Το lobbying των τεχνολογικών εταιρειών στις Βρυξέλλες έφτασε τα 113 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε έναν χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τις Corporate Europe Observatory (CEO) και το LobbyControl, καθώς εντείνονται οι προσπάθειες γύρω από την ψηφιακή πολιτική της ΕΕ.
Τα τελευταία στοιχεία αποκαλύπτουν ότι 651 εταιρείες και ενώσεις δαπανούν συνολικά περισσότερα από 113 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για lobbying στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,5% από τα 97 εκατομμύρια ευρώ του 2021.
Μόνο οι 10 κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών δαπανών για lobbying, φτάνοντας στα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Η ανάλυση βασίζεται στις ετήσιες δηλώσεις των εταιρειών στο Μητρώο Διαφάνειας της ΕΕ. Ως εκ τούτου, τα δεδομένα απεικονίζουν μόνο ένα μέρος της ευρύτερης εικόνας, καθώς αποκλείουν δραστηριότητες που πραγματοποιούνται από συμβούλους για λογαριασμό εταιρειών.
Η Meta, η πρώην Facebook, επενδύει τα περισσότερα στο lobbying, με 8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, από 5,75 εκατομμύρια ευρώ το 2021. Ακολουθεί η Apple, η οποία διπλασίασε τις δαπάνες της για lobbying στα 7 εκατομμύρια ευρώ, από 3,5 εκατομμύρια ευρώ το 2021.
Οι 6 κορυφαίοι στο lobbying στις Βρυξέλλες είναι οι Meta (8 εκατ. ευρώ), Apple (7 εκατ. ευρώ), Bayer (6 εκατ. ευρώ), Google (5,5 εκατ. ευρώ), Shell (5,5 εκατ. ευρώ) και Microsoft (5 εκατ. ευρώ). Η Meta έχει επίσης τον μεγαλύτερο αριθμό από «λομπίστες» στις Βρυξέλλες. Η Google, η Amazon και η Apple έχουν επίσης αυξήσει το εργατικό δυναμικό τους στις Βρυξέλλες από το 2021.
Από όλες τις εταιρείες που κάνουν lobbying στην ΕΕ για την ψηφιακή πολιτική, το 20% εδρεύει στις ΗΠΑ, ενώ λιγότερο από το 1% έχουν την έδρα τους στην Κίνα ή το Χονγκ Κονγκ. Ενώ οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας, TikTok (900.000 ευρώ) και Alibaba (600.000 ευρώ), επενδύουν σε lobbying στην ΕΕ, οι προϋπολογισμοί τους παραμένουν πολύ πίσω από εκείνους των ανταγωνιστών τους στις ΗΠΑ.