Ένα γκρουπ 20 κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας ανακοίνωσε πως προχώρησε σε μια κοινή δέσμευση για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης που δημιουργείται μέσω τεχνητής νοημοσύνης, κατά τη διάρκεια των φετινών εκλογικών αναμετρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος στοχεύει στα deepfakes, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν παραπλανητικό ήχο, βίντεο και εικόνες για να μιμηθούν τους βασικούς εμπλεκόμενους στις εκλογικές διαδικασίες ή να παράσχουν ψευδείς πληροφορίες για τη διαδικασία.
Η Microsoft, η Meta, η Google, η Amazon, η IBM, η Adobe και η Arm υπέγραψαν τη συμφωνία. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης OpenAI, Anthropic και Stability AI προσχώρησαν, επίσης, στη δέσμευση, μαζί με εταιρείες που διαχειρίζονται μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως οι Snap, TikTok και X.
Οι τεχνολογικές πλατφόρμες προετοιμάζονται για μια χρονιά εκλογών σε όλο τον κόσμο, που αφορούν σε πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια ανθρώπους σε περισσότερες από 40 χώρες. Η άνοδος του περιεχομένου που δημιουργείται από AI έχει οδηγήσει σε σοβαρές ανησυχίες για παραπληροφόρηση, με τον αριθμό των deepfakes που έχουν δημιουργηθεί να αυξάνεται κατά 900%.
Εν τω μεταξύ, οι τεχνολογίες ανίχνευσης και υδατογράφησης που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό απομιμήσεων δεν έχουν εξελιχθεί αρκετά γρήγορα για να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις,. Προς το παρόν, οι εταιρείες απλώς συμφωνούν σε κάτι που ισοδυναμεί με ένα σύνολο τεχνικών προτύπων και μηχανισμών ανίχνευσης.
Οι εταιρείες κατέληξαν σε οκτώ δεσμεύσεις υψηλού επιπέδου, μεταξύ των οποίων η αξιολόγηση των κινδύνων, η «προσπάθεια ανίχνευσης» και αντιμετώπισης της διανομής σχετικού περιεχομένου στις πλατφόρμες τους και η παροχή διαφάνειας σχετικά με τις διαδικασίες στο κοινό. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εθελοντικές δεσμεύσεις, η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι οι δεσμεύσεις ισχύουν μόνο «όπου είναι σχετικές με τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε εταιρεία».