Η ανοδική τάση στις πωλήσεις των tablets συνεχίστηκε και το γ’ τρίμηνο του 2011 και τα στοιχεία της IDC κάνουν λόγο για άνοδο στην παγκόσμια αγορά της τάξεως του 23,9% σε σχέση με το β’ τρίμηνο. Συνολικά, σε παγκόσμιο επίπεδο διετέθησαν 18,1 εκατ. tablets, αριθμός κατά 264,5% υψηλότερος σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2011.
Όμως, δεν είναι όλα τα νούμερα ρόδινα. Τα 18,1 εκατ. τεμάχια είναι κατά 5,8% χαμηλότερα των προβλέψεων της IDC για πωλήσεις 19,2 εκατ. συσκευών. Βέβαια, η IDC αναμένει ότι οι πωλήσεις του δ’ τριμήνου θα κινηθούν σε υψηλά επίπεδα και συνολικά όλο το 2011 θα διατεθούν τελικώς 63,3 εκατ. tablets, έναντι 62,5 εκατ. που ήταν την προηγούμενη χρονιά. Στην Ελλάδα υπενθυμίζεται ότι πωλούνται περίπου 13-15.000 tablets το τρίμηνο.
Η Apple, όπως είναι αναμενόμενο, συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά με πωλήσεις 11,1 εκατ. iPads και ένα μερίδιο που έφθασε στο 61,5% το γ’ τρίμηνο, ελαφρά πεσμένο σε σχέση με το 63,3% του β’ τριμήνου. Η πτώση είναι επίσης αναμενόμενη καθώς ενισχύεται η θέση του Android και της Google. Στη 2η θέση ήταν η Samsung με ένα μερίδιο της τάξεως του 5,6%, ενώ η έκπληξη ήταν η τρίτη θέση της ΗΡ με το TouchPad, το οποίο αποσύρεται. Επειδή, όμως, αποσύρεται, η ΗΡ το έβγαλε σε μία τρομερή προσφορά της τάξεως των 99 δολαρίων και ξεπούλησε 900.000 κομμάτια, δείχνοντας ότι η προσιτή τιμή είναι κλειδί. Στην τέταρτη θέση ήταν η Barnes & Noble (σ.σ. ο κύριος ανταγωνιστής της Amazon στα online βιβλιοπωλεία) με το Nook Color με 4,5% μερίδιο αγοράς και την πεντάδα συμπλήρωσε η Asus με 4%.
Στο δ’ τρίμηνο αναμένονται αλλαγές, καθώς το Kindle Fire της Amazon πάει πολύ καλά και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα φέρει την εταιρεία στη δεύτερη θέση, ενώ θα βοηθήσει και το Android να αυξήσει το μερίδιο του από 32%-33% σε επίπεδα άνω του 40%.