Περίπου το 83% των καταναλωτών επιθυμεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις από τις εταιρείες παράδοσης. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες logistics και μεταφοράς προϊόντων πρέπει όχι μόνο να εξασφαλίζουν την έγκαιρη και αποτελεσματική παράδοση των αγαθών, αλλά και να κρατούν τους καταναλωτές ενημερωμένους, προσφέροντάς τους μια άνετη επικοινωνία.
Όντας δημοφιλείς και βολικές, οι εφαρμογές μηνυμάτων μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο για τις εταιρείες παράδοσης ώστε να παρέχουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο, γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήματα και εξατομικευμένες υπηρεσίες, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα προσιτό στυλ συνομιλίας και μια φιλική προσέγγιση προς τον πελάτη.
Ας εξετάσουμε λοιπόν πώς οι εταιρείες στον τομέα της μεταφοράς και των logistics μπορούν να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές μηνυμάτων για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και να ξεχωρίσουν πραγματικά στην αγορά τους.
Αποστολή ειδοποιήσεων παράδοσης
Το 78% των πελατών θα αλλάξουν εταιρεία αν δεν λαμβάνουν ενημερώσεις παράδοσης και σημαντικές ειδοποιήσεις. Τα μηνύματα αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν επιβεβαιώσεις παραγγελιών, αποδείξεις, αριθμούς παρακολούθησης, αναμενόμενους χρόνους παράδοσης και άλλες σημαντικές λεπτομέρειες. Η λήψη τέτοιων ενημερώσεων μέσα από μια οικεία στη χρήση εφαρμογή μηνυμάτων είναι βολική για τους χρήστες που μπορούν εύκολα να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες. Για παράδειγμα, οι χρήστες στο Viber μπορούν να αντιγράψουν τους αριθμούς παρακολούθησης και να καρφιτσώσουν αποδείξεις στην κορυφή των συνομιλιών τους με τις επιχειρήσεις, ώστε αυτές να είναι εύκολα προσβάσιμες.
Μεταξύ άλλων δυνατοτήτων περιλαμβάνονται:
- Παρακολούθηση παράδοσης σε πραγματικό χρόνο. Παρέχοντας στους πελάτες τακτικές ενημερώσεις σχετικά με την κατάσταση της παραγγελίας τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να ανακουφίσουν τις ανησυχίες και να διασφαλίσουν τη διαφάνεια κατά τη διαδικασία της παράδοσης. Αυτό όχι μόνο κρατά τους πελάτες ενήμερους, αλλά τους επιτρέπει επίσης να προγραμματίσουν το χρόνο τους ανάλογα, κάτι που τους προσφέρει αυξημένη ικανοποίηση.
- Η δυνατότητα να στέλνετε αποδείξεις αγοράς και επιβεβαιώσεις παραγγελίας άμεσα, πράγμα που δίνει στους καταναλωτές την αίσθηση της ασφάλειας, γνωρίζοντας ότι η παραγγελία τους έχει παραληφθεί και επεξεργαστεί. Η άμεση αυτή επικοινωνία βοηθά στη δημιουργία μιας ομαλής και χωρίς άγχος συναλλαγής, που ενισχύει το αίσθημα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας.
Παροχή υποστήριξης πελατών
Οι εφαρμογές μηνυμάτων, συμπεριλαμβανομένου του Viber, επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να έχουν αμφίδρομη επικοινωνία με τους πελάτες τους. Βοηθά στην επικοινωνία με το κοινό, στο να αντιμετωπίζονται οι ανησυχίες του και στο να παρέχεται εξατομικευμένη υποστήριξη και πληροφορίες με ένα φιλικό και εύκολο τρόπο. Δημιουργώντας μια αίσθηση άνετης συνομιλίας, η επικοινωνία μέσω εφαρμογών μηνυμάτων μπορεί σημαντικά να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία του πελάτη -και το 75% των καταναλωτών επιθυμεί μια άμεση απόκριση κατά την επικοινωνία με μια επιχείρηση.
Πλεονεκτήματα της αμφίδρομης επικοινωνίας με τους πελάτες για τις εταιρείες logistics:
- Μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας μεταξύ καταναλωτών και εταιρειών για απρόβλεπτες περιστάσεις. Με το να αντιμετωπίζουν άμεσα τις ανησυχίες και να παρέχουν λύσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να δείξουν τη δέσμευσή τους στην ικανοποίηση των πελατών και να διατηρήσουν τη θετική φήμη της εταιρείας. Επιπλέον, ένα ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας επιτρέπει τη συλλογή αξιολογήσεων και σχολίων, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους.
