Αν και η πολύπλευρη χρήση των έξυπνων κινητών και η ενσωμάτωση χαρτών online και offline πλοήγησης, συμπίεσε δραματικά την παγκόσμια αγορά των φορητών συσκευών πλοήγησης υπό πίεση το 2014, μικρή βελτίωση παρατηρείται για το 2015.
Σύμφωνα με έκθεση της GfK, ενώ οι πωλήσεις σε τεμάχια μειώθηκαν κατά 21% στα 22 εκατ και σε αξία κατά 19% στα 2.7 δις €, η αγορά της Δυτικής Ευρώπης εμφανίζεται συγκριτικά με το σύνολο της αγοράς σημαντικά καλύτερη. Οι πωλήσεις σε κομμάτια μειώθηκαν κατά μόλις 8% στα 7.3 εκατ και σε αξία κατά 6% στα 1.3 δις €. Συνεπώς το επίπεδο της μέσης τιμής των συσκευών αυξήθηκε. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2015: εκτιμάται ότι θα πουληθούν 6.9 εκατ. τεμάχια (πτώση 6%) ενώ οι αξίες θα ανέλθουν στα 984 εκατ € (πτώση 5%).
Η αύξηση της τιμής της αγοράς είναι αποτέλεσμα διαφόρων καινοτομιών, όπως για παράδειγμα οι οθόνες έξι ιντσών που γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Σε αυτή την υποκατηγορία στο πρώτο εξάμηνο του 2015 σημειώθηκε αύξηση 52% σε κομμάτια, καθώς και μια αύξηση 48% σε επίπεδο αξίας, συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.
Συσκευές που διαθέτουν βελτιωμένες υπηρεσίες πληροφοριών κυκλοφορίας γίνονται επίσης όλο και πιο δημοφιλείς. Το πρώτο εξάμηνο του 2015, η συγκεριμένη αγορά μεγάλωσε κατά 24% σε τεμάχια ενώ κατά 20% σε επίπεδο αξίας, συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.
Υπάρχουν πολύ μεγάλες ευκαιρείες για μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς των συστημάτων πλοήγησης. Οι νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο τομέα των “Connected Cars” σηματοδοτούν νέες προκλήσεις και δυναμική αλλά συγχρόνως ενέχουν κινδύνους για την αγορά των συστημάτων πλοήγησης.