Οι υπηρεσίες διασύνδεσης κατά την διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων θα αποτελέσουν μέχρι το 2020 μια ξεχωριστή αγορά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με έρευνες.
Ήδη στην Βόρεια Αμερική υπάρχει ραγδαία ανάπτυξη των υπηρεσιών διασύνδεσης των επιβατών αεροσκαφών. Η επιτυχία του δικτύου Αέρος-Εδάφους «GoGo», έχει αναγκάσει την ΑΤ&Τ, έναν από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς παγκοσμίως, να επενδύσει στην ανάπτυξη ενός νέου, ανταγωνιστικού δικτύου κινητών επικοινωνιών.
Στην Ευρώπη, η Inmarsat ανακοίνωσε την κατασκευή ενός νέου, υβριδικού δικτύου για την παροχή ευρυζωνικής σύνδεσης στα αεροπλάνα, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες που μετακινούνται εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης να απολαμβάνουν εν πτήση, υψηλής ποιότητας σύνδεση στο internet μέσω WiFi.
Η λειτουργία του δικτύου θα υποστηρίζεται από κεραίες κινητής τηλεφωνίας που βρίσκονται στο έδαφος και θα υποστούν ειδικές τροποποιήσεις για να εκπέμπουν σήμα προς τον ουρανό και από υφιστάμενους και νέους δορυφόρους.
Εκτός των άλλων, μέσω του νέου, υβριδικού δικτύου της Inmarsat, θα δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνικών συνομιλιών υψηλής αξιοπιστίας που μπορούν χρησιμοποιηθούν από κυβερνητικές υπηρεσίες σε καταστάσεις υψίστης ασφαλείας, έκτακτης ανάγκης, ή αντιμετώπισης καταστροφών.
Η εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την BritishAirwaysγια την πιλοτική εφαρμογή του εγχειρήματος.
Σημαντικό κομμάτι του νέου δικτύου θα αποτελέσει ο HELLAS SAT3 – IS, ο νέος δορυφόρος στον οποίο θα επενδύσουν από κοινού η Βρετανική εταιρεία δορυφορικών τηλεπικοινωνιών με την HellasSat, και θα φέρει εξοπλισμό που θα εξυπηρετεί διπλή χρήση:
- Τις κινητές δορυφορικές υπηρεσίες S Band της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Europa Sat), οι οποίες αναπτύσσονται μετά την αδειοδότηση του Inmarsat από την Ε. Ε. τον Μάιο του 2009, με σκοπό την παροχή δορυφορικών υπηρεσιών διασύνδεσης αεροπορικών επιβατών σε Πανευρωπαϊκή κάλυψη.
- Την εγκατάσταση 44 αναμεταδοτών με την ονομασία Hellas Sat 3, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για την αντικατάσταση του υφιστάμενου δορυφόρου Hellas Sat 2 και για την περαιτέρω ανάπτυξη των δορυφορικών επικοινωνιών της Hellas Sat.
Το κόστος κατασκευής του δορυφόρου που ανέλαβε η γαλλική εταιρεία Thales Alenia Space, ανέρχεται στα 280 εκατ. ευρώ, ενώ η εκτόξευσή του προγραμματίζεται εντός του 2016.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellas Sat Χριστόδουλο Πρωτοπαπά: «ο HELLAS SAT3 – IS θα ελέγχεται από ελληνικό έδαφος, από τους μηχανικούς μας και θα εξυπηρετήσει τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες μας με επιπλέον δορυφορική χωρητικότητα. Σκοπεύουμε να εκτοξεύσουμε εντός του 2017 ακόμα ένα δορυφόρο με την ονομασία HELLAS SAT 4 με ευρεία και ισχυρή δορυφορική κάλυψη στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική για πολλαπλές και καινοτόμες υπηρεσίες δεδομένων και δορυφορικής τηλεόρασης».