- Ευελιξία. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι τα μηνύματα των συνομιλιών αυτών εξουσιοδοτούν τους ανθρώπους να ελέγχουν διάφορες πτυχές των παραγγελιών τους, όπως η προσαρμογή των χρόνων παράδοσης ή η παροχή επιπλέον οδηγιών παράδοσης. Δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να πραγματοποιούν αλλαγές ή να ζητούν υποστήριξη όταν τη χρειάζονται, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν μια ευέλικτη, πελατοκεντρική εμπειρία που δημιουργεί εμπιστοσύνη.
Προώθηση νέων υπηρεσιών και κοινοποίηση ειδικών προσφορών
Μέσω των εφαρμογών μηνυμάτων, οι επιχειρήσεις logistics και μεταφοράς αγαθών μπορούν να ενημερώνουν ή να υπενθυμίζουν στους πελάτες τα προϊόντα και τις ειδικές προσφορές της επιχείρησης. Τέτοια μηνύματα έχουν για στόχο να δημιουργήσουν awareness, να παράγουν ενδιαφέρον και, τελικά, να προωθήσουν τις πωλήσεις, επιδεικνύοντας τη μοναδική πρόταση αξίας της επιχείρησης. Κρατώντας τους πελάτες ενήμερους για τις τελευταίες προσφορές και επισημαίνοντας τα οφέλη τους, οι εταιρείες μπορούν να παραμείνουν στο μυαλό τους ως επιλογή και να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να λάβουν υπόψη τις υπηρεσίες τους για τις μελλοντικές τους ανάγκες.
Σε ορισμένες εφαρμογές μηνυμάτων, οι εταιρείες logistics μπορούν επίσης να εξατομικεύουν αποκλειστικές προσφορές βάσει των προτιμήσεων των πελατών, του ιστορικού παραγγελιών και των τοποθεσιών τους. Για παράδειγμα, οι εταιρείες στο Viber χρησιμοποιούν τα συστήματα CDP και CRM για να αναλύουν το ιστορικό επικοινωνίας των πελατών τους και να προσαρμόζουν νέες επιλογές αποστολής και υπηρεσιών σε συγκεκριμένο κοινό. Έτσι, οι πελάτες που πάντα ζητούν γρήγορη παράδοση μπορεί να ενημερωθούν για μια επιπλέον διαδρομή παράδοσης ή για μια υπηρεσία παράδοσης εντός της ίδιας ημέρας στην περιοχή τους. Οι εταιρείες μπορούν επίσης να:
- Αντιμετωπίσουν την εγκατάλειψη καλαθιού αγορών: Με τους καταναλωτές να εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών τους σε 70-90% των περιπτώσεων, η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις. Οι εταιρείες μπορούν να το κάνουν αυτό αποστέλλοντας εξατομικευμένες υπενθυμίσεις, χαιρετισμούς και εκπτώσεις, προκαλώντας τους πελάτες να αγοράσουν τελικά τα προϊόντα.
- Ενθαρρύνουν τις επαναλαμβανόμενες αγορές: Αναλύοντας το ιστορικό αλληλεπίδρασης με τους πελάτες τους, οι εταιρείες μπορούν να αποστέλλουν προτροπές αγορών βάσει των προσωπικών ενδιαφερόντων του καθενός.
- Εκμεταλλευτούν τα εξατομικευμένα CTAs: Η χρήση τέτοιων CTAs μπορεί να οδηγήσει σε ποσοστό μετατροπής 42% υψηλότερο σε σύγκριση με τα κανονικά CTAs.
Τελικά συμπεράσματα
Για τις εταιρείες στα logistics, τη μεταφορά και την παράδοση αγαθών, η έξυπνη χρήση των εφαρμογών μηνυμάτων μπορεί να χτίσει εμπιστοσύνη και να κάνει τους πελάτες τους ευτυχισμένους. Γρήγορες ενημερώσεις, εύκολη επικοινωνία και εξατομικευμένες υπηρεσίες μέσω των εφαρμογών μηνυμάτων μπορούν να κάνουν μια εταιρεία να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της. Με την υιοθέτηση βολικών εργαλείων επικοινωνίας, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία πελατών και να δημιουργήσουν το πλαίσιο για ένα μέλλον όπου η εξαιρετική εξυπηρέτηση θα είναι ο κανόνας.
Άρθρο της Noa Bar Shay, Senior Director, Partnerships & Sales στη Rakuten Viber