Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αντιμετωπίζουν μοναδικές προκλήσεις χρηματοδότησης και πληρωμών σε σύγκριση με τις αντίστοιχες μεγάλες. Οι οικονομικές ανάγκες των μικρότερων επιχειρήσεων αν και συχνά πολύπλοκες είναι περιορισμένης κλίμακας, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη διαχείριση του σχετικού κόστους ή την εξασφάλιση της παραδοσιακής χρηματοδότησης.
Ο όρος FinΤech προέρχεται από τις λέξεις Financial και Technology. Είναι μια αναδυόμενη βιομηχανία που χρησιμοποιεί τεχνολογία για τη βελτίωση των δραστηριοτήτων στη χρηματοδότηση και σκοπός της είναι να ανταγωνιστεί τις παραδοσιακές οικονομικές μεθόδους στην παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Οι Fintech λύσεις, σχεδιάστηκαν για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις και να βοηθήσουν τους μικρότερου μεγέθους εμπόρους στις οικονομικές τους λειτουργίες. Τα τελευταία χρόνια, έχουν εμφανιστεί πολυάριθμες πλατφόρμες fintech, με την myPOS να αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, η οποία εστιάζει στις ΜΜΕ. Η πλατφόρμα προσφέρει λύσεις πληρωμών χαμηλού κόστους χωρίς δεσμεύσεις μακροπρόθεσμων συμβολαίων.
Η fintech βιομηχανία οδηγείται από την τεχνολογία και την καινοτομία, με συνεχή ανάπτυξη και εισαγωγή νέων λύσεων για την κάλυψη των εξελισσόμενων απαιτήσεων των πελατών και των επιχειρηματικών αναγκών. Παρακάτω, παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο σημαντικές fintech καινοτομίες που βοηθούν τις ΜΜΕ να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους.
Πληρωμές σε πραγματικό χρόνο
Οι πληρωμές σε πραγματικό χρόνο επιτρέπουν τις άμεσες χρηματοοικονομικές συναλλαγές, και αυτό είναι κάτι σημαντικό με μεγάλη επίδραση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, οι πληρωμές σε πραγματικό χρόνο έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τις παραδοσιακές μεθόδους όπως τις επιταγές και τα μετρητά. Τα τελευταία χρόνια πολλές περιοχές της Ασίας έχουν επίσης υιοθετήσει αυτήν την τάση.
Η σημασία των πληρωμών σε πραγματικό χρόνο για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων είναι σημαντική. Οι ΜΜΕ συχνά χρειάζονται άμεση πρόσβαση στα κέρδη τους για να καλύψουν δαπάνες προμήθειας, κατασκευής, ενοικίων και λογαριασμών. Με τα κεφάλαια να εισρέουν στους λογαριασμούς τους άμεσα, μπορούν να διαθέσουν γρήγορα πόρους και να αντιμετωπίσουν επείγουσες οικονομικές ανάγκες.
Σήμερα, οι περισσότερες τράπεζες και πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών προσφέρουν άμεση πληρωμή κεφαλαίων, αν και αυτή η υπηρεσία συνοδεύεται συχνά με πρόσθετες χρεώσεις. Το myPOS, ένας διαχειριστής πληρωμών που εστιάζει κυρίως στις ΜΜΕ, ξεχωρίζει για την προσφορά δωρεάν άμεσου διακανονισμού κεφαλαίων. Η πλατφόρμα διασφαλίζει ότι οι έμποροι λαμβάνουν τα χρήματά τους εντός έως και 3 δευτερολέπτων αφότου ο πελάτης πληρώσει με την κάρτα του και μάλιστα χωρίς επιπλέον κόστος. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα πολύτιμο όφελος για τις ΜΜΕ, οι οποίες συχνά λειτουργούν κάτω από αυστηρούς οικονομικούς περιορισμούς.
Ολοκληρωμένες λύσεις πληρωμής
Σήμερα, η βελτιστοποιημένη διαχείριση των πληρωμών είναι ζωτικής σημασίας για τις ΜΜΕ, καθώς όχι μόνο τους επιτρέπει να ελαχιστοποιούν τα λάθη αλλά και να τονώνουν την αποτελεσματικότητα και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους. Καθώς περισσότεροι έμποροι επεκτείνουν τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο και μέσω ιστοσελίδων και εφαρμογών, η διαχείριση πολλαπλών καναλιών πωλήσεων έχει καταστεί μία αναγκαιότητα. Επιπλέον, οι σύγχρονοι καταναλωτές αναμένουν μια πολυκαναλική εμπειρία στους τρόπους πληρωμών, ωθώντας τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε αυτό.
Ωστόσο, για τους λιανοπωλητές μικρής κλίμακας με περιορισμένους πόρους, η διαχείριση πληρωμών σε διάφορα κανάλια μπορεί να είναι δύσκολη. Τα καλά νέα είναι ότι τα ολοκληρωμένα συστήματα πληρωμών δίνουν τη λύση, προσφέροντας μια ενοποιημένη πλατφόρμα που υποστηρίζει ποικίλες μεθόδους και εργαλεία πληρωμής.
Συνδυάζοντας την επεξεργασία πληρωμών, τη διαχείριση αποθέματος, την αναφορά και άλλες παρόμοιες λειτουργίες σε μια ενιαία πλατφόρμα, οι ΜΜΕ μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο, προσπάθεια και κόστος. Η ενοποίηση αυτή τους επιτρέπει να επικεντρωθούν στα σημαντικότερα επιχειρηματικά τους καθήκοντα, να αποφύγουν τα έξοδα εξωτερικών συστημάτων και να ελαχιστοποιήσουν τα σφάλματα.
Λύσεις SoftPOS
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, όταν οι ΜΜΕ απαιτούσαν ευέλικτες λύσεις για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών χωρίς να προσφύγουν σημαντικές επενδύσεις με υψηλά έξοδα, η βιομηχανία fintech εισήγαγε τη μέθοδο Tap to Pay. Αυτή η μέθοδος αφορά μια λύση SoftPOS (σημείο πώλησης λογισμικού) που μπορεί να μετατρέψει τα smartphone σε συσκευές πληρωμής.
Η βασική τεχνολογία πίσω από αυτήν την καινοτομία, είναι το Near Field Communication (NFC). Οι έμποροι πρέπει απλώς να εγκαταστήσουν μια εφαρμογή στην κινητή συσκευή τους και, στη συνέχεια, αυτή η εφαρμογή θα χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα NFC του τηλεφώνου για την ανάγνωση καρτών και την επεξεργασία συναλλαγών.
Οι υπηρεσίες SoftPOS είναι μια βολική λύση για τους εμπόρους. Ένα παράδειγμα αυτού είναι η λιανική και η επιτόπια παράδοση, συχνά χρησιμοποιώντας απλώς μία κινητή συσκευή που φέρει μαζί του ο διανομέας. Παρέχοντάς μια λύση πληρωμής που δεν απαιτεί επένδυση σε πρόσθετο υλικό, οι επεξεργαστές πληρωμών βοηθούν τις ΜΜΕ να βελτιστοποιήσουν το κόστος τους και να εξοικονομήσουν χρήματα σε πληρωμές με μετρητά ή τραπεζικά εμβάσματα.
Διασυνοριακές πληρωμές
Το διασυνοριακό εμπόριο συνδέεται συχνά με μεγάλες, εδραιωμένες επιχειρήσεις. Ωστόσο, με τα κατάλληλα εργαλεία και τους εταίρους, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) μπορούν και αυτές να αξιοποιήσουν τις παγκόσμιες αγορές.
Το διασυνοριακό εμπόριο παρουσιάζει μια σημαντική ευκαιρία εσόδων, αλλά συνοδεύεται από προκλήσεις. Οι ΜΜΕ πρέπει να πλοηγούνται σε διάφορους τύπους πληρωμών, να συμμορφώνονται με διάφορες κανονιστικές απαιτήσεις και να διασφαλίζουν την ασφάλεια για την προστασία των πελατών. Πρέπει επίσης να προσφέρουν τους τοπικούς τρόπους πληρωμής, τις γλώσσες και τα νομίσματά τους, καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών διαφέρουν ανά περιοχή.
Ευτυχώς, οι πάροχοι πληρωμών δίνουν λύσεις διασυνοριακών πληρωμών και βοηθούν τις ΜΜΕ να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις και να ξεκινήσουν τις πωλήσεις τους παγκοσμίως.
Τα εργαλεία ηλεκτρονικής πληρωμής, όπως οι σύνδεσμοι πληρωμής, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Δίνουν στους πελάτες μια ασφαλή πύλη πληρωμής χωρίς να χρειάζεται καν ιστότοπος. Οι σύνδεσμοι αυτοι μπορούν να σταλούν μέσω email και εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων ή να ενσωματωθούν στα προφίλ κοινωνικών δικτύων.
Οι πλατφόρμες fintech παρέχουν πλέον λογαριασμούς πολλαπλών νομισμάτων και διασφαλίζουν τη συμμόρφωση για τη διασυνοριακή επεξεργασία πληρωμών, απλοποιώντας περαιτέρω τις διεθνείς συναλλαγές για τις ΜΜΕ.
Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση
Τα τελευταία χρόνια, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση έχουν βρει ευρεία χρήση σε πολλούς τομείς και ο χρηματοοικονομικός κλάδος δεν αποτελεί εξαίρεση. Αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς αυτές οι τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσουν τις υπηρεσίες πληρωμών βελτιώνοντας τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και ενισχύοντας τη λειτουργική αποτελεσματικότητα.
Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση χρησιμοποιούν αλγόριθμους και στατιστικά μοντέλα για την εκτέλεση εργασιών όπως η ανάλυση δεδομένων, ο εντοπισμός απάτης και η αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι τα chatbots που χρησιμοποιούνται από εταιρείες πληρωμών και οι οικονομικές συμβουλευτικές υπηρεσίες που παράγονται από τεχνητή νοημοσύνη.
Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης στο fintech προβλέπεται να συνεχιστεί με αυξανόμενο ρυθμό, προσφέροντας βελτιωμένη διαχείριση κινδύνου και αυξημένη λειτουργική αποτελεσματικότητα. Αυτό θα έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στις ΜΜΕ. Οι έμποροι θα μπορούν να επωφελούνται από τις πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και πρόσθετες λειτουργίες, όπως εις βάθος αναλύσεις και αναφορές και βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών.