Σημαντικές καθυστερήσεις που πιθανότατα θα έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια κονδυλίων του ΕΣΠΑ παρατηρούνται στην υλοποίηση του έργου ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) Rural Broadband, Ανάπτυξη Ευρυζωνικών Υποδομών σε Αγροτικές Λευκές Περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας, συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι καθυστερήσεις οφείλονται στη γραφειοκρατία καθώς το έργο υπόκειται σε αδειοδοτήσεις, ενώ το τελευταίο διάστημα στους αναδόχους έχει προστεθεί και ο πονοκέφαλος των περιορισμών κεφαλαίου που επηρεάζει τις προμήθειες υλικών.
Βάσει της σύμβασης μέχρι το τέλος του 2015 θα πρέπει να έχει επιτευχθεί πληθυσμιακή κάλυψη 30% (στις περιοχές που αφορά το έργο) κάτι που πιθανότατα δεν θα καταστεί δυνατό. Το έργο ολοκληρώνεται στο τέλος του 2016. Το βασικό πρόβλημα που θα προκύψει από τις καθυστερήσεις είναι πως εφόσον χαθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ θα χρειασθεί μεγαλύτερη χρηματοδότηση από το ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014 – 2020) το οποίο ωστόσο ενδέχεται να μην είναι σε θέση να καλύψει όλα τα έργα «γέφυρα».
Με βάση τα στοιχεία που συνέλεξε το infocom.gr κατά την υποβολή των Αιτήσεων – Τεχνικών Φακέλων στις Τεχνικές Υπηρεσίες ορισμένων Δήμων και Περιφερειών οι ανάδοχοι αντιμετώπισαν πλήθος προβλημάτων αναφορικά με την αδειοδότηση του δικτύου Οπτικών Ινών. Μεταξύ άλλων:
- Απαίτηση αλλαγής Τεχνικών Προδιαγραφών Έργου: Οι Τεχνικές Υπηρεσίες ορισμένων Δήμων (Δήμος Βόλου, Δήμος Λάρισας ) ζήτησαν αλλαγή των Τεχνικών προδιαγραφών της εκσκαφής του χάνδακα, σαν προϋπόθεση για την χορήγηση της άδειας διέλευσης.
- Έκδοση άδειας διέλευσης με υπολογισμό τελών ο οποίος δεν ακολουθεί την ισχύουσα νομοθεσία: Συγκεκριμένα για το Δ. Ξηρομέρου, εκδόθηκε η άδεια εκσκαφής με υπολογισμό τελών που δεν ακολουθεί τη νομοθεσία. Για τη διόρθωση της απόφασης, ζητήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση να κατατεθεί προσφυγή, όπως και έγινε.
- Καθυστερήσεις εξέτασης φακέλων από το αρμόδιο Τεχνικό Τμήμα: Οι Τεχνικές Υπηρεσίες ορισμένων Περιφερειών (ΠΕ Εύβοιας, ΠΕ Φωκίδας, ΠΕ Θεσπρωτίας, ΠΕ Αρτας , ΠΕ Τρικάλων, ΠΕ Σάμου) αλλά και Δήμων ( Δ. Αγρινίου, Δ. Ναυπακτίας, Δ. Ναυπακτίας-Βόνιτσας, Δ. Τρικκαίων, Δ. Φαρκαδόνας) καθυστέρησαν χωρίς να προβάλλουν κάποιο ιδιαίτερο λόγο την εξέταση του Τεχνικού Φακέλου που τους υποβλήθηκε με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλη αναμονή στην τελική απόφαση της αδειοδότησης.
Επίσης κατά την υποβολή Αιτήσεων Αδειοδότησης σε κάποιες Εφορείες Αρχαιοτήτων υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην εξέταση του φακέλου πιθανότατα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού ή και λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών σύστασης των τοπικών συμβουλίων Αρχαιοτήτων ( Άρτας, Φωκίδας, Λευκάδος, Μαγνησίας, Εύβοιας, Κέρκυρας, Λάρισας ).
Όπως εκτιμάται οι παραπάνω λόγοι συνέβαλαν στο να καθυστερήσουν οι αδειοδοτήσεις τουλάχιστον τρεις μήνες πέραν του προβλεπόμενου χρόνου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υλοποίηση του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι η Ανάπτυξη Ευρυζωνικών Υποδομών σε Αγροτικές Λευκές Περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας έχει χωριστεί σε τρία τμήματα: Ο ΟΤΕ έχει αναλάβει τις περιοχές Θράκης, Μακεδονίας, δυτικής Ηπείρου, Βορείου Αιγαίου, η κοινοπραξία των Intrakat – Intracom Holdings – Hellas On Line Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, νότια Ήπειρο, Εύβοια, Κυκλάδες και επίσης ο ΟΤΕ τις περιοχές Πελοποννήσου, κεντρικής Στερεάς, Δωδεκανήσου και Κρήτης.