Σε μια αποκλειστική συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια MWC24, ο Jefferson Wang, Global Technology Convergence Lead της Accenture, μίλησε στο Infocom για την τρέχουσα κατάσταση και τη μελλοντική πορεία των τηλεπικοινωνιών, αναλύοντας την συσχέτιση μεταξύ της τεχνολογικής εξέλιξης και των απαιτήσεων της αγοράς. Σημείωσε, παράλληλα, πως «ως management consultants, η δουλειά μας ήταν πάντα να βρίσκουμε τις ανεπάρκειες σε μια διαδικασία και να τη βελτιστοποιούμε. Τώρα, περνάμε από την αυτοματοποίηση στη νοημοσύνη».
Ο Wang αναφέρθηκε στους τρεις κύριους θεματικούς πυλώνες της παρουσίας της Accenture στο MWC24, φέρνοντας στο προσκήνιο το στρατηγικό όραμα της εταιρείας. «Η Accenture έχει τρία μεγάλα themes στο MWC φέτος», σημείωσε, διευκρινίζοντας πως αυτά αφορούν στην ανάπτυξη ενός «ψηφιακού πυρήνα», στη δημιουργία νέων εμπειριών και στο μέλλον των τεχνολογιών δικτύου – θέματα που ενσωματώνουν μια σειρά προκλήσεων και ευκαιριών. Βασικό συστατικό και των τριών, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η generative τεχνητή νοημοσύνη – ένα θέμα που απασχόλησε πολλές εταιρείες κατά τη διάρκεια της φετινής έκθεσης.
Ο «ψηφιακός πυρήνας», όπως περιγράφεται από τον Wang, είναι ζωτικής σημασίας για επιχειρήσεις από διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των τηλεπικοινωνιών, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και της μεταποίησης. Αυτός ο «πυρήνας» στηρίζει την ανάγκη για μια «νέα άποψη του τι είναι τα συστήματα cloud και edge», υπογραμμίζοντας τη σημασία των δεδομένων, της εφαρμογής της AI και της ασφάλειας. Η ουσία αυτής της προσέγγισης είναι να προσφέρει insights και λύσεις, χαρακτηριστικά ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας σε μια ψηφιακή οικονομία που κινείται με γρήγορους ρυθμούς.
Για τον τρόπο με τον οποίο η generative AI ενσωματώνεται σε θέματα που σχετίζονται με τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, ο Wang επισήμανε τις μετασχηματιστικές δυνατότητες της για τη δημιουργία νέων αλληλεπιδράσεων με τους καταναλωτές. Αυτή η εστίαση είναι ιδιαίτερα σημαντική για την B2C πλευρά της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, ενός τομέα που έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μια σειρά σημαντικών προκλήσεων, όσον αφορά στη διαφοροποίηση των προϊόντων και την πρόταση αξίας, τόσο στην εποχή του 4G όσο και σήμερα, με το 5G.
Αναφερόμενος στον τρίτο θεματικό πυλώνα της Accenture στο MWC24, που σχετίζεται με το μέλλον των δικτύων, εμβάθυνε στη στρατηγική σημασία της κατανόησης της «ταυτότητας» που δημιουργείται για τον πελάτη. «Το πλεονέκτημά σας είναι ότι έχετε την ταυτότητα και την πρόσβαση στον πελάτη», υπογράμμισε, αναφερόμενος στη δυνατότητα των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών να αξιοποιήσουν αυτό το χαρακτηριστικό για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, ενισχύοντας, έτσι, τον κεντρικό ρόλο που έχει το δίκτυο για την ενίσχυση του consumer engagement.
Ο Wang επισήμανε τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, όχι μόνο για το καταναλωτικό περιβάλλον, αλλά και για τις εταιρικές εφαρμογές. Τόνισε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στην ανάπτυξη τεχνολογιών όπως τα ιδιωτικά δίκτυα 5G για βιομηχανικές και απομακρυσμένες λειτουργίες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για υλοποιήσεις δικτύων «με χειρουργική ακρίβεια» – μια στρατηγική που φέρνει στο προσκήνιο τη διαφοροποίηση που πρέπει να υπάρξει, ανάλογα με τς ανάγκες του εκάστοτε τομέα.
Η συζήτηση έθιξε, επίσης, τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη διαχείριση του δικτύου, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογικές εξελίξεις εξορθολογίζουν τις διαδικασίες και ενισχύουν την αποτελεσματικότητα. «Ο παράγοντας τεχνητή νοημοσύνη μπορεί, επίσης, να είναι σε πολλές από τις λειτουργίες» του connectivity, υποστήριξε, δίνοντας έμφαση στη στροφή προς την αυτοματοποίηση των μεθόδων παρακολούθησης και διαχείρισης δικτύου, για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πολυπλοκότητας και ζήτησης.
Καθώς η βιομηχανία κοιτάζει, πλέον, πέρα από τα δίκτυα πέμπτης γενιάς, ο Wang αναφέρθηκε στη μετάβαση προς το 6G και τις προκλήσεις που φέρνει στο προσκήνιο, θέτοντας μια προβοκατόρικη ερώτηση – όπως ο ίδιος την χαρακτήρισε: «πότε θα εισέλθουμε σε ένα δίκτυο χωρίς γενιά, όπου δεν θα το σκεφτόμαστε με όρους 6G, 7G, 8G;». Σε αυτό το πλαίσιο, έκανε και μια σύγκριση του θέματος ενός «generationless network» με τον έντονο ανταγωνισμό που υπήρχε κάποτε γύρω από τα megapixel των καμερών στα smarphones – μια ανταγωνιστική κούρσα που «εξομαλύνεται».
Αναφερόμενος στις οικονομικές προκλήσεις της ανάπτυξης προηγμένων τεχνολογιών δικτύου, διευκρίνισε πως «είναι ένα πολύ ισχυρό ερώτημα, το πώς δημιουργείς έσοδα από το 5G πιο γρήγορα και πώς διασφαλίζεις ότι η δημιουργία εσόδων σου επιστρέφει τις επενδύσεις που θέλεις», αγγίζοντας τις κρίσιμες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εταιρείες εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιακών δικτύων, σε σχέση με τις επενδύσεις που πραγματοποιούν και την απόδοση που λαμβάνουν.
Η συζήτηση επεκτάθηκε στη σύγκλιση του cloud, των ευφυών τεχνολογιών αιχμής, αλλά και την ενίσχυση του Industry 4.0. Παρουσίασε λεπτομερώς τις προσπάθειες της Accenture να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εκσυγχρονίσουν τα δίκτυά τους για να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά αυτές τις τεχνολογίες, ιδιαίτερα σε περιβάλλοντα παραγωγής. Αυτή η διαδικασία εκτείνεται από τη βελτίωση της ασφάλειας των εργαζομένων έως τη βελτίωση της αποδοτικότητας της παραγωγής μέσω «παρεμβάσεων» στο digital πεδίο.
Η βιωσιμότητα ήταν ένας ακόμη από τους άξονες που έθιξε ο Wang, ειδικά στο πλαίσιο του Industry 4.0. Το στέλεχος της Accenture περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο οι προσπάθειες ψηφιοποίησης θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ενεργειακή απόδοση και τη βελτιστοποίηση των πόρων. «Η βιωσιμότητα είναι ένα τεράστιο σημείο σε σχέση με το γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε αυτόν τον ψηφιακό πυρήνα», παρατήρησε, σε μια λογική που ευθυγραμμίζει την τεχνολογική πρόοδο με τα ζητήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα.
Δημοσιογραφική αποστολή στην Βαρκελώνη: Δημήτρης Σκιάννης, Πέτρος Κυπραίος, Βλάσης Αμανατίδης. Επιμέλεια κειμένου: Χρήστος Κοτσακάς