Ένα ακόμη πιο σοβαρό θέμα συζητείται στις αίθουσες του MWC. Oι πάροχοι δικτύου δεν χάνουν ευκαιρία να δηλώσουν ότι έχουν ήδη ξεκινήσει επαφές μεταξύ τους, με σκοπό ένα νέο κύκλο συγχωνεύσεων που θα τους επιτρέψει να ανέβουν ένα ακόμα σκαλοπάτι στην κλίμακα της οικονομίας και να πετύχουν ευρύτερες οικονομίες κλίμακος. Όλοι οι πάροχοι επικαλούνται αυτή την αναγκαιότητα και κανείς δεν παραλείπει να επισημάνει το ρόλο που έχουν οι ρυθμιστικές αρχές σε αυτό το εγχείρημα. Αυτή τη φορά όμως φροντίζουν να διατυπώσουν τις απόψεις τους με λιγότερο τελεσιγραφικό ύφος και σαφώς κομψότερα, αφού οι ρυθμιστικές αρχές και ειδικότερα η Σιδηρά Κυρία της Ε.Ε. Ν.Kroes, έχει αποδείξει ότι δε σηκώνει λεονταρισμούς, ενώ και ο δικός μας Λεωνίδας βρίσκεται εδώ και με την ιδιότητα του προέδρου του BEREC, που όπως και να το κάνουμε έχει πλέον άλλη βαρύτητα.
Επίσης, οι πάροχοι ομονοούν στο γεγονός ότι τα πάσης φύσεως Mobile Data θα ξεπεράσουν μέχρι την επόμενη πενταετία τα έσοδα από τη φωνή. Αυτό σημαίνει ότι το πέρασμα στο LTE είναι αναγκαίο. Σε αυτό το σημείο όμως αρχίζουν τα προβλήματα, διότι τον μεν πνεύμα πρόθυμο, το δε budget ασθενές. Και δεν μιλούν μόνο για το κόστος της αναβάθμισης των δικτύων, αλλά κυρίως για το κόστος απόκτησης νέου φάσματος που θα φιλοξενήσει το LTE. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σήμερα, μόλις το 1% της Ευρώπης των 27 έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες LTE, ενώ ακόμη και μέχρι το 2017 η κάλυψη δεν αναμένεται να υπερβεί το 20%. Το ψηφιακό μέρισμα σκοντάφτει, όχι μόνο στο κόστος απόδοσης των αδειών, αλλά και στο πολυδαίδαλο νομικό και τεχνικό πλαίσιο που η κάθε χώρα μέλλον πρέπει να επιλύσει τις ενδοσυνοριακές εναέριες συγκρούσεις μεγακύκλων μεταξύ χρηστών του φάσματος (τηλεοπτικοί σταθμοί, στρατιωτικές υπηρεσίες, υπηρεσίες ασφαλείας κ.α.) αλλά και τις διασυνοριακές παρεμβολές μεταξύ κρατών-μελών. Αυτός είναι και ο λόγος που 18 από τις 27 χώρες, ζήτησαν παράταση στη διαδικασία κατανομής φάσματος, αφού δεν κατέστη δυνατό να πετύχουν το στόχο της 1ης Ιανουαρίου 2013.