Η IFA 2014 διεξάγεται βέβαια το Σεπτέμβρη στο Βερολίνο, όμως αυτές τις μέρες γίνεται στην Τουρκία η επίσημη συνέντευξη Τύπου, αρκετό καιρό πριν το μεγάλο συνέδριο, δίνοντάς μας μια γεύση για το τι θα επακολουθήσει στο χώρο των consumer προϊόντων τα επόμενα τρίμηνα και ποιές είναι οι τάσεις της αγοράς.
Grundig, Philips, Vestel είναι κάποιοι από τους κατασκευαστές/παρόχους που άνοιξαν τις παρουσιάσεις τη Πέμπτη, δίνοντας βάρος στο Connected Home, τη σαρωτική εξάπλωση των mobiles (2.000 smartphones πωλούνται παγκοσμίως κάθε λεπτό που περνά!) αλλά και τις πάντα επίκαιρες Smart TVs, με ή χωρίς κυρτές οθόνες.
Χαρακτηριστική είναι η αύξηση του τζίρου των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων την τελευταία πενταετία, ξεπερνώντας τους παραδοσιακά ισχυρούς τομείς των Consumer Electronics αλλά και του IT. Με αυτούς τους ρυθμούς, αναμένεται να διατεθούν παγκοσμίως πάνω από 1,5 δις smartphones το 2015!
Όλα, όμως, σε ένα ευρύ πλαίσιο, αυτό του Μεγάλου Ψηφιακού Κόσμου, στον οποίο όλες οι συσκευές συνεργάζονται και επικοινωνούν μεταξύ τους και στον οποίο το “mobile” από το “home” δεν είναι δύο ξεχωριστές έννοιες, αλλά έρχονται πολύ πιο κοντά, διατηρώντας όμως τις ιδιαιτερότητές τους.
Το 4Κ εξακολουθεί να προωθείται σαν ένα από τα “next big things”, παρέα με το smart home, τις smart TVs, τα fitness trackers, ενώ, σε πείσμα πολλών, ο χρόνος τηλεθέασης παγκοσμίως αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, διατηρώντας τις τηλεοράσεις υψηλά στην ατζέντα των κατασκευαστών.
Ειδικά τώρα, που μπήκε στο παιχνίδι και η Κίνα, με τη μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση και αγορά νέων TV sets την τελευταία τριετία. Μιλάμε για απίστευτη πρόσκληση και εξαιρετική ευκαιρία! Ωστόσο, δεν υπάρχει ο ίδιος ενθουσιασμός για νέα form factors, όπως το 21:9 και τις κυρτές τηλεοράσεις, τουλάχιστον προς το παρόν, ενώ οι OLED κινούνται και θα συνεχίζουν να κινούνται στα ρηχά λόγω κόστους, αντιπροσωπεύοντας το 0,1% της αγοράς.
Εικόνα και ήχος πάνε μαζί, όμως, και οι εξελίξεις στην αγορά συμπαρασύρουν τη ζήτηση για συσκευές που παράγουν ήχο υψηλής ποιότητας, ιδίως ό,τι έχει να κάνει με connected audio (bluetooth/Wi-Fi) και τις ολοένα πιο δημοφιλείς “soundbars”. Μετά από μια μικρή περίοδο πτώσης το 2013, η αγορά των headsets παρουσιάζει έκρηξη εκ νέου, παρά με τις υπόλοιπα sound devices.
Βάρος δίνεται και στην η αγορά των οικιακών συσκευών, από τις κλασικές «λευκές» συσκευές όπως πλυντήρια και κουζίνες, μέχρι τις μικρότερες ηλεκτρικές συσκευές, στις οποίες εμφανίζονται αρκετά νέα είδη τα τελευταία χρόνια. Εμφανής η τάση για μείωση των ατόμων ανά νοικοκυριό παγκοσμίως, με τις προβλέψεις να δείχνουν αύξηση των “singles” που μένουν στο δικό τους σπίτι, προφανώς με τις αντίστοιχες επιπτώσεις και στο είδος των ηλεκτρικών συσκευών που τους ενδιαφέρουν.
Και πάλι η «ανάπτυξη» έρχεται από τις έντονα αναπτυσσόμενες αγορές, δηλαδή την Κίνα, την Ινδία, τη Λατινική Αμερική, ενώ τα στοιχεία του NPD είναι μάλλον αμείλικτα για την χώρα μας. Μαζί με την Ισπανία παραμένει σε αρνητικό πρόσημο, ενώ η βορειοανατολική Ευρώπη, η Τουρκία, η Ρωσία, δείχνουν ακριβώς το αντίθετο.