 6 Απριλίου 2014.
Το συνέδριο καλωσόρισε με γραπτή επιστολή του ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Γιάννης Ανδριανός, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι: «Οφείλουμε να κινούμαστε σε δύο βασικούς άξονες: Αφενός διαρκώς να διευρύνουμε, να εμπλουτίζουμε και να επικαιροποιούμε το θεσμικό πλαίσιο για την χορηγία, διευκολύνοντας σχετικές δράσεις, και αφετέρου να ενθαρρύνουμε τη δημιουργία σταθερών σχέσεων συνέργειας και αμοιβαίου οφέλους μεταξύ χορηγών και χορηγούμενων».
Η έναρξη των ομιλιών έγινε από το Νίκο Κωστόπουλο, Επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ αμέσως μετά, ο κ. Nigel Geach, Vice-Chairman της European Sponsorship Association, μίλησε για την εξέλιξη της χορηγίας τονίζοντας ότι: «τα χρήματα που αναμένεται να δαπανηθούν παγκοσμίως φέτος στην αθλητική χορηγία θα φτάσουν τα 46 δισ. δολάρια σε σύγκριση με τα 40 δισ. που δαπανήθηκαν το 2013». Παράλληλα, παρουσίασε ένα case study για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, σημειώνοντας ότι η Formula 1 διαθέτει 254 διαφορετικούς χορηγούς. Όπως μάλιστα ανέφερε ο κ. Geach: «μπορεί η έρευνα να δίνει περισσότερες πληροφορίες για την χορηγία, ωστόσο, η γνώση είναι αυτή που συμβάλλει στην επιτυχία της».
Στην συνέχεια, τον λόγο έλαβε ο κ. Ηλίας Κατσογιάννης, Εμπορικός Διευθυντής της ΚΑΕ Παναθηναϊκός, ο οποίος μιλώντας για την χορηγία και την εξωστρέφεια, τόνισε ότι: «για να στεφθεί με επιτυχία το άνοιγμα σε μια νέα αγορά, όπως αυτή της Κίνας, χρειάζονται συνέργειες και συνεργασίες μεταξύ των κορυφαίων brands, ομάδων και φορέων».
Το κομμάτι των χορηγιών στις ομοσπονδίες ανέλαβε να συντονίσει ο Μενέλαος Σεβαστιάδης (Γραφείο Τύπου της ΕΟΚ). Συγκεκριμένα, στην ενότητα αυτή ο κ. Μάνος Μανουσέλης (ΕΟΚ) μαζί με τον κ. Necati Guler (Τουρκική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης), τόνισαν την πολύ μεγάλη ζήτηση που είχαν οι δύο ομοσπονδίες από εταιρείες-χορηγούς, αμέσως μετά την εξασφάλιση της wild card για το Μουντομπάσκετ του 2014.
Ο κ. Μιχάλης Μπακίρης, Υπεύθυνος Marketing των επαγγελματικών σωματείων καλαθοσφαίρισης (ΕΣΑΚΕ), ανέπτυξε το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σημειώνοντας ότι: «σε μια χορηγία μπορούν να συνδυαστούν σημαντικές ενέργειες κοινωνικής ευθύνης οι οποίες θα έχουν ως στόχο την προσφορά στην κοινωνία για το κοινό καλό».
Αμέσως μετά, αναλύθηκε η ενότητα «Χορηγία & Αθλητικός Τουρισμός», με την κυρία Κάτια Αβραμίδου, νομική σύμβουλο της Aegean Airlines και Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Aegean Airlines ProAm να παρουσιάζει στοιχεία για τα τουρνουά «Aegean Airlines ProAm», από το πρώτο που έγινε ως το τελευταίο, με το 9ο κατά σειρά, να αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο με περισσότερες από 240 συμμετοχές παικτών, από 60 διαφορετικές ομάδες και πάνω από 20 διαφορετικές χώρες. Στην συνέχεια, η κα. Αβραμίδου παρουσίασε λεπτομέρειες από το πρόγραμμα συνεργασίας της εταιρείας με την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου, ενώ ανακοίνωσε και το «Aegean Airlines Challenge Tour by Hartl Resort» που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο, στη Γερμανία, στο οποίο η εταιρεία είναι χορηγός ονομασίας. Ο κ. Τάκης Γκώνιας, εκπρόσωπος της PGA Greece, επαγγελματίας παίκτης του γκολφ και προπονητής ποδοσφαίρου μίλησε γενικά για το άθλημα του γκολφ και τόνισε την αξιοκρατία που υπάρχει στο άθλημα αυτό, ενώ η ενότητα έκλεισε, ανανεώνοντας το ραντεβού με το δεύτερο συνέδριο της χορηγίας, για το 2015, που θα συνοδευτεί από golf clinics!
Στην ενότητα «Χορηγία και Θάλασσα» ο Νίκος Βαρδαλάχος, πρωταθλητής ταχύτητας στο windsurfing, επισήμανε το στοιχείο της θάλασσας, ως ένα από τα πιο σημαντικά που διαθέτει η χώρα μας, τονίζοντας επίσης, την ανάγκη που υπάρχει για επενδύσεις στον θαλάσσιο αθλητισμό. Στην ίδια ενότητα, ο κ. Παναγιώτης Μαρινόπουλος, Marketing & Sales Manager στην Icarus Sailing Media αναφέρθηκε στην δραστηριοποίηση της εταιρείας του στους κορυφαίους αγώνες ιστιοπλοΐας παγκοσμίως, ενώ ο κ. Γιώργος Κονταρίνης, Ιδιοκτήτης της Forward παρουσίασε την εξέλιξη του αθλήματος SUP, ως υπεύθυνος της οργανωτικής επιτροπής του στην Ελλάδα.
Εκπληκτική ήταν και η συζήτηση που είχαν ο χρυσός Ολυμπιονίκης στο άθλημα των κρίκων, Δημοσθένης Ταμπάκος, με τη χάλκινη Ολυμπιονίκη της ιστιοπλοΐας, Σοφία Παπαδοπούλου υπό τον συντονισμό του κ. Δήμου Μπουλούκου («Mega TV»). Ο Ολυμπιονίκης των κρίκων αποκάλυψε ότι παρά τα δυο Ολυμπιακά μετάλλια του, δεν είχε ποτέ κάποια υποστήριξη από χορηγό-εταιρεία, ενώ η Ολυμπιονίκης ιστιοπλοΐας σημείωσε ότι οι εταιρείες πλέον ζητάνε να χορηγήσουν πιο νέα πρόσωπα, παρά φτασμένους αθλητές. Ο κ. Μπουλούκος αποκάλυψε πολλές και ενδιαφέρουσες ιστορίες που είχε από προσωπικές εμπειρίες του, από την κάλυψη των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως αυτούς που διεξήχθησαν στο Πεκίνο, το 2008.
Την δεύτερη ημέρα, ο Brand Manager της The North Face, Μανώλης Μαυροειδής, παρουσίασε το χορηγικό πλάνο της εταιρείας του, στην ενότητα «Χορηγία & Βουνό» σημειώνοντας, βάσει της ετήσιας έκθεσης γνωστού site, την κατακόρυφη αύξηση, κατά 41%, που είχε ο αριθμός των αθλητών που τρέχουν σε αγώνες βουνού και ξεπέρασαν τους 5.500 το 2013, φτάνοντας σε ποσοστό συμμετοχής, επί του συνόλου, το 12% στις γυναίκες. Στην συζήτηση συμμετείχαν, ο κορυφαίος ορειβάτης, Μιχάλης Στύλλας, και ο κ. Αργύρης Λογοθέτης, Υπεύθυνος Marketing στο Χιονοδρομικό Κέντρο 3-5 Πηγάδια & Εκπρόσωπος του Χιονοδρομικού Κέντρου Καϊμακτσαλάν, υπό τον συντονισμό του εξειδικευμένου δημοσιογράφου σε τουριστικά θέματα, κ. Σάκη Παπαδόπουλου («Μακεδονία της Θεσσαλονίκης»). Στην συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χορηγία στο βουνό και στην έλλειψη μακροχρόνιων συμφωνιών λόγω του νομοθετικού πλαισίου που δεσμεύει τα χιονοδρομικά κέντρα.
Ο κ. Νίκος Λεπενιώτης, Εμπορικός Διευθυντής της ΚΑΕ Ολυμπιακός μίλησε για την εξέλιξη της χορηγίας, από την ανακάλυψη της μέχρι σήμερα και τις καινούριες μορφές χορηγίας που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια, δίνοντας έμφαση στις αλλαγές που έχουν επέλθει στον αθλητισμό, ειδικά τα τελευταία 35 χρόνια. Στην συνέχεια, υπογράμμισε το τέλος εποχής που έχει επέλθει για τον χορηγό-δωρητή και παρουσίασε παραδείγματα χορηγιών-συνεργασιών. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι: «η χορηγία είναι από τα καλύτερα εργαλεία business development για τις εταιρείες», ενώ τόνισε την ανάγκη ανάληψης χορηγικών προγραμμάτων από εξειδικευμένες εταιρείες στον χώρο της χορηγίας.
Το συνέδριο “Choregeo” 1st Sponsorship Conference έκλεισε με μία από τις κορυφαίες ενότητες που είχαν να κάνουν με τη «Χορηγία σε New & Social Media» στην οποία μίλησαν ο κ. Gökçe Dayi, Marketing and Corporate Affairs Manager, στην ομάδα μπάσκετ Anadolu Efes και ο κ. Doğa Özgen Tek, στέλεχος marketing της ζυθοποιίας Efes Beverage Group. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών που παρευρέθηκαν στην παρουσίαση εντυπωσιάστηκαν από την κορυφαία viral, ενέργεια της Efes Beverage Group. Μπορεί η Anadolu Efes να μην είναι η πιο γνωστή ομάδα στην Τουρκία, ωστόσο, μέσα από την χορηγία της και τις ενέργειες που έτρεξε στα social media, κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις στο merchandising, κατά 286% και την πληρότητα του γηπέδου της από 56% σε 98%.
Στην ίδια ενότητα, ο κ. Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital της Solid ανέφερε ότι: «το 2014, το 90% των χορηγιών θα χρησιμοποιούν τα social media ως εργαλείο τους», ενώ η σχέση που αναπτύσσεται με την χορηγία στον αθλητισμό είναι win-win-win, για τον χορηγό, τον χορηγούμενο και τον φίλαθλο. Τέλος, ο κ. Δημήτρης Καρπούζας, Digital Marketing Director της MSPS σημείωσε την ζήτηση που έχουν πλέον τα social media ως κομμάτι ενίσχυσης των χορηγιών.