Σε έρευνα που διενέργησε η Vison Mobile και παρουσίασε στη συνάντηση Developer Economics 2012, αντικείμενο ήταν τα έσοδα από apps και πώς αυτά διαφέρουν στις διαφορές πλατφόρμες. Η μελέτη αποκάλυψε ότι, συνολικά, περίπου οι μισοί από όλους τους προγραμματιστές apps που ενδιαφέρονται να κάνουν τα χρήματα, τελικά δεν κερδίζουν ένα εισόδημα διαβίωσης, δηλαδή πάνω από το “όριο της φτώχειας”, των 500 δολαρίων ανά μήνα για κάθε εφαρμογή. Φυσικά το πραγματικό όριο της φτώχειας ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των χωρών και των ηπείρων. Για παράδειγμα τα $ 500 το μήνα δεν θα μπορούσε ούτε κατά διάνοια να θεωρηθεί αρκετό εισόδημα για ένα προγραμματιστή στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ αντίθετα θα μπορούσε να είναι περισσότερο από αρκετό για έναν προγραμματιστή που κατοικεί στο Bangalore της Ινδίας, όπου το μέσο κόστος ζωής είναι μικρότερο από ένα τρίτο, του παγκόσμιου μέσου όρου.
Αλλά τελικά ποιοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν πόσα χρήματα θα παράγει μία εφαρμογή; H Vision Mobile , εξέτασε την κατανομή των εσόδων από κάθε πλατφόρμα και το μοντέλο των εσόδων ανά εφαρμογή και προσδιόρισε τους βέλτιστους συνδυασμούς που παράγουν το υψηλότερο μέσο έσοδο ανά app ανά μήνα. Πέρα από τα βασικά , η ανάλυσή προχωρά λίγο παραπέρα και να ταυτοποιήσουμε τυχόν άλλους παράγοντες που έχουν σημασία, και συμμετέχουν στη δημιουργία εσόδων. Καθ ‘όλη τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, αποκλείστηκαν ακραίες περιπτώσεις που αλλοίωναν τα στατιστικά αποτελέσματα.
Στατιστικό αποτέλεσμα.
Οι προγραμματιστές που δουλεύουν μόνοι, κερδίζουν λιγότερα από αυτούς που δουλεύουν για λογαριασμό πελατών.
Η μελέτη έδειξε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των προγραμματιστών που εργάζονται για τα δικά τους projects και εκείνων που εργάζονται για πελάτες, είτε ως άμεσοι υπάλληλοι ή για λογαριασμό εργολάβων.
Οι προγραμματιστές που εργάζονται σε ατομικό επίπεδο ή ως ατομικές επιχειρήσεις, αναφέρουν ως μέσο έσοδο ανά εφαρμογή που παράγουν, μόλις το 30% των εσόδων που αναφέρουν οι απασχολούμενοι σε μόνιμη βάση για λογαριασμό πελάτη.
Η ερμηνεία σε αυτό το αποτέλεσμα, θα μπορούσε να είναι ότι, οι προγραμματιστές που εργάζονται για πελάτες, μπορεί στην πράξη να μη γνωρίζουν τα πραγματικά έσοδα που παράγει η εφαρμογή τους. Έτσι, ίσως να πρόκειται απλά για μία εκτίμηση που κάνουν οι ίδιοι ή απλά ότι ως έσοδο να αναφέρουν τη μισθοδοσία τους, που όμως είναι ανεξάρτητη με το έσοδο που παράγουν οι εφαρμογές τους.
Στατιστικό αποτέλεσμα.
Οι εφαρμογές για οικονομικά και κτηματομεσιτικά πληρώνουν καλά
Εστιάζοντας σε επιμέρους κλάδους εφαρμογών που αναπτύσσονται για πελάτες και εξαιρώντας τις εφαρμογές που αναπτύσσουν προγραμματιστές που εργάζονται μόνο για τα δικά τους σχέδια, η Vision Mobile εντοπίζει μεγάλη διακύμανση μεταξύ διαφορετικών κλάδων και τομέων. Οι Υπηρεσίες πληροφορικής & τα Παιχνίδια, έχουν κατά μέσο όρο, μηνιαίο έσοδο ανά εφαρμογή, περίπου 1.500 δολάρια, δηλαδή λιγότερα ακόμα και από το μισό των αντίστοιχων εσόδων app ανά μήνα που δημιουργούνται από τραπεζικές/οικονομικές εφαρμογές ή εφαρμογές που αφορούν αγοραπωλησίες ακινήτων.
Στα παιχνίδια και το λογισμικό, τα έσοδα είναι, σε μεγάλο βαθμό, από τις πωλήσεις app το οποίο συνήθως είναι η κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα. Σε άλλες κάθετα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως οι τράπεζες και το real-estate, οι εφαρμογές απλώς συμπληρώνουν την επιχείρηση, έτσι ώστε τα έσοδα των προγραμματιστών δεν είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα έσοδα που προέρχονται από τις εφαρμογές.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το μέσο έσοδο ανά κατηγορία, όπως αποτυπώνεται στη μελέτη είναι σημαντικά υπερτιμημένα, καθότι επηρεάζονται από τα κορυφαία εισοδήματα μερικών εφαρμογών, δηλαδή δεν είναι αντιπροσωπευτικά των τυπικών εσόδων. Ωστόσο, είναι αρκούντως αναλογικά, ώστε να λειτουργούν επαρκώς για τις ανάγκες της σύγκρισης.
Στατιστικό αποτέλεσμα.
Οι Εφαρμογές Επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν τον πίνακα των εσόδων
Εξετάστηκαν επίσης τα έσοδα που παράγονται από διάφορους τύπους εφαρμογών. Και πάλι για λόγους στατιστικής ομοιογένειας έχουν απομακρυνθεί οι ακραίες τιμές, δηλαδή το top 5% σε κάθε κατηγορία. Οι σαφείς νικητές εδώ είναι οι εφαρμογές Επικοινωνιών και Κοινωνικής Δικτύωσης όπως το Skype και το WhatsApp για παράδειγμα, οι οποίες δημιούργησαν – κατά μέσο όρο- 20% περισσότερο έσοδο ανά μήνα τα έσοδα από την επόμενη καλύτερη κατηγορία, Ιατρικές εφαρμογές και fitness.
Αυτό μπορεί να αποδοθεί στην προστιθέμενη αξία που δίνουν οι επικοινωνίες και η παροχή κοινωνικών υπηρεσιών, οι οποίες ενισχύουν σημαντικά τη βάση χρηστών, δηλαδή παράγουν υψηλή συμμετοχή αφού οι εφαρμογές αυτής της κατηγορίας διαχέονται μέσα από τα κανάλια social media.
Η κατηγορία των εφαρμογών που λειτουργούν ως χρηστικά εργαλεία, από την άλλη πλευρά, εμφανίζει πολύ αδύναμα αποτελέσματα, αφού απευθύνονται ατομικά και αποσπασματικά στους χρήστες. Επίσης συνήθως δεν διαθέτουν κανάλια ευρείας διάδοσης, ενώ στη μεγάλη τους πλειοψηφία αφορούν εξειδικευμένες ανάγκες και άρα εμφανίζουν πολυδιάσπαση.
Στατιστικό αποτέλεσμα.
Ο χρόνος που αφιέρωσαν οι προγραμματιστές αποδίδει σε έσοδο
Ένα ακόμη αποτέλεσμα που προέκυψε είναι ότι τα έσοδα επηρεάζονται από το χρόνο που χρειάζεται για να αναπτυχθεί μια εφαρμογή. Περισσότερος χρόνος ανάπτυξης θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα αυστηρότερο έλεγχο της λειτουργικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας της εφαρμογής. Έτσι, όπως ήταν αναμενόμενο, όσο περισσότερο χρόνο ξοδεύουν στις εφαρμογές τους οι προγραμματιστές, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να κεφαλαιοποιήσουν την προσπάθειά τους αυτή. Εφαρμογές που η επένδυση σε εργασία ήταν 7-12 ανθρωπομήνες παράγουν κατά μέσο όρο 11 φορές περισσότερα έσοδα από ότι εφαρμογές που αναπτύχθηκαν σε λιγότερο από 30 ανθρωποημέρες.
Όλα τα παραπάνω αποτελέσματα δεν λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις σε χρόνο που επιφέρει η ανάπτυξη σε διαφορετικά λειτουργικά, δηλαδή παρουσιάζουν δεδομένα από όλες τις πλατφόρμες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν διαφοροποιήσεις από πλατφόρμα σε πλατφόρμα. Για παράδειγμα, αν γίνει μία αντιπαραβολή των αποτελεσμάτων διαχωρίζοντας τα βασικά λειτουργικά iOS και Android, παρατηρούμε ότι υπάρχουν αρκετές διαφορές σε σχέση με το μέσο αποτέλεσμα.
Στατιστικό αποτέλεσμα.
Η χώρα έχει σημασία
Υπάρχουν σημαντικές διαφορές όσον αφορά τις δυνατότητες των εσόδων μεταξύ των χωρών. Οι developers στις ΗΠΑ παράγουν το 40% περισσότερα έσοδα ανά μήνα ανά εφαρμογή από τους προγραμματιστές στο Ηνωμένο Βασίλειο και σχεδόν 5 φορές από τους προγραμματιστές στην Κίνα.
Οι διαφορές αυτές συνδέονται με το βαθμό διείσδυσης των smartphones ανά χώρα, με τους περιφερειακούς κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες, την εξοικείωση με τα smartphones και τις καταναλωτικές συνήθειες. Ωστόσο, οι προγραμματιστές που βασίζονται σε μια δεδομένη χώρα δεν στοχεύουν μόνο στον πληθυσμό της χώρας αυτής. Για παράδειγμα, το 40% των προγραμματιστών στη Νότια Αμερική βλέπουν υψηλή ζήτηση για τις εφαρμογές τους η οποία προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική. Έτσι, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπαίνουν στο παιχνίδι, όπως η τιμολόγηση: προγραμματιστές σε χώρες με χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα μπορούν να τιμολογήσουν τις εφαρμογές τους πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με προγραμματιστές από πλουσιότερες χώρες με υψηλότερο κόστος διαβίωσης.
Εκτός από τους παράγοντες που παρουσιάζονται εδώ, υπάρχουν και πολλές άλλες μεταβλητές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα έσοδα από εφαρμογές, όπως η στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές, την εμπειρία του χρήστη και την ανάπτυξη διαύλων μάρκετινγκ.