Αποτελέσματα της GfK TEMAX Ελλάδα για το 2ο τρίμηνο του 2015
Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 456 εκατομμύρια ευρώ για το 2ο τρίμηνο του 2015, αυξημένη κατά 12,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 2ο τρίμηνο του 2014. Η ελληνική αγορά για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –οι τηλεπικοινωνίες και οι μεγάλες οικιακές συσκευές – είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως οι κατηγορίες των φωτογραφικών ειδών, ηλεκτρικών καταναλωτικών αγαθών και των ειδών εξοπλισμού γραφείων και αναλώσιμων εμφάνισαν διψήφια πτώση.
Προϊόντα Πληροφορικής:διατηρήθηκε σε θετική τροχιά για δεύτερο τρίμηνο ο κλάδος της πληροφορικής
Με το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης να ολοκληρώνεται στο τέλος του Ιουνίου οι κατηγορίες που ήταν άμεσα συνδεδεμένες με την εν λόγω δράση (tablets και φορητοί υπολογιστές) επηρέασαν θετικά τον κλάδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αμφότερες τις κατηγορίες η άνοδος ήταν πιο έντονη στο πρώτο τρίμηνο, με την μέση τιμή να παραμένει σταθερή για τα tablets ενώ κατέγραψε σημαντική πτώση στους φορητούς υπολογιστές.
Τέλος με θετικό πρόσημο έκλεισε και το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς για πληκτρολόγια και κάμερες.
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: σημαντική πτώση μέσης τιμής δεν βοήθησε στην διατήρηση της ανόδου
Μετά από αρκετά συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου σημείωσαν πτωτική πορεία στο δεύτερο τρίμηνο. Σε αυτό συμμετείχαν και η κατηγορία των πολυμηχανημάτων αλλά και αυτή των εκτυπωτών.
Σημαντικό γεγονός για την εν λόγω αγορά, αποτελεί ασφαλώς η συνεχιζόμενη πτώση μέσης τιμής και για τις δύο κατηγορίες, με τα πολυμηχανήματα να παρουσιάζουν πιο έντονα ποσοστά μεταβολής τα οποία ξεπέρασαν το 10%.
Φωτογραφικά Είδη:περαιτέρω πίεση για τον κλάδο
Συνεχίζεται η πτώση για τα Φωτογραφικά Είδη σε διψήφια ποσοστά για ένα ακόμα τρίμηνο. Σημαντική εξέλιξη στην μέχρι τώρα πορεία του κλάδου των φωτογραφικών αποτελεί το γεγονός ότι ο ρυθμός ανόδου των μηχανών με αποσπώμενους φακούς μειώνεται από τρίμηνο σε τρίμηνο με το φαινόμενο να γίνεται πιο έντονο όσο πλησιάζουμε στο τέλος του δευτέρου τριμήνου.
Τηλεπικοινωνίες: παρέμεινε ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα για ακόμα ένα τρίμηνο
Η συνεχιζόμενη προτίμηση των καταναλωτών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα σε υψηλότερα επίπεδα μέσης τιμής έχουν οδηγήσει σε σημαντική άνοδο την υποκατηγορία. Σε αυτό βέβαια θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα της κινητής τηλεφωνίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Αναφορικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες τα ακουστικά επωφελήθηκαν από την πορεία της κινητής τηλεφωνίας διατηρώντας το θετικό πρόσημο ενώ πτώση κατέγραψαν μετά από αρκετά τρίμηνα τα σταθερά τηλέφωνα.
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα:αρνητικό πρόσημο μετά από έναν χρόνο ανάκαμψης
Πτώση κατέγραψε ο τζίρος σαφώς επηρεαζόμενος από την αρνητική πορεία της τηλεόρασης. Η εικόνα αυτή οφείλεται – μεταξύ άλλων – στην σύγκριση με τον περσινό Ιούνιο όπου είχαμε την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλου Ποδοσφαίρου, που οδήγησε σε εκτόξευση των πωλήσεων της Τηλεόρασης.
Στον αντίποδα, θετικά κινήθηκαν κατηγορίες όπως οι κονσόλες παιχνιδιών, οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες καθώς επίσης και οι συσκευές αποθήκευσης όπως οι κάρτες μνήμης και τα usb